• benprint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:27
Beste mede Tweakers

IK heb een vreemd probleem. Hier staat een windows 2008 server (domain controler)
en ik wilde daar software mee gaan uitrollen. Maar dit lukt van geen kant.
Ik heb een nieuwe ou aan gemaakt en die kantoor genoemd daar vervolgends een gpo aan gehangen
vervolgens heb een msi gemaakt van office 2003 en die in een gedeelde folder neer gezet.
(zoals het bij windows 2003 ook altijd werkte) maar nu komt de grap als ik met een laptop windows xp sp3 in log op het domain dan gebeurd er helemaal niets. ik heb diverse workaroudjes gevolgd (google) maar hier bij geen verandering ik heb ook bij de default ou (users) het geprobeerd met de gpo maar hier gebeurd ook niets . IK krijg ook geen foutmelding .Er gebeurd helemaal niets.Het valt mij wel op dat er bij windows 2003 als je met recht op een ou klikt je 4 tabbladen krijgt "algemeen ,beheerd door, com en groep policy) maar juist die laatse mis ik .
Mogelijk houd mijn probleem hier verband mee. het refreshen van het register heb ikwel steeds gedaan middels start uivoeren gpudate en ook hier geen foutmelingen.

[ Voor 5% gewijzigd door benprint op 25-09-2008 13:28 ]

• Magnetronkip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 09:11
Ik geloof dat er in W2k8 standaard de Group policy management console zit. Dan zou hij tussen administrative tools moeten staan. zo niet dan download je hem even hier

Live PVoutput 10.777 kW Tatooine | Hacking is like having sex. You get in, you get out, then you hope that you didn't leave something behind that can be traced back to you.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Magnetronkip schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:30:
Ik geloof dat er in W2k8 standaard de Group policy management console zit. Dan zou hij tussen administrative tools moeten staan. zo niet dan download je hem even hier
Als je een server in Server 2008 tot domain controller promoot wordt de GPMC automatisch geinstalleerd, als die niet al geinstalleerd was.

• benprint
Na dat ik deze gedownload heb en wilde instaleren kreeg ik de melding dat dit niet geschikt was voor deze versie van windows nu heb ik een nederlandse windows 2008 draaien (niet mijn voorkeur ) .
Magnetronkip schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:30:

• Maarten
  • Niet online
benprint schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:08:
Na dat ik deze gedownload heb en wilde instaleren kreeg ik de melding dat dit niet geschikt was voor deze versie van windows nu heb ik een nederlandse windows 2008 draaien (niet mijn voorkeur ) .
[...]
Gebruik de server manager om dit te installeren. (Het is een Feature)

• benprint
Deze was inderdaad geinstaleerd en op die manier heb ik hem ook. gebruikt maar dan werkt het niet of ik het onder de orginele ou doe of 1 die ik aangemaakt heb .
Maarten schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:10:
[...]

Gebruik de server manager om dit te installeren. (Het is een Feature)

• Maarten
  • Niet online
benprint schreef op donderdag 25 september 2008 @ 15:31:
Deze was inderdaad geinstaleerd en op die manier heb ik hem ook. gebruikt maar dan werkt het niet of ik het onder de orginele ou doe of 1 die ik aangemaakt heb .

[...]
Als je hem hebt geinstalleerd staat ie in je start menu: Start, All Programs, Administrative Tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benprint
Dat klopt .Op die manier heb ik het ook gedaan .Maar, het probleem is het werkt niet. Ik kan alles via de gpo wel aanmaken maar er gebeurt niets op het werkstation zonder een aanwijsbare reden en daarom vermelde ik ook dat ik een tabblad mis als ik op een ou ga staan en dan kies voor eigenschappen .
Maarten schreef op donderdag 25 september 2008 @ 18:30:
[...]

Als je hem hebt geinstalleerd staat ie in je start menu: Start, All Programs, Administrative Tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 21:40
Hmm, ik kan me iets herinneren van een hotfix/patch voor het niet correct doorvoeren van grouppolicies in XP, vanuit 2k8, kijk eens op windowsupdate.... anders zoek eens op de knowledge base aldaar...

Zoek op artikelnr=kb943729

[ Voor 6% gewijzigd door Kosh66 op 26-09-2008 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:17
De laptop werkt die van lan of wlan? In sommige gevallen werkt wlan niet helemaal goed vooral niet als je de wzc service niet gebruikt.
Pagina: 1