Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[C# - Silverlight] XML Validator

Pagina: 1
Acties:

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-11 12:44

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Tweakers,

Ik heb een XML validator (aan de hand van XSD schema's) gemaakt in een standaard .NET gemaakt. (dit is een test omgeving om te kijken of het werkte). Dit alles werkte na wat zoek werk. Mijn volgende stap was het maken van deze validator in mijn Silverlight omgeving, echter ik loop tegen problemen aan. namelijk het missen van packages.

Welke gebruik ik momenteel in .NET versie welke niet in Silverlight gebruikt kunnen worden:
• XmlTextReader
• XmlSchema (deze is er wel, alleen is deze abstract in Silverlight)
• ValidationEventHandler
• XmlValidatingReader

Voordat ik ook maar iets had in het normale .NET framework heb ik internet afgestruint voor informatie over hoe een XML validator te maken, na lang zoeken heb ik deze gevonden. Maar voor een versie in Silverlight kan ik dit niet vinden.
Een andere manier heb ik ook nog niet gevonden welke goed werkt.

Hoe werkt het momenteel:
• Ik lees het XSDschema in en check het op geen syntax fouten.
• Sla het schema op in een (XmlSchema)
• Check of het XMLbestand geen syntax fouten heeft.
• Validate het XMLBestand met het XmlSchema door het schema toe te voegen aan de XmlValidatingReader en aan te geven dat het van het type 'ValidationType.Schema' is
• als de validation fout gaat wordt er door de 'xmlValidator.ValidationEventHandler' een boolean op FALSE gezet en dus is de validation niet goed gegaan.

Nu is mijn vraag hoe ik mijn validatie van XML met XSD kan uit voeren in C# met de Silverlight .net framework.

mocht niet voldoende info gegeven hebben laat het weten dan vul ik aan waar nodig is.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-11 10:30

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Is het geen optie om de XML-validatie server side te doen? Dat is best practice momenteel, als je dergelijke dingen wilt doen die niet in het Silverlight Framework zitten. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Hij wil juist de XML die hij van de server krijgt valideren. ;)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:49

mulder

ik spuug op het trottoir

Je kunt de validator of via een webservices aanspreken, of gewoon in javascript. Silverlight kan heel makkelijk met je html (en de javascript) praten en andersom. Genoeg te vinden op silverlight.net of op Jesse Liberty zijn blog ;)

oogjes open, snaveltjes dicht

• Griffin
  • Laatst online: 14-11 12:44

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Ik krijg mijn XML van een webservice.
Dus ik zou de XML daar al valideren aangezien dat dus geen Silverlight is maar gewoon webservice. Had er niet aan gedacht.

Iig bedankt