Linksys WRT54G heeft zeer hoge memory load

Pagina: 1
Acties:

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-02 09:53
Weet niet zeker of het hier of bij niet-windows OS thuis hoort, bij deze...

Gistermiddag ben ik wat bezig geweest met aircrack enzo (onder Ubuntu Hardy) met m'n buurjongen om een en ander uit te proberen op allebei onze netwerken. Probleem is als volgt; na eenmaal aircrak opgestart te hebben, werkt op m'n draadloze router internet via de kabel nog prima. Totdat je draadloos het netwerk op wilt. Hij blijft dan steeds een MAC adres aanvragen. De Linksys WRT54G geeft een memory load van steeds rond de 90 - 95%. Ik had het volgende commando ingegeven:

aireplay-ng -3 -b [MAC van mijn router] -h [MAC van zijn AP] wifi0

Klopt het als ik zeg dat ik i.p.v. de MAC van mijn router, de MAC van mijn laptop had moeten pakken? En dat m'n router nu z'n memory dump ligt vol te gooien?

Ik kon op google noch GoT niets vinden want ik zou niet weten op wat voor term ik moet zoeken...

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:06

Prx

Vraag je nu welke parameters je wel moet hebben voor je aireplay of wil je weten hoe je je netwerk weer op kunt komen? Als het het laatste is dan zou ik graag ook nog zien wat je zelf al geprobeerd hebt om het probleem te verhelpen.

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-02 09:53
Prx schreef op donderdag 25 september 2008 @ 09:24:
Vraag je nu welke parameters je wel moet hebben voor je aireplay of wil je weten hoe je je netwerk weer op kunt komen? Als het het laatste is dan zou ik graag ook nog zien wat je zelf al geprobeerd hebt om het probleem te verhelpen.
Ik wil inderdaad draadloos m'n netwerk op kunnen komen, maar dan mag jij me vertellen wat ik kan proberen :9

Maar (ik was het vergeten!) wat ik geprobeerd heb:

- stroom van router gehaald (1 min, geen resultaat. 5 min, geen resultaat)
- vanmorgen even snel gespiekt of de memory load al minder geworden was. Helaas, hij blijft toch hangen in de 90.

Router resetten heb ik nog even niet gedaan i.v.m. custom firmware.

Volgens mij heb ik per ongeluk mijn eigen router "aangevallen" i.p.v. die van de buurjongen (onze bedoeling...). Maar dan nog zou mijn router laaaang na die "aanval" (zeg maar injecteren) toch weer op z'n oude beentje verder moeten wandelen?