Toon posts:

Vraagje over een Mac

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Stomme vraag, aangezien ik totaal geen verstand heb van Macs.

Mijn vader heeft een tweedehands Lexmark Z32 printer overgenomen van een collega van hem, en die moet hij op een I-book aan het werk krijgen. Ik heb de macdrivers inmiddels gedownload naar mijn pc toe.
Hoe krijg ik ze op de mac..kan ik de driver file gewoon met nero naar een cd toe branden, en kan de i-book hem dan lezen, of moet ik iets speciaals doen?
Op de website van Lexmark stond bij de drivers dat ze gecodeerd waren met een bepaald programma: Stuffit Expander van Aladdin Systems...kent iemand dat programma, en wat moet ik ermee?

Ik heb zelf geen enkel verstand van macs, dus ik kan alle hulp gebruiken.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:19
Je kan stuffit expander gewoon downloaden bij Tucows. Als je een cd brandt voor de Mac, moet je voor HPFS kiezen (geloof ik). Dan is ie leesbaar op de Mac.

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-02 08:42

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Uhm... is het niet simpeler om die drivers op je ibook te downloaden?
Als je hem brandt kun je gewoon een iso9660 schijfje maken, dat kan een Mac prima lezen. Probleem is alleen dat een Mac bestand uit een resourcefork en een datafork bestaat, twee delen dus, waarvan de pc er maar eentje kan onthouden.
Als het een .sea bestand is betekent dat waarschijnlijklijk dat je het bestand op je Mac niet meer kunt uitpakken. Als het een .hqx of andere extensie heeft lukt dat waarschijnlijk niet meer met dubbelklikken, maar nog wel als je eerst Stuffit Expander opent en daarme het bestand opent.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus een .hqx bestand, en mijn vader heeft geen toegang tot internet met zijn I book, dus ik moet hem wel ff downloaden.

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 21:57
Een Mac leest alle iso cd's. Gewoon een iso van maken. Let wel...standaard zonder een bepaalde driver, maakt hij de namen 8 tekens van een iso cd. Die hqx gewoon ff weer een leuke naam geven op de MacHD en bovenop stuffit expander gooien. Staat in de map internet/hulpprogramma's of zoiets. Wil het niet dan moet je een .sit bestand hebben ipv hqx.
PS je kun ook ff een gratis account bij www.wanadoo.nl ofzo aanmaken voor je vader....5 minuutjes, want een ibook heeft standaard 56K modem. Kan hij zelf lekker downen. Internet explorer etc. staan er ook standaard op.