Ik heb hier een probleem met onze distributielijsten.
Wij hebben hier een CHILD en ROOT domain
Wanneer ik in de GAL kijk, zie ik alle mailboxen en distributielijsten staan. Wanneer ik vanuit het childdomain naar een distributielijst in de root kijk, dan zie ik geen members. Kijk ik in de AD, dan zitten er wel users in. Dit is ook andersom, dus vanuit de root kijkend naar DL’s in het childdomain, dan zijn de members ook leeg.
De groepen die wij gebruiken zijn Global Distribution lists. Maken wij van de distributielijsten een Universal distribution Group, dan zijn wel alle members te zien en werkt het correct.
Doordat de members niet zichtbaar zijn, kan ik er ook niet naar toe e-mailen.
Het betreft een root domain met een exchange 2003 enterprise server. Wij hebben hier een child domain aan toegevoegd met exchange 2003 enterprise. Deze exchange servers hebben verbinding met elkaar en kunnen onderling mailen.
Wij laten onze mail binnenkomen op het child domain, en dit leek allemaal goed te gaan. Helaas zijn wij er achter gekomen dat e-mail verzonden aan een DL in het root domain, niet aan komt op de DL in het root domain. Er wordt ook geen NDR teruggestuurd.
Voor het opzetten hiervan hebben wij een testomgeving aangemaakt, welke identiek is, en hier werkt het wel allemaal.
- Het domein/forest heeft “windows server 2003” als functional level.
- Alle DC’s/GC’s zijn windows 2003 R2 SP2.
- Exchange Enterprise Server 2003 SP2 + laatste patches
- 3 Sites, met allemaal het goede subnet.
Site 1: 2 x DC, 2 x GC, 1x Exchange
Site 2: 2 x DC, 1 x GC, 1x Exchange
Site 3: 1 x DC, 1 x GC, 1x Exchange
- DCDIAG + NETDIAG uitgevoerd op alle DC’s. Is allemaal in orde.
- Alle eventlogs zijn goed. Ik heb eigenlijk nog nooit zulke blauwe logs gezien.
- DNS staat goed ingesteld. (alle dc’s verwjizen naar eigen DNS)
- Rechten nagekeken mbv adsiedit.
Ik heb op google gezocht en 1 a 2 topics gevonden. Zij hebben als oplossing om de globals om te zetten naar universals, maar met globals zou het ook gewoon moeten werken zoals wij gezien hebben in onze testomgeving.
Heeft iemand dit wel eens eerder gezien of meegemaakt?
Wij hebben hier een CHILD en ROOT domain
Wanneer ik in de GAL kijk, zie ik alle mailboxen en distributielijsten staan. Wanneer ik vanuit het childdomain naar een distributielijst in de root kijk, dan zie ik geen members. Kijk ik in de AD, dan zitten er wel users in. Dit is ook andersom, dus vanuit de root kijkend naar DL’s in het childdomain, dan zijn de members ook leeg.
De groepen die wij gebruiken zijn Global Distribution lists. Maken wij van de distributielijsten een Universal distribution Group, dan zijn wel alle members te zien en werkt het correct.
Doordat de members niet zichtbaar zijn, kan ik er ook niet naar toe e-mailen.
Het betreft een root domain met een exchange 2003 enterprise server. Wij hebben hier een child domain aan toegevoegd met exchange 2003 enterprise. Deze exchange servers hebben verbinding met elkaar en kunnen onderling mailen.
Wij laten onze mail binnenkomen op het child domain, en dit leek allemaal goed te gaan. Helaas zijn wij er achter gekomen dat e-mail verzonden aan een DL in het root domain, niet aan komt op de DL in het root domain. Er wordt ook geen NDR teruggestuurd.
Voor het opzetten hiervan hebben wij een testomgeving aangemaakt, welke identiek is, en hier werkt het wel allemaal.
- Het domein/forest heeft “windows server 2003” als functional level.
- Alle DC’s/GC’s zijn windows 2003 R2 SP2.
- Exchange Enterprise Server 2003 SP2 + laatste patches
- 3 Sites, met allemaal het goede subnet.
Site 1: 2 x DC, 2 x GC, 1x Exchange
Site 2: 2 x DC, 1 x GC, 1x Exchange
Site 3: 1 x DC, 1 x GC, 1x Exchange
- DCDIAG + NETDIAG uitgevoerd op alle DC’s. Is allemaal in orde.
- Alle eventlogs zijn goed. Ik heb eigenlijk nog nooit zulke blauwe logs gezien.
- DNS staat goed ingesteld. (alle dc’s verwjizen naar eigen DNS)
- Rechten nagekeken mbv adsiedit.
Ik heb op google gezocht en 1 a 2 topics gevonden. Zij hebben als oplossing om de globals om te zetten naar universals, maar met globals zou het ook gewoon moeten werken zoals wij gezien hebben in onze testomgeving.
Heeft iemand dit wel eens eerder gezien of meegemaakt?
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier