Toon posts:

[Vista] Wlan toegang lokaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n moeder heeft een Asus F7F laptop (windows Vista).
Hierop werkte het draadloze internet.
Gezien ze geen ervaring heeft met pc's heb ik er UVNC op geïnstalleerd om de pc van buitenaf te kunnen overnemen.
Eerst alles getest, werkte perfect van buitenaf.

Echter toen ik de laptop herstartte kreeg ik enkel beperkte/lokale toegang tot het draadloze netwerk
UVNC verwijderd, antivirus verwijderd, windows firewall verwijderd.
Laptop opnieuw herstart, maar helaas nog steeds niets.
Router gereset, nog steeds niets.

De laptop vindt wel elk draadloos netwerk in de buurt, maar kan met geen enkel netwerk verbinding maken (tenzij met beperkte toegang of lokaal).

Heb nu net op het werk de drivers gedownload en op cd gezet, om deze avond verder te proberen, maar als het opnieuw installeren van de draadloze netwerkadapter niet helpt, weet ik ook niet meer wat er mis kan gegaan zijn.

Heeft iemand nog ideeën?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het lijkt me geen probleem van VNC. Staat de beveiliging van het netwerk wel juist ingesteld? Gooi voor de zekerheid even alle bestaande profielen weg, en stel het netwerk opnieuw in. Verder is het niet zo gek dat je geen connectie kan maken met andere (beveiligde) draadloze netwerken.

Verwijderd

Topicstarter
even ter verduidelijking, het gaat over een totaal onbeveiligd netwerk.
ook de router heb ik al gereset, maar geen resultaat.
Daarna windows vista herstelt naar een punt voor de installatie van UVNC, ook dit hielp niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2008 13:05 ]

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:04:
..het gaat over een totaal onbeveiligd netwerk.
Okay, weet je heel zeker dat een grappenmaker ingebroken is op je netwerkje en een beveiliging heeft ingesteld?

Kun je verbinding met een kabel krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
Heel zeker, zelf met kabel gaat het niet, wel met andere laptops/gsm's met wifi.

• Noork
  • Niet online
Wat gebeurd er dan? Krijg je geen ip? Wel een ip, maar een vreemde? (169...)? Post eens een ipconfig /all

Heb je de boel op DHCP staan? Of handmatig?

• Sounderr
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-01-2022
Probeer 's op je client IPv6 uit te schakelen. Heb hier laatst ook problemen mee gehad

Check ook onder de geavanceerde instellingen of er geen gateway entry is die zegt; 0.0.0.0 - Verwijderen

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-03 15:25

denivan

de enige

Kijk inderdaad eens bij ipconfig of hij een correcte gateway doorkrijgt en probeer deze eens te pingen...

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:39:
Wat gebeurd er dan? Krijg je geen ip? Wel een ip, maar een vreemde? (169...)? Post eens een ipconfig /all

Heb je de boel op DHCP staan? Of handmatig?
ongeldig ip 169...
zal straks eens proberen met ipv6 uit te schakelen.
gaat inderdaad ook via dhcp server van de router.
Ook handmatig ip's instellen buiten de dhcp range werkt niet.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2008 15:37 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Sounderr schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:58:
Probeer 's op je client IPv6 uit te schakelen. Heb hier laatst ook problemen mee gehad

Check ook onder de geavanceerde instellingen of er geen gateway entry is die zegt; 0.0.0.0 - Verwijderen
deze stonden bij mijn weten allemaal leeg.
Zal straks nog eens controleren, maar denk dat zoiets me nog zou opvallen.

• damashi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-12-2025
Moet je hem niet als vertrouwd netwerk toevoegen bij ?
Je kan selecteren thuis locatie, werk, of openbaar.
daarmee kiest vista of hij lokaal gaat werken of niet

Verwijderd

Topicstarter
Dé oplossing: Vista opnieuw installeren, had ik liever niet gedaan, maar het werkt.
Er was wel iets grondig fout, had nog een usb wifi stick geïnstalleerd, ook die vond alle netwerken, maar kon ook geen verbinding maken.

bedankt mensen
Pagina: 1