Toon posts:

Laptop valt uit wanneer ik netstroom loskoppel.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een laptop (type: Asus F3SV As018c). Deze heeft het altijd goed gedaan alleen nu doet ineens de accu het niet meer.

Gisterochtend heb ik gewoon in de trein kunnen werken met mijn laptop. En toen ik thuis kwam 'smiddags ging hij helemaal neit meer aan. Ik dacht wat krijgen we nou, dus ik netstroom aangesloten en hij kan wel aan. Hij kan op één of andere manier dus niet bij de stroom in mijn accu komen.

Weten jullie hoe ik dit kan oplossen?

Mvg,
Niels Bastian

• F1k
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:45

F1k

Captain Obvious

Je accu al vervangen?

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat niet,
Aangezien een accu 119 euro kost wil ik eerst zeker weten of daar het probleem ligt.
Als mn accu dood zou zijn , zou dit niet zomaar ineens kunnen gebeuren toch?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:12

-ET-

Phone Home

Het zou kunnen zijn dat je Batterij geen fysiek contact meer heeft met de laptop op de aansluit punten, waardoor de batterij niet meer geladen wordt en bij geen externe stroom de laptop ook niet van juice kan voorzien.

Verwijderd

Topicstarter
Dan zou de aanschaf van een neiuwe batterij niet helpen neem ik aan?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien is de accu nog goed maar wordt deze niet opgeladen.

Hoe zit het met het acculampje, geeft die wel een laadsignaal ?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:00
Als je de laptop hebt ingeschakeld, en dan naar "Configuratiescherm" gaat, en dan naar "Energiebeheer" ...

Wat staat er dan?

Zie je dan een rood kruis (accu niet aangesloten)

Of staat er gewoon iets, als '100% geladen' ?

Verwijderd

Het ligt er natuurlijk maar aan of de schade aan de contactpunten van de accu zit, of aan de contactpunten in de laptop. Controleer de accu en de contactpunten van de laptop eens op zichtbare schade?

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Haal de accu er eens uit, start hem op via netstroom en sluit hem weer af, daarna de batterij er opnieuw indoen, en even een nacht laten opladen.. Misschien dat ie het dan weer doet..

Verwijderd

Topicstarter
@ de Viper: Het lampje brandt alleen even één seconde als ik de netstroom erin duw en daarna de laptop inschakel. Voorderest is dat lampje uit

@ ThinkPad: Er staat: 99% Beschikbaar, aan netstroom, accu wordt niet opgeladen

@ Kuiltje: De accu is geen schade aan te bekennen, verder ziet alles er gewoon goed uit.... ook de contactpunten bij mijn accu

@ Metallicelmo: Ik zal eens kijken of dat werkt...

Verwijderd

nou en, dat doet me pc ook ;)

Verwijderd

Topicstarter
Jaa, maar niet echt handig als je elke dag 3 en een half uur in de trein zit... ;)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:00
Ik denk dat 1 of meerdere cellen in je accu kapot zijn.

De laptop herkent de accu immers nog wel, dus een los contactje is het niet.

Dan zit er waarschijnlijk niks anders op dan een nieuwe accu kopen.

Hoe oud is je laptop? Meestal is na 4 ongeveer de accu capaciteit van een laptop al bedroevend gedaald, en meestal is er dan niks meer over, en is de accu dood.

[ Voor 28% gewijzigd door ThinkPad op 25-09-2008 09:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat moet het haast wel zijn dan denk ik Thinkpad, want ik mijn accu eruit haal dan herkend ook gewoon dat er geen accu in zit.

Mijn laptop is pas anderhalf jaar oud, dus eigenlijk zou dat niet echt kunnen, maar ik denk ook dat het aan de accu zelf ligt... Zou het mogelijk zijn dat deze door een tik of iets dergelijks beschadigd is geraakt van binnen?

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:46

E-Vix

Nu met sneeuw!

De kans is groot dat het je accu is. Gelukkig is de accu van alle F3 modellen van Asus de zelfde. Je zou dus eenvoudig naar een winkel kunnen gaan die Asus laptops verkoopt en kunnen vragen of ze je even kunnen helpen met het testen. Heel simpel jouw accu even in een andere laptop stoppen en andersom.
Als het echt je accu is, kijk dan even op eBay. Voor ongeveer € 50,- heb je een nieuwe accu inclusief verzendkosten.

Overigens was bij mijn Toshiba destijds de accu ook na ongeveer anderhalf jaar dood, dus anderhalf jaa zou zomaar kunnen. Heb nu inmiddels een Asus F3Ka :D

[ Voor 15% gewijzigd door E-Vix op 25-09-2008 09:41 ]

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Pagina: 1