Boinc onder linux server

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben wat aan het zoeken naar wat andere projecten en wil op mijn linux (ubuntu64 Q9450 ) server boinc installeren maar kan nu niet echt een duidelijke FAQ vinden.

Iemand binnen DPC die dit werkend heeft gekregen? WDO geeft niet veel informatie hierover namelijk.

• Qazwaplol
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-09-2024
Heb boinc wel een tijd onder Slackware en Fedora (x86) gedraait maar dat werkte perfect. Dan wel beide distro's zonder GUI en de manager draaide ik op een Windows pc.

Van boinc is ook een standaard install under Ubuntu.
Ubuntu

Open a terminal and enter one of the following commands:

sudo aptitude install boinc-client (installs the client as a daemon, does not install the manager)
sudo aptitude install boinc-manager (installs the client as a daemon plus the manager)
Weet alleen niet of daarmee wel de 64bit versie van boinc geïnstalleerd wordt... Maar dan kan je hem anders hier nog vandaan halen.

Had je de Wiki van BOINC zelf al gezien?
http://boinc.berkeley.edu/trac/wiki/CoreClient
http://boinc.berkeley.edu/wiki/Installing_on_Linux

En ook wel handig alle commandline opties
http://boinc.berkeley.edu/wiki/Boinccmd_tool

• Noordvogel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-07-2024

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Ik heb zelf (Ubuntu desktop, 64 bit) bijna de manier van de quote gedaan ("sudo apt-get install boinc-client", "sudo apt-get install boinc-manager"). Dit werkte perfect.

Verwijderd

Topicstarter
thnx :) ga het direct proberen.

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:29

SandStar

DPC-Crew

Zandster

ik weet niet of jij er ook last van gaat hebben maar ik had in eerste instantie problemen om de manager met de client te laten connecten.

in /var/lib/boinc staat een bestandje rcp-auth-nogwat waarin een door de client gegenereerde code staat die de manager nodig heeft om te kunnen connecten.

Maar misschien werk het bij jou wel out-of-the-box

Verwijderd

Topicstarter
:) heb FAH op de server gezet en boinc op mijn game peeceetje. inplaats van andersom wat ik eerst van plan was

• Noordvogel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-07-2024

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Ik weet dat ik in ieder geval eerst heel moeilijk liep te doen met de standaard Boinc Linux install handleiding toen ik erachter kwam dat Boinc gewoon in de package manager van Ubuntu zat... 8)7 (en dus vrij eenvoudig te installeren was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SandStar schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:50:
ik weet niet of jij er ook last van gaat hebben maar ik had in eerste instantie problemen om de manager met de client te laten connecten.

in /var/lib/boinc staat een bestandje rcp-auth-nogwat waarin een door de client gegenereerde code staat die de manager nodig heeft om te kunnen connecten.
Ik heb de naam van mijn werkstation toegevoegd aan /etc/boinc-client/remote_hosts.cfg daarna kon ik gewoon verbinden.
Pagina: 1