Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11 14:59
Ik heb een folder in Outlook waarin per dag een stuk of 6000 emails binnenkomen. Dit zijn de zogenaamde "bounce" emails. Over het algemeen bevat zo'n email een emailadres en een smtp foutcode (501 of 510, etc). Nu zou ik graag in deze folder ALLE mails willen lezen en het volgende genereren:

code:
1
2
3
4
5
6
email1@mail.nl - 501
email2@mail.nl - 511
email3@mail.nl - 501
email4@mail.nl - 501
email5@mail.nl - 510
etc.

Ik wil dus als het ware de emails parsen en het emailadres en de foutcodes tellen. Ik heb uiteraard een lijst van alle beschikbare foutcodes. Is zoiets mogelijk denken jullie?

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11 14:59
Niemand een idee?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Vast. Maar wat heb je zelf al geprobeerd? Gezocht? Gevonden? En wat werkte daar niet aan?
Je topic is overigens nogal Outlook specifiek en daarbij is het dan geen VBScript maar VBA waar jij waarschijnlijk op doelt. Je topic gaat dan ook richting OFF (Waar hoort mijn topic?) met een aanpassing van je tag van VBScript naar VBA. Graag zou ik wel een aanvulling zien op bovenstaande vragen; we zijn hier niet om kant-en-klare oplossingen te geven en googlen en/of documentatie lezen kun je prima zelf ;)

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 26-09-2008 16:32 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-11 12:25
Regular expressions?

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Verwijderd

ja, wat met regular expressions? het gaat hier niet om een rfc compliant mailbox die je even kunt 'finden' of 'greppen', microsoft heeft natuurlijk zijn proprietair formaat dat wel benaderbaar is via vba (of een andere com client).
zoek eens via outlookcode.com of een of andere community (op microsoft, op wopr.com/lounge, ...) en kijk eens hoe ver je zelf antwoord kan vinden op je vraag, post opnieuw met specifieke vragen indien nodig.