Adobe Creative Suite 4 discussie topic*

Pagina: 1
Acties:

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-09 20:56

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Jaja, hij komt er aan.. het CS4 pakket van Adobe is onderweg en in oktober is het weer mogelijk om die paar duizend euro die je toch over had te deponeren in de grote Adobe portemonnee :).. dit was een grapje natuurlijk, om het ijs even te breken.

Waar ik zeer benieuwd naar ben en ik echt serieus enthousiast over ben is het kantalbare canvas, wat ik zo mis in Photoshop. Ik ben een tekenaar die met een wacom tablet en pen net zo wil tekenen als dat ik met potlood en papier doet. Dit gaat tot zekere hoogte prima in Photoshop, totdat je een bepaalde hoek moet maken waar ik normaal mijn stuk papier kantelde, maar je in Photoshop moet gaan zitten prutsen in menu's om een eenvoudige rotatie beweging te maken.

Dit is in Painter X van Coreldraw veel beter geregeld. Misschien geen eerlijke vergelijking omdat Painter voornamelijk gericht is op de tekenaar/ schilder en Photoshop natuurlijk niet. Toch heeft het Adobe team goed op zitten letten en gezien dat er ontzettend veel getekend wordt met Photoshop. Het kantelen door middel van een eenvoudige 'klik - sleep beweging' gaat mijn teken hartje sneller kloppen.

Zijn er nog meer mensen die heel blij zijn met dit extra?? Of ben ik een beetje alleen hier met deze vreemde vibes in mn maag.

Modbreak:Kleine update:
Adobe Creative Suite 4 is inmiddels verkrijgbaar via o.a. Adobe Store. Trials zijn op dit moment nog niet beschikbaar :)

[ Voor 6% gewijzigd door BtM909 op 16-10-2008 15:35 ]

Mijn portfolio op Instagram

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

RoyK schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:17:
Jaja, hij komt er aan.. het CS4 pakket van Adobe is onderweg en in oktober is het weer mogelijk om die paar duizend euro die je toch over had te deponeren in de grote Adobe portemonnee :).. dit was een grapje natuurlijk, om het ijs even te breken.

Maar ik zeer benieuwd naar ben en ik echt serieus enthousiast over ben is het kantalbare canvas, wat ik zo mis in Photoshop. Ik ben een tekenaar die met een wacom tablet en pen net zo wil tekenen als dat ik met potlood en papier doet. Dit gaat tot zekere hoogte prima in Photoshop, totdat je een bepaalde hoek moet maken waar ik normaal mijn stuk papier kantelde, maar je in Photoshop moet gaan zitten prutsen in menu's om een eenvoudige rotatie beweging te maken.

Dit is in Painter X van Coreldraw veel beter geregeld. Misschien geen eerlijke vergelijking omdat Painter voornamelijk gericht is op de tekenaar/ schilder en Photoshop natuurlijk niet. Toch heeft het Adobe team goed op zitten letten en gezien dat er ontzettend veel getekend wordt met Photoshop. Het kantelen door middel van een eenvoudige 'klik - sleep beweging' gaat mijn teken hartje sneller kloppen.

Zijn er nog meer mensen die heel blij zijn met dit extra?? Of ben ik een beetje alleen hier met deze vreemde vibes in mn maag.
Het kantelen is zeker een groot voordeel. Ook het beter benutten van de videokaart is een erg sterk punt en niet te vergeten het eenvoudiger "intelligent" scalen van afbeeldingen zie ik als een voordeel. Ik betwijfel echter of het het geld waard is om van CS3 naar CS4 te gaan, alleen om deze voordelen. Op de adobe website zag ik geen harde releasedatum, weet iemand die datum toevallig?

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hann1BaL schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:21:
Op de adobe website zag ik geen harde releasedatum, weet iemand die datum toevallig?
Mijn leverancier stuurde een mailtje rond:
Vandaag, 23 september 2008, heeft Adobe de release van CS4 aangekondigd.
Op 1 december a.s. is de Nederlandstalige versie beschikbaar.
Binnenkort krijgt u van ons bericht hoe te handelen omtrent updates en de zgn "gray period".

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Wat ik niet zeker weet, maar wel ergens gelezen heb volgens mij, is dat de workflow in verschillende programma's zoveel mogelijk hetzelfde wordt. Dat was toch wel een van mijn grootste ergernissen bij het werken met illustrator en photoshop.

En idd, dat kantelen van je canvas is toch wel iets wat heel erg makkelijk zou moeten zijn als je lekker aan het tekenen bent.

Verder vind ik in photoshop ook de nieuwe werking van de adjustment layers een grote verbetering hoe ik het even in het kort heb gezien.

Ik denk dat CS4 een grote stap voorwaarts is (in ieder geval een grotere stap dan het geval was tussen CS2 en CS3)

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Tjeemp schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:36:
Wat ik niet zeker weet, maar wel ergens gelezen heb volgens mij, is dat de workflow in verschillende programma's zoveel mogelijk hetzelfde wordt. Dat was toch wel een van mijn grootste ergernissen bij het werken met illustrator en photoshop.
Als dit waar is, is dat wel een verademing. Ook ik heb me groen en geel geërgerd aan het werken met illustrator en photoshop. Toetsencombinaties met verschillende uitwerkingen. Zeer vervelend.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-09 11:27
Hoop dat ze de .PSD bestanden wegschrijven over een netwerk-error eruit hebben gesloopt. Dat is mijn grootste ergernis in CS3 in combinatie met bestanden op NAS of server.

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Nu ondersteund PS CS4 (WIN) ook 64-bit CPU's. Vooral voor grote bestanden kan dan grote performance winst opleveren.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
magnifor schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:55:
Nu ondersteund PS CS4 (WIN) ook 64-bit CPU's. Vooral voor grote bestanden kan dan grote performance winst opleveren.
En dat Photoshop dus ook te gebruiken is op een Vista 64b OS. want ik klap nu steeds naar een reboot toe samen met een blauw scherm :(

• Willem
Is dat te verwijten aan Adobe software of een bug in Vista? :)

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09 20:13
Als aanvulling op willem169 hoop ik ook dat Adobe sowieso eens onder windows betrouwbaar opslaan over netwerk ondersteund. Hier op het werk werken we met een workflow waar de programma's (InDesign, Illustrator, Photoshop) crashen als ze niet meteen de connectie naar de juiste locatie krijgen. Dit probleem heb ik bij de Macs nooit geconstateerd. Zaken als te beperkte rechten binnen XP bleken maar kleine rol hierin te spelen...
Zaken als seamless resizing zijn leuk, maar die zou ik eigenlijk al direct in InDesign willen hebben :) Maar ja, de hele suite is al zo uitgebreid dat je op een gegeven moment weinig nieuwe features meer kunt verwachten, behalve als deze in een concurrerend pakket wel zitten, natuurlijk! Ik ben ook benieuwd wat de benutting van de GPU nu daadwerkelijk voor verschil maakt. De cpu's zijn tegenwoordig ook zoveel krachtiger dat je volgens mij al joekel van bestanden (en/of gewoon veel open) meot hebben om dit echt te merken. Werken de filters bijvoorbeeld ook over de GPU?
Overigens ben ik als oud-Freehand gebruiker vooral benieuwd naar de multipage funcite in Illustrator :D

[ Voor 45% gewijzigd door Savantas op 25-09-2008 14:17 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
willem169 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:10:
Is dat te verwijten aan Adobe software of een bug in Vista? :)
Ik weet niet bij welke partij de fout ligt, feit is dat heel veel mensen 'out there' hier veel last mee ondervinden. De CS2 en CS3 Photoshop's crashen onder Vista 64bits. Terwijl mijn collega hier op de zaak er totaal geen last van heeft, hebben heel veel andere waaronder ik minder geluk.

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik ben nu in het bezit van CS3 maar CS4 biedt weinig vernieuwingen voor mij om te updaten, maar hoe zit het precies als ik deze update oversla?

Bij versie CS5 moet ik dan weer de volle mep betalen om te upgraden vanaf mijn CS3 of is er toch nog een aangepast tarief?

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Kantalbaar canvas vind ik zeker een + voor mij. Waar ik ook op wacht is dat PS weer de airbrush ondersteund van wacom want dat doet die in cs3 ook niet meer ;( dat mis ik toch wel met huid retouche etc...

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 14:42

dominic

will code for food

Blerf schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:27:
Kantalbaar canvas vind ik zeker een + voor mij. Waar ik ook op wacht is dat PS weer de airbrush ondersteund van wacom want dat doet die in cs3 ook niet meer ;( dat mis ik toch wel met huid retouche etc...
CS3 heeft gewoon airbrush als optie bij je brush opties, werkt prima met mijn Wacom XL..

Of bedoel je geen airbrush?

Download my music on SoundCloud

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
dominic schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:35:
[...]

CS3 heeft gewoon airbrush als optie bij je brush opties, werkt prima met mijn Wacom XL..

Of bedoel je geen airbrush?
hij bedoeld de Airbrush pen (denk ik)

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

RoyK schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:45:
[...]

hij bedoeld de Airbrush pen (denk ik)
Sorry ja dat bedoel ik ja de Airbrush pen : O-)

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

• benoni
  • Niet online
Sjoerd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:21:
Ik ben nu in het bezit van CS3 maar CS4 biedt weinig vernieuwingen voor mij om te updaten, maar hoe zit het precies als ik deze update oversla?

Bij versie CS5 moet ik dan weer de volle mep betalen om te upgraden vanaf mijn CS3 of is er toch nog een aangepast tarief?
Ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken maar tot nu toe werd er bij Adobe wel in mogelijkheden voorzien om bij het upgraden een versie over te slaan of om van een enkel programma naar een suite te upgraden. Ik heb net even gezocht op de Adobe site, en vond deze pagina. Voor wat grotere organisaties heb je nog een Volume License programma, maar dan moet je wel weer de installatie DVD's los bestellen.

• Takkie
  • Laatst online: 17-06 21:59
Kantelbare canvas is zover ik weet nog altijd mogelijk in CS 3. En anders rotate je de selectie toch?
Of... een Wacom Cintiq :9~

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
takkie.com schreef op donderdag 25 september 2008 @ 15:06:
Kantelbare canvas is zover ik weet nog altijd mogelijk in CS 3. En anders rotate je de selectie toch?
Of... een Wacom Cintiq :9~
Het gaat niet om de selectie te kunnen roteren, ik wil als tekenaar het complete canvas met 1 beweging kunnen veranderen om een paar lijnen te zetten om vervolgens het canvas opnieuw van positie te veranderen etc etc. net als dat je een papier voor je continu beweegt tijdens het tekenen.

Dit is in Photoshop nu niet mogelijk. Je kan het wel veranderen maar moet je in een aantal graden aangeven hoever en welke kant.. heel omslachtig. Photoshop neemt hoop ik een voorbeeld van Painter X over.. waar je heel eenvoudig de hoek van je veld pak, klik en sleep en weer los laat als je werkgebied in de juiste hoek staat.. Ik heb dat op mijn wacom pen een knop ingesteld daarvoor

Cintiq komt er aan ^^ nog eevn sparen.

[ Voor 3% gewijzigd door RoyK op 25-09-2008 15:12 ]

• Willem
Savantas:
Als aanvulling op willem169 hoop ik ook dat Adobe sowieso eens onder windows betrouwbaar opslaan over netwerk ondersteund. Hier op het werk werken we met een workflow waar de programma's (InDesign, Illustrator, Photoshop) crashen als ze niet meteen de connectie naar de juiste locatie krijgen. Dit probleem heb ik bij de Macs nooit geconstateerd.
Heb het alleen maar op Mac, Windows heb ik niet...
Savantas:
...behalve als deze in een concurrerend pakket wel zitten, natuurlijk!
Heb je voorbeelden?
Savantas:
Overigens ben ik als oud-Freehand gebruiker vooral benieuwd naar de multipage funcite in Illustrator :D
Dat is iets waar ik me wel een beetje 'zorgen' om maak, de constante overlap van verschillende functies door verschillende programma's. Persoonlijk denk ik dat als je multipage dingen wilt opzetten, je gewoon InDesign even opent. :)

Netzoals dat ik absoluut geen fan ben van vector tekenen in Photoshop. Vector Smart Objects en vectoren kunnen pasten in PS, prima, maar ik ga toch echt geen logo zitten ontwerpen in Photoshop evenals ik geen meerdere pagina's zou gaan gebruiken in Illustrator.

Komt er op neer dat bepaalde workflow nogal persoonlijk is ;)

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Vind de upgrade prijzen van een CS3 naar CS4 pakket te hoog als je ziet welke vernieuwingen er zijn. Ik denk dus ook dat ik deze suite maar oversla.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
willem169 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 15:11:
[...]

haha inderdaad. Ik zou het liefst altijd in Photoshop willen blijven werken. Ik zou het super vinden als Illustrator verder in Photoshop verwerkt wordt :)

• Sjoerd
  • Niet online
J-Media schreef op donderdag 25 september 2008 @ 15:12:
Vind de upgrade prijzen van een CS3 naar CS4 pakket te hoog als je ziet welke vernieuwingen er zijn. Ik denk dus ook dat ik deze suite maar oversla.
Weet je toevallig antwoord op de vraag die ik eerder stelde in dit topic?

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• Willem
RoyK:
haha inderdaad. Ik zou het liefst altijd in Photoshop willen blijven werken. Ik zou het super vinden als Illustrator verder in Photoshop verwerkt wordt :)
Ik dus niet... typisch gevalletje schoenmaker blijf bij je leest ;) er zijn zoveel specifieke functies, die zijn onmogelijk in één programma te combineren en dat lijkt met ook helemaal niet handig. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Willem op 25-09-2008 15:19 ]

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
ik heb Illustrator en Photoshop meestal beiden open staan.. heb jij dat dan niet? Dat je steeds heen en weer switch? Het is een kleine moeite, maar ik kan me er aan ergeren

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Ik was bij de Adobe User Group meeting over CS4. En ik ben zwaar onder de indruk van het gehele CS4 pakket. Kan niet wachten om er meer te gaan werken!

Mooie samenwerking tussen de video programma's. En Flash is echt verbeterd!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
borstel schreef op donderdag 25 september 2008 @ 15:25:
Ik was bij de Adobe User Group meeting over CS4. En ik ben zwaar onder de indruk van het gehele CS4 pakket. Kan niet wachten om er meer te gaan werken!

Mooie samenwerking tussen de video programma's. En Flash is echt verbeterd!
Heb ik het goed begrepen dat Flash nu ook ondersteund gaat worden in PDF documenten?

• Willem
RoyK:
ik heb Illustrator en Photoshop meestal beiden open staan.. heb jij dat dan niet? Dat je steeds heen en weer switch? Het is een kleine moeite, maar ik kan me er aan ergeren
Ja, IL, PS en ID staan continue open.
Vaak FL, BR en DW ook nog.

Switchen maakt niet uit, CMD-tab is geduldig en snel genoeg.

• benoni
  • Niet online
RoyK schreef op donderdag 25 september 2008 @ 15:14:
Ik zou wel willen dat het een modulair installeerbare en in normale bedrijfsomstandigheden betrouwbaar functionerende suite zou worden. Niet meer dat je programma's afhankelijk zijn van die al die zut die ze erbij proppen à la Mediabrowser, Versioncue enzo. Hier hebben we bijvoorbeeld een scriptje moeten maken dat voor iedereen elke dag de mediabrowser.plist voorkeuren weggooit, anders kan binnen de kortste keren niemand nog een bestand openen zonder 10 minuten extra wachttijd.

Net zoals bij het probleem dat Photoshop bestanden beschadigt als je ze naar een servershare wegschrijft, wil / kan de helpdesk van Adobe niets eraan doen of ontkennen ze domweg dat er problemen zijn. Er komt ook geen patch op, en je mag hopen dat het met een volgende (duur betaalde) upgrade verholpen is. Als je specifieke informatie over het verhelpen van die fouten wilt moet je gaan smeken en schooien, schelden desnoods, en alles wat je te horen krijgt is dat Adobe zich niet verantwoordelijk acht (en dat je als trouwe klant daarbij in de stront kunt zakken, denk ik er dan bij).

Wat je nog een beetje uit dit soort problemen kan redden zijn de Adobe support forums. Zelfs mijn opmerking dat de bestanden die Photoshop niet meer terug kan openen met TheGIMP zijn te repareren laten ze netjes staan :>

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 21:07
Persoonlijk kijk ik erg uit naar CS4, vooral omdat ik in januari een systeem heb gekocht met een quad-core processor en 8GB geheugen, wat ten goede komt als er dadelijk een 64-bit versie komt.

Wat ik ook hoop is dat de installatieprocedure is aangepast. Bij CS3 werkte dit echt slecht namelijk! Misschien is het overigens wel handig om een aantal dagen / weken voor de releasedatum CS3 te kopen, want bij de overgang naar CS3 kreeg je dan een gratis update dacht ik.

Verwijderd

RoyK schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:09:
[...]

En dat Photoshop dus ook te gebruiken is op een Vista 64b OS. want ik klap nu steeds naar een reboot toe samen met een blauw scherm :(
Hmm vreemd.. Heb namelijk Win Vista Home Premuim x64 en gebruik PS CS3, geen last van.

Verder zie ik het ook wel zitten die kantel functie, heb er soms ook last van dat een bepaalde hoek bij het tekenen van logo's wat tegenzit.

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Sjoerd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 15:18:
[...]

Weet je toevallig antwoord op de vraag die ik eerder stelde in dit topic?
Volgens mij maakt dat niks uit, update van cs2 naar cs4 is namelijk even duur...

• Jasperrr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 11:35
Ik heb zojuist op mijn net nieuwe Vista 64-bits systeem photoshop CS 4 geinstalleerd en merk nog geen significante speed improvements.

Zometeen draai ik nog wel even AVG om te kijken of een virus misschien de boel onderdrukt :x

Aan mijn specs zal het niet liggen:
E6750 @ 3.6 GHz
HD4870 @ 790/1100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:40

alienfruit

the alien you never expected

CSx onder OSX heeft wel vervelende problemen dan write errors onder Windows. Als je case-sensitivity aanzet kan je helemaal niks meer opslaan :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Savantas schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:11:
Als aanvulling op willem169 hoop ik ook dat Adobe sowieso eens onder windows betrouwbaar opslaan over netwerk ondersteund. Hier op het werk werken we met een workflow waar de programma's (InDesign, Illustrator, Photoshop) crashen als ze niet meteen de connectie naar de juiste locatie krijgen. Dit probleem heb ik bij de Macs nooit geconstateerd.
Bij ons gebeurt alles met Vista 32-bit naar netwerk en nooit problemen mee eigenlijk. Verneukte switch of zo?

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Ik dacht op de site van Adobe even snel de verschillen op te zoeken tussen CS4 en CS3. ;(

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 16:57

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

HawVer schreef op zondag 28 september 2008 @ 20:48:
Ik dacht op de site van Adobe even snel de verschillen op te zoeken tussen CS4 en CS3. ;(
( Op http://tv.adobe.com staan filmpjes waarin nieuwe features worden uitgelegd )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09 20:13
willem169 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 15:11:
[...]
Heb het alleen maar op Mac, Windows heb ik niet...
[...]
Heb je voorbeelden?
Voorbeeld is weliswaar niet commercieel, maar al snel na publiceren van de seamless resize was er al een plugin voor the GIMP (maar ja, die heeft weer geen CMYK...). Commerciële versies heb ik tot nu toe nog niet gezien...
[...]

Dat is iets waar ik me wel een beetje 'zorgen' om maak, de constante overlap van verschillende functies door verschillende programma's. Persoonlijk denk ik dat als je multipage dingen wilt opzetten, je gewoon InDesign even opent. :)

Netzoals dat ik absoluut geen fan ben van vector tekenen in Photoshop. Vector Smart Objects en vectoren kunnen pasten in PS, prima, maar ik ga toch echt geen logo zitten ontwerpen in Photoshop evenals ik geen meerdere pagina's zou gaan gebruiken in Illustrator.

Tja, ik geef je ergens wel gelijk (grotendeels zelfs), vooral omdat enkele versies geleden de typografie in Illustrator in de verste verte niet in de buurt van InDesign kwam, maar voor simpel folderwerk is het net weer wat lastiger om weer een extra programma te moeten openen (en logo's, foto's en layout apart op te slaan). En pas sinds CS zijn de combi's een stuk goedkoper, daarvoor wilde je liever niet 3 in plaats van 2 pakketten aanschaffen...
Maar inderdaad is het verder niet zo'n moeite (mits je genoeg power hebt) om gewoon de drie naast elkaar open te hebben (met evt nog Acrobat en Distiller erbij...).
curry684 schreef op zondag 28 september 2008 @ 15:18:
[...]

Bij ons gebeurt alles met Vista 32-bit naar netwerk en nooit problemen mee eigenlijk. Verneukte switch of zo?
Hier alles nog XP, Vista zal bij ons nog wel even duren... :|
benoni schreef op donderdag 25 september 2008 @ 15:53:
[...]

Ik zou wel willen dat het een modulair installeerbare en in normale bedrijfsomstandigheden betrouwbaar functionerende suite zou worden. Niet meer dat je programma's afhankelijk zijn van die al die zut die ze erbij proppen à la Mediabrowser, Versioncue enzo. Hier hebben we bijvoorbeeld een scriptje moeten maken dat voor iedereen elke dag de mediabrowser.plist voorkeuren weggooit, anders kan binnen de kortste keren niemand nog een bestand openen zonder 10 minuten extra wachttijd.

Net zoals bij het probleem dat Photoshop bestanden beschadigt als je ze naar een servershare wegschrijft, wil / kan de helpdesk van Adobe niets eraan doen of ontkennen ze domweg dat er problemen zijn. Er komt ook geen patch op, en je mag hopen dat het met een volgende (duur betaalde) upgrade verholpen is. Als je specifieke informatie over het verhelpen van die fouten wilt moet je gaan smeken en schooien, schelden desnoods, en alles wat je te horen krijgt is dat Adobe zich niet verantwoordelijk acht (en dat je als trouwe klant daarbij in de stront kunt zakken, denk ik er dan bij).

Wat je nog een beetje uit dit soort problemen kan redden zijn de Adobe support forums. Zelfs mijn opmerking dat de bestanden die Photoshop niet meer terug kan openen met TheGIMP zijn te repareren laten ze netjes staan :>
Tja, ik weet bv. dat Illustrator CS2 (nu nog gangbare versie bij ons) een heel vervelende bug heeft bij de grafiekenfunctie. Er is een update, maar die is alleen in EN, DU, FR, SP en JP verschenen. Adobe Nederland wist ook niet of en zo ja, wanneer er een NL update zou komen. En met gebruikers die liever een doezelaar dan een feather-functie in Photoshop zien moet je dan maar op sommige plekken Illustrator CS installeren...
Wat dat betreft zijn er meer voorbeelden van slechte ondersteuning van Adobe te vinden (we hebben hier nog een apart clubje welke met Framemaker werkt, en deze (windows versie) snapt niet eens CMYK! |:( . Helaas kunnen ze vooralsnog niet over naar iets anders...).

Ps. Heb ik nu onterecht het topic breder getrokken dan alleen Photoshop CS4? Of moet het maar algemeen over heel CS4 gaan (al is heel CS4 wel erg breed... ;) )

[ Voor 26% gewijzigd door Savantas op 29-09-2008 16:07 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Laatst online: 24-09 21:26
http://tv.adobe.com/#vi+f1556v1684

Adobe Photoshop goes 3D :+

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 21:07
Jasperrr schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 21:42:
Ik heb zojuist op mijn net nieuwe Vista 64-bits systeem photoshop CS 4 geinstalleerd en merk nog geen significante speed improvements.

Zometeen draai ik nog wel even AVG om te kijken of een virus misschien de boel onderdrukt :x

Aan mijn specs zal het niet liggen:
E6750 @ 3.6 GHz
HD4870 @ 790/1100
Volgens mij is CS4 final niet eens uit...? Dus de 'ultieme' improvements zijn dus nog niet te vinden.
Op die link kreeg ik heel veel debug fouten van de Flash player (Windows Vista, latest flash player), computer liep zowat vast (quadcore en 8GB geheugen :P) dus een kleine waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 18:42
Hoe zal de canvas kantel functie nou werken? Neem aan dat ze niet je hele source gaan rotaten want dan krijg je lelijke lijntjes als je het weer terug zou draaien...

Dus je tekent een rechte lijn, kantelt je canvas 10 graden en teken dat weer een rechte lijn: wordt het tweede lijntje dan mooi geantialiased als je weer je canvas reset?
Savantas schreef op maandag 29 september 2008 @ 15:58:
[...]

En pas sinds CS zijn de combi's een stuk goedkoper, daarvoor wilde je liever niet 3 in plaats van 2 pakketten aanschaffen...
Die paketten hebben ze al redelijk lang en volgens mij zijn de combis altijd al een stuk goedkoper geweest dan losse paketten, heb hier in de kast nog een Design Collection v8 staan. Geloof dat die toendertijd 2500 _gulden_ heeft gekost terwijl een los paket toen 1500 _gulden_ was. Klink ik nou als een ouwe lul met mn guldens? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Ik kan alleen niet vinden wat voor 3D-bestanden het zou inladen voor die 3D functie, weet iemand dat?

Ook vind ik het erg bijzonder dat Photoshop een gerenderd model bijna realtime kan bewerken en roteren.
Waarom kan dat dan in een pakket als 3DSMax niet?

Even van Photoshop naar Illustrator, heb daarvan even een filmpje op die Adobe TV website gekeken. Wat zitten daar een aantal verbeteringen in waar ik echt op heb zitten wachten en die de workflow ook aanzienlijk zullen verbeteren.
Zoals het invoegen van gradients, het nieuwe appearance panel, en vernieuwde snap functionaliteit.
Ook een dingetje wat mij opviel, het uit de hand brushen in Illustrator ziet er zoveel makkelijker uit, eerst had je de hele tijd met die tool dat ie je ene lijn veranderde als je aan je volgende lijn wilde beginnen.
Ik denk echt dat dit wel een van de spectaculairdere upgrades is van het Creative Suite pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Helox-in-a-box schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:04:
Hoe zal de canvas kantel functie nou werken? Neem aan dat ze niet je hele source gaan rotaten want dan krijg je lelijke lijntjes als je het weer terug zou draaien...

Dus je tekent een rechte lijn, kantelt je canvas 10 graden en teken dat weer een rechte lijn: wordt het tweede lijntje dan mooi geantialiased als je weer je canvas reset?
Ik heb het nog niet werkend gezien, maar ik heb wel veel ervaring in Painter X, waar deze funktie al jaren in verwerkt zit. Het kantelen doen je met een eenvoudige shortcut, die ik op mijn pen heb ingesteld. Zodra je deze ingedrukt houd en je een sleep beweging maak kantel je het canvas tot je gewenste positie en laat je los. Vanaf daar kan je gewoon verder tekenen. Wil je de tekening weer in normale positie hebben hoef ik in painter enkel met de shortcut 2x met mijn pen op mn tablet te tikken en staat het canvas zoals hij hoort. In Photoshop heb ik gezien dat je een soort compas hebt met een n o z w . Volgens mij zijn deze magnetisch als ik het zo uit het filmpje opmaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Tjeemp schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:21:
Ook vind ik het erg bijzonder dat Photoshop een gerenderd model bijna realtime kan bewerken en roteren.
Waarom kan dat dan in een pakket als 3DSMax niet?
Het renderertje dat je hier in PS CS4 ziet is natuurlijk van een hele andere orde dan de gemiddelde renderer in een echt 3d pakket :)

In die laatste moet er veel meer berekend worden, in die van CS4 is het alleen maar basic spul voor zover ik dat kan zien, zonder complexe belichtingsmodellen (GI), ingewikkelde materialen (subsurface scattering, metalen, displacement / normal / bump mapping), enz.

Ik ga nu alleen af op wat ik in de filmpjes zag langskomen, maar voor zover ik kan zien is het meer bedoeld voor de ontwerper die snel even een simpel 3d spulletje in zijn/haar werk wil proppen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Ik wilde net Photoshop CS4 Extended is even gaan testen maar ook deze versie van Photoshop zorgt voor een blauw scherm en klapt mijn systeem naar een reboot. Ik dacht dat CS4 64bits compatible was.

[edit] even zitten surfen.. en ben ik er dus achter gekomen dat dit een speciale versie is.. ala 64 bit

[ Voor 21% gewijzigd door RoyK op 03-10-2008 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkaAlias
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-08-2024
Ik vraag me af of ze in de nieuwe versie eindelijk eens de optie in Illustrator toevoegen om met transparantie in verlopen te werken. Zoals dat in Flash bijvoorbeeld wel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkaAlias
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-08-2024
Nice! Dat is een hele vooruitgang. Kan niet wachten tot de nieuwe suite in de winkels ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Toch moet ik zeggen dat hoewel het ff wennen is je uiteindelijk met die opacity masks elk gewenst effect ook krijgt, en het is in sommige dingen wel een stuk krachtiger. Maar idd, simpel een transparant verloop maken is wel easy an sich :P

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Die opacity gradients hadden ze er drie versies eerder al in moeten (en naar mijn idee kunnen) implementeren. Vraag me wel eens af wat er voor nodig is dat zo'n functie in de programmatuur gestopt wordt. Techniek lijkt me het probleem niet zo, is het dan een x aantal klachten of feature-requests van users?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Dat is zeker een voorruit gang. Ik zit nu hele designs met een masker te bewerken om toffe verlopen op te zetten naar transparant toe. Dit gaat heel veel tijd schelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Erg jammer dat sinds CS4 niemand meer een ongebruikte CS3 wilt kopen voor een schappelijk prijs. Alleen maar biedingen van ~500euro voor Design Premium voor de Mac. Terwijl het helemaal niet gebruikt is. Zelfs mensen die er 50euro durven te bieden. :( :( Terwijl ik er toch liever rond 900-1000euro voor wilde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
iemand misschien iets gezien of gehoord van Photoshop CS4 Extended? (ivm x64 platform)

Ik zit er met smart op te wachten en ben ingeschreven bij Adobe. Als hij in de winkel ligt krijg ik een email. Maar heeft iemand misschien een gerucht opgevangen waneer hij er aan komt? Ik doel dan op de engelse versie. Ik werk niet zo graag met de NL versie van Photoshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adobe.com heeft sinds een aantal dagen het 'preorder' veranderd in 'buy now'. En natuurlijk op de voorpagina: Now shipping: Adobe Creative Suite 4.

Ben benieuwd wanneer de Engelse versie in Nederland beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik heb het inmiddels gedownload CS4 Master Collection. Ik kan je helaas niet helpen hoe het ziet met de PhotoShop CS4 en de 64-modus. Ik heb namelijk de Mac versie. Maar verder werkt het prima. Als je alles wilt installeren is het totaal 21gig!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
alienfruit schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 12:48:
Erg jammer dat sinds CS4 niemand meer een ongebruikte CS3 wilt kopen voor een schappelijk prijs. Alleen maar biedingen van ~500euro voor Design Premium voor de Mac. Terwijl het helemaal niet gebruikt is. Zelfs mensen die er 50euro durven te bieden. :( :( Terwijl ik er toch liever rond 900-1000euro voor wilde hebben.
Waarom heb je een CS3 gekocht om hem vervolgens niet te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Inderdaad. Dat is wel een goed punt. Er zijn genoeg bedrijven die nog een flinke tijd met CS3 zullen werken. Waarom is het niet gebruikt en waarom wil je het niet meer gebruiken? Dat lijkt me toch een correcte vraag om jezelf te stellen... En ook om eventueel te delen met de rest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Tjeemp schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 05:17:
Inderdaad. Dat is wel een goed punt. Er zijn genoeg bedrijven die nog een flinke tijd met CS3 zullen werken. Waarom is het niet gebruikt en waarom wil je het niet meer gebruiken? Dat lijkt me toch een correcte vraag om jezelf te stellen... En ook om eventueel te delen met de rest!
Omdat ik een pakket had gewonnen en de ander zelf had besteld. Zo ik heb een pakket over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Laatst online: 17-01-2022
alienfruit schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 12:37:
[...]

Omdat ik een pakket had gewonnen en de ander zelf had besteld. Zo ik heb een pakket over...
Waarom stuur je die ene die je besteld hebt niet gewoon retour?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Tja, of iemand op marktplaats koopt het pakket gewoon voor 900-1000euro. :) Ik laat hem nog liever dan op de kast staan dan dat ik um terugstuur naar Adobe zonder geld terug te krijgen. Die periode was namelijk al voorbij toen ik het andere pakket won :)

[ Voor 15% gewijzigd door alienfruit op 19-10-2008 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de trial gedownload en geïnstalleerd, geen problemen hiermee. Alleen nu heb ik iets vreemds. Al ik Photoshop open en een JPG of ander formaat open heb ik wel de foto erin staan maar ik zie het beeld niet. Als ik bvb de foto uit de balk sleep zodat hij los is zie ik de foto wel. Bij layers staat hij enz enz. Is daar een oplossing voor en hebben meer mensen hier last van? Ik draai Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 09:46

BaRF

bijna kerst

Aah dat content aware gedoe is eng! :D Werkt wel echt perfect zonder ook maar instellingen aan te raken - cs 'snapt' gewoon dat bv de mensen op de foto niet verkloot mogen worden, maar doet dit wel heel subtiel met achtergronden! Komt perfect uit op mn werk - Ik moet vaak posters printen waarbij de bestanden meestal nét niet in de juiste verhoudingen zijn ('maar er mag niks afvallen') - hoera voor cs4! \o/

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Hoe heb je de trial gedownload dan? Als ik naar trials.adobe.com ga vragen ze toch echt het volgende:
"Complete the following fields to be notified by e-mail when Adobe® Creative Suite® 4 trials are available."

Maakt niet uit of PhotoShop CS4 los pak of een van de bundels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:30
misschien een "trial" => eerst illegaal downloaden om te kijken of het goed werkt, en of je het nuttig vindt om hem te kopen, en dan later kopen.

ik persoonlijk heb nog niet veel met CS4 gewerkt, wil er binnenkort weer veel aan gaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou als ik geen beeld heb dan koop ik dit zeker niet. Ik zit al dagen te klooien. Ik hou het wel bij CS3 als dat niet opgelost wordt. Helaas mis ik wel een hoop mooie dingen ben ik me van bewust maar wat anders te doen? :S

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2008 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Wel grappig als op de Adobe site kijkt naar de systeemeisen voor Windows:
Microsoft® Windows® XP with Service Pack 2 (Service Pack 3 recommended) or Windows Vista® Home Premium, Business, Ultimate, or Enterprise with Service Pack 1 (certified for 32-bit Windows XP and Windows Vista†)
Vista†

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:30
lawl :P

wel nu een tijdje met Ps CS4 extended gewerkt en :D:D:D dat draaien is goddelijk. en zeer veel sneller ook, geweldig :) zeker een goede nieuwe versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Nou, ik heb Photoshop CS4 eindelijk kunnen bekijken en ik ben blij met het programma. Een minder prettig effect vind ik het automatisch snappen naar je wekomgeving. Dus als je een foto open komt deze meteen helemaal gesnapt naar al je randen van je werkomgeving. Ik houd daar niet zo van. Als je een 2e foto opent komt deze ook helemaal in het scherm te staan. Beide fotos staan dan max en liggen over elkaar heen. Je kan dan switchen door een tabblad aan te klikken. Ik vind het een beetje irri dat ik steeds verschillende documenten uit elkaar moet trekken door het tablad te verslepen en ze zo los van elkaar te trekken.

Waarschijnlijk is dit een instelling die ik nog even moet vinden.

Het draaien van het canvas is waanzinnig. Ik ben middels flink aan het tekenen gelagen in PS CS4. De kwasten zijn nog zoals ze waren waar niets mis mee is, maar waar ze ook nog steeds niet aan kunnen tippen zoals in Painter X. Natuurlijk is PS geen schilder programma, maar toch had ik gehoopt dat ze hier nog meer mee zouden doen gezien PS een heel populair tekenprogramma is onder de pixel tekenaars.

Het inzoemen werkt ook prettig en als je max inzoom krijg je een raster te zien zodat je heel eenvoudig per pixel aanpassingen kan doen.

Gek genoeg heb ik toch weer een blauw scherm te pakken vanochtend ondanks dat ik nu de 64b versie draai van Photoshop. Wat moet ik hier nou toch mee? Misschien mijn laptop even opnieuw instaleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
RoyK schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:28:
Het draaien van het canvas is waanzinnig. Ik ben middels flink aan het tekenen gelagen in PS CS4. De kwasten zijn nog zoals ze waren waar niets mis mee is, maar waar ze ook nog steeds niet aan kunnen tippen zoals in Painter X. Natuurlijk is PS geen schilder programma, maar toch had ik gehoopt dat ze hier nog meer mee zouden doen gezien PS een heel populair tekenprogramma is onder de pixel tekenaars.
Painter gebruikt een heel ander model om kleuren te mengen (op het canvas, niet alleen in dat kleine mengvenstertje), ik denk eigenlijk niet dat zoiets snel in Photoshop terecht zal komen.
Gek genoeg heb ik toch weer een blauw scherm te pakken vanochtend ondanks dat ik nu de 64b versie draai van Photoshop. Wat moet ik hier nou toch mee? Misschien mijn laptop even opnieuw instaleren?
Heb je misschien ook gezien wat er precies op dat blauwe scherm stond? Een naam van een driver kan al helpen om te achterhalen waar het probleem (ongeveer) zit.

* Stukfruit gokt ondertussen op de stuurprogramma's voor de videokaart... als er een optie is in PS|CS4 om hardware acceleratie uit te zetten zou je dat eens kunnen proberen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
er stond inderdaad iets over een driver. Ik zal de volgende keer even goed opletten wat daar staat mocht het opnieuw gebeuren (wat ik wel verwacht) Ik zit mn werk om de haverklap te safen omdat ik mijn computer gewoon niet vertrouw. Ook niet echt prettig werken :(

Zou het een conflict kunnen zijn met Nvidia drivers en Vista? Gek genoeg heb ik dit alleen maar in Photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Ik ben er achter gekomen wat nou het probleem is achter de blauwe schermen en Adobe. Ik werk veel op een pittige laptop. Ik heb deze laptop zelf samen gesteld met opties die aanwezig waren. Ik heb gekozen voor 1 gig turbo memmory waar Vista gretig gebruik van zou maken.

Hier zit het probleem. Ik kreeg een blauw scherm tijdens het opstarten van Photoshop. Bijkbaar is er een conflict daar met een ianvstor.sys. Na wat google werk zit het probleem hem in de Intel turbo memory. Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd en weer ging het fout. Nu heb ik hem uit gezet en alles werkt weer zoals het moet.

Ik vraag me alleen af tegen welke prijs ik dit nu doe. Ik moet een offer doen door mijn turbo memory uit te zetten waar Vista in zit. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sf2
  • Laatst online: 15-09 01:39

sf2

Is het slim om een ati/amd kaart te kopen ipv geforce ivm OpenGL versnelling?
Een HD4850 doet wel 1TFlops terwijl 260GTX maar 714GFlops springt.
Aan ander kant nVidia doet beter met zijn OpenGL/CUDA.

Deze vraag wegens aanschaffen van een nieuwe PC. :P
Als de versnelling met Flops meet ben ik veel goedkoper uit.
100euro van de videokaart en 100euro van de CPU (e8500 ipv q9550). :Y)

Oh ja, CS4 production = Photoshop, After Effect en Premiere

vul wat leeg is, leeg wat vol is en krap waar jeukt.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Potjandorie, nu ik steeds vaker aan het tekenen ben in Photoshop CS4 begin ik me steeds meer te ergeren aan het hele snap gebeuren als je verschillende plaatjes in laad. Photoshop heeft de eigenschap om het plaatje compleet in je beeld te snappen en moet je hem hier uit slepen. Ik ben een beetje gaan zoeken in de afstelingen en google, maar ik kom niet in de buurt van mijn klacht.

Ik wil dus dat een plaatje of foto die ik in laad, in een eigen raampje komt te staan, gewoon 100% size. En dus niet gesnapt naar alle hoeken van het werk gedeelte. Of dat hij het raampje deelt met een ander plaatje.

Iemand toevallig hier ook mee bezig geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil dus dat een plaatje of foto die ik in laad, in een eigen raampje komt te staan, gewoon 100% size. En dus niet gesnapt naar alle hoeken van het werk gedeelte. Of dat hij het raampje deelt met een ander plaatje.

Iemand toevallig hier ook mee bezig geweest?
gewoon instellen:

preferences > interface

- open documents as Tabs
- enable floating document window docking

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2008 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb adobe photoshop cs4 extended.

Het probleem...

Als ik eender wat open of bijvoorbeeld een nieuw blad wil beginnen dan doet hij dit wel maar komt er niets tevoorschoon terwijl ik rechts beneden kan zien dat de foto wel degelijk geladen is.
Alleen als ik het verklein en het met mijn muis versleep dan krijg ik de afbeelding te zien. Laat ik de muisknop terug los dan is het beeld terug weg.

Heeft misschien iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:39:

Heeft misschien iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Alvast bedankt.
Het is wel een legale versie, omdat ik zoiets heb gelezen bij de niet zo legale varianten. Als het een legale versie is heb ik niks gezegd en zou je contact op kunnen nemen met Adobe's Helpdesk :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een legale versie want ik heb dit probleem op mijn laptop niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Al vanaf het begin van dit topic hebben we gewikt en gewogen ;) en eigenlijk hoort dit topic in z'n pracht en praal in Development Tools & Environments.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik kan m'n draai, na een klein weekje erin werken, nog niet helemaal vinden in de nieuwe Photoshop CS4.

- Die GL support werkt hier niet probleemloos. Als het aanstaat knippert er een hoop bij het verslepen van vensters (heb al de laatste drivers van m'n videokaart). Heb een moderne pc met quadcorebladiebla. Ik moet dit nog even goed uitzoeken en die pagina van Adobe erover lezen.
- Wanneer GL support uitstaat lijkt schermopbouw trager dan bij CS3 het geval was.
- Je krijgt een schaduwrandje om je image heen ipv een normale border van 1 pixel. Geen groot punt maar erg handig vind ik het niet. Als je al ergens een gradient hebt staan in de hoeken is het gelijk erg druk. De interface van Photoshop moet zo neutraal mogelijk zijn zodat de nadruk op je eigen ontwerp ligt.
- Die documenten als tabbladen vind ik niet prettig, gelijk uitgezet zoals iemand hierboven postte. Helaas heeft CS4 de nare eigenschap dat een document boven de toolbars komen (qua z-index). Bij CS3 ging ie eronder. Ik heb soms veel documenten openstaan en vind het een nare eigenschap als ik even wat documenten aan de kant sleep en zo niet bij functies kan.
- Als ik een panel aan de rechterkant minder hoog maak (zodat de rest groter is) dan onthoud ie dat niet. Bij de volgende keer is ie weer groter. Zelfs bij minimaliseren en maximaliseren is die grootte spontaan anders. Je workspace apart opslaan helpt niet.
- Lekker handig ook dat de eyedropper tool ineens op een andere plek staat. Kan er wel aan wennen maar klik nog elke keer verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

- Wanneer ik een selectie maak (bijv een ronde vorm) dan kan die niet buiten je canvas komen. Eerst kon een deel erbuiten vallen en kon je achteraf de selectie verslepen. Nu zul je dus in een keer een goede selectie moeten maken als je aan de rand van je canvas aan het werken bent.

Ik weet dat veel mensen Photoshop erop hebben staan en er niets meer mee doen dan een fototje resizen of een filter eroverheen gooien. Maar ben ik soms de enige die hier tegenaan loopt? Er zullen toch wel meer mensen hier rondlopen die het serieus gebruiken? Of allemaal blijven hangen op CS3 (moet zeggen dat wij hier op de zaak met Adobe ook vaak een versie overslaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

De meeste punten die je hebt opgenoemd vind ik juist pluspunten. De eyedropper op een fijnere plek en ook de z-index issue vind ik juist fijn. Ik heb wel serieuze problemen met het schaduw gebruik onder Leopard ik word er helemaal spatisch van.
Pagina: 1