Toon posts:

externe LC CIE schijf plotseling niet meer zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik hoop dat hier iemand is die mij kan helpen. Ik heb het onderstaand probleem.
Sinds een paar dagen heb ik een 750 GB LA CIE Desktop Harddisk USB2. Productcode is 301839E.
Dit is eenUSB2 hdd alleen met een led en zonder aan/uit schakelaar en met een aparte voeding.
De eerste dag sloot ik hdd aan en hij herkende hem gelijk en maakte er letter N van. Hij was eerst FAT32.Dus heb ik hem geformatteerd naar NTFS. Dit is gelukt en ik heb er data op gezet. De volgende dag wil ik diezelfde schijf benaderen,maar ik zie hem niet.Ik zie het apparaat wel rechtsonderaan bij veilig verwijderen. Bij appraatbeheer staat hij ook bij schijfstations. Als je naar properties gaat kan je op 1 van e tabbladen kiezen voor invullen. Daat staat dat de schijf 0 bytes bevat en onleesbaar is.

Wat heb ik gedaan
Ik heb gegoogled op "external harddisk recognised but not visible"
Resultaten daarvan hebben mij niet verder geholpen.
Tools als Getdataback for NTFS geven schijf we alweer maar dan als 2 TB-schijf. En dan gaat de recovery ook niet werken.Ik heb mijn hdd op 7 verschillende pc's geprobreerd. Daarnaast heb ik alle usb-controllers uit apparaatbeheer verwijderd. Soms zie ik staan dat ik de schijf eruit moet halen en dan als interne schijf in mijn pc moet hangen. Ik zie nergens schroeven en ik ben bang mijn garantie te verliezen als ik dat doe.
Ik ben ten einde raad. Heeft iemand nog tips?

Alvast bedankt,

Jean-Pierre

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
Je wilt de data dus terug? (je hebt dus geen backup gemaakt?) Best raar, want als ik het goed begrijp kan het toch niet meer dan 1 dag werk zijn? Want anders is het niet zo moeilijk. Gewoon partities eraf gooien, en opnieuw aanmaken en dan formateren.

Verwijderd

Topicstarter
elmertje schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:44:
Je wilt de data dus terug? (je hebt dus geen backup gemaakt?) Best raar, want als ik het goed begrijp kan het toch niet meer dan 1 dag werk zijn? Want anders is het niet zo moeilijk. Gewoon partities eraf gooien, en opnieuw aanmaken en dan formatteren.
Nee ik heb geen back-up gemaakt. Eerlijk gezegd vertrouwde ik op de betrouwbaarheid van de schijf. Ik had data verplaatst om daarna te back-uppen op dvd. Helaas heb ik die kans niet gehad.
Met geen van de tools die ik gebruikt heb zie ik een partitie. Ik zie e schijf nergens dus kan ik ook niet formatteren. De enige plek waar ik de schijf zie is appraatbeheer