Toon posts:

asus geforce 8500 gt icm asus m2a-vm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik zit met het volgende. Sinds een half jaartje werk ik met een asus m2a-vm moederboard. Alles werkt goed alleen zit ik met die onboard videokaart. Graag zou ik wat zwaardere spellen gaan spelen (was financieel nog geen optie bij aanschaf van de pc). Daarom heb ik nu aangeschaft een asus geforce 8500 gt, iets wat volgens de verkoper een veilige keuze was en ik zou deze moeiteloos kunnen integreren in mijn systeem. Alleen kom ik er niet uit. Wie zou me kunnen adviseren hoe dit aan te pakken. Voor de volledigheid:

Asus m2a-vm moederbord
amd athlon 64*2 dual core processor 4600+(2399)
asus en8500 gt videokaart.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Waar kom je niet uit dan?

• -Niels-
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-05 11:57
stroom eraf
jezelf aarden
kast openen
slot achter je blauwe pci-e slot open maken in de kast
kaartje in je blauwe slot stoppen
evt een extra voedingskabel aansluiten
kast dicht, stroom erop en klaar

waar zit t probleem?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de videokaart in het slot gestoken, kabels etc ook, pc opgestart en netjes zoals de handleiding aangeeft de vga drivers cd gedraait. Alleen komt de pc met een mededeling dat het allemaal niet compatibel is met het windows logo systeem. Nagezocht en blijkbaar moet er dus bij de drivers een windows authenticatie code zitten en deze ontbreekt. Nog eens gezocht, handleiding geeft aan dan maar een aangepaste installatie te doen. Gedaan maar ok daar zag ik niets bijzonders tussenstaan.

Mijn gevoel zegt me dat de onboard videokaart niet goed is uitgeschakeld en daardoor de installatie blokkeert van de nieuwe videokaart. als ik op het control panel kijk zie ik 4 ati componenten. Waarvan ik er maar 1 kan uitschakelen en de rest kan alleen verwijdert worden als ik ze deinstalleer. dus ik heb dat ene component uitgeschakeld. In mijn ogen zou dan de onboard videokaart uitgeschakeld moeten zijn. Dat klopt ook wel want ik werk nu gewoon via de nieuwe videokaart. Alleen zodra ik een spel ga spelen (wow in dit geval) gaat dat een tijdje goed maar bij eenplotselinge verzwaring van de graphics slaat de hele handel muurvast.

Als je dit allemaal leest begrijp je het wel denk ik, ik ben een totale n00b op dit gebied

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06-2025

speedydown

Icter van lik-me-vestje

heb je de kabel op je nieuwe videokaart aangesloten? zoja en je hebt beeld? dat staat je onboard kaart uit en kun je die melding negeren

Speedydown.nl !!!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gewoon OK klikken bij dat Windows Logo gebeuren, maakt echt niet uit.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ok, dat de kaart dan werkt lijkt me logishc aangezien ik anders nu niet zou kunnen reageren. Maar wat zou dan de reden kunnen zijn dat het systeem volledig vastslaat bij een iets zwaardere belasting?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een brakke voeding, driver-problemen bijv.

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-05 11:38
download ff de nieuwste drivers van internet:
meuk: Nvidia *NIX Display Driver 173.14.12

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dat zijn Linux drivers ;)

Verwijderd

Topicstarter
nieuwste drivers van het net geplukt maar helaas slaat het systeem nog steeds vast bij het minste geringste. Iemand nog een idee? Er viel me nog wel op dat aan andere zijde van de video kaart ook nog iets zit waar je een soort van stekker op kan steken. Het ziet er hetzelfde uit als de zijde die je in die blauwe poort steekt alleen dan kleiner. Lijkt me geen voeding want die werkt voor zover ik weet met pinnetjes.

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Heb je de drivers van je onboard kaart wel verwijderd(als ik het goed lees, is die van ATI)?
En daarna nog eens een drivercleaner (bijv. Driver Sweeper) in veilige modus gebruikt? Want Ati en Nvidia drivers op 1 computer kan wel voor problemen zorgen.

[ Voor 6% gewijzigd door SR8 op 25-09-2008 17:49 ]

Pagina: 1