Toon posts:

Probleem met XFX GeForce 9600GT XXX Alpha Dog...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik ben nieuw hier en heb net al wat geprobeerd te vinden omtrent mijn probleem.
Het verhaal gaat zo...

Enige tijd geleden heb ik mijn pc een grondige opknap beurt gegeven...
Welteverstaan het volgende :

-MoBo: AsRock AliveDual ESata2+ nF3
-Processor: AMD 64X2 AM2 5000+
-Geheugen: 4GB MDT DDR2-800
-GPU: XFX GeForce 9600GT XXX Alpha Dog edition
-Voeding: CoolerMaster 520Watt (levert bij 12totaal : 34A)

Verder 2 harde schijven (IDE) en een DVD brander.
Het systeem draait op XP met SP3.
Als monitor een lcd tv aangesloten via HDMI met de meegeleverde HDMI->DVI adapter van mijn grafische kaart.

Het probleem:

Alles loopt goed zolang ik geen games speel. Als ik een game speel gaat de fan van de videokaart soms op max snelheid draaien en krijg ik een blauw scherm.
Ik moet de PC resetten om hem weer aan de gang te krijgen, dan blijft de fan op max snelheid draaien tot windows opstart.

Ik ben met XFX bezig een oplossing te vinden en zij vroegen het volgende:

-Of ik de PC verplaatst had : Ja dat is zo maar hij staat nu helemaal vrij en due kan hij zijn warmte makkelijk afvoeren lijkt mij.
-Of er met het verplaatsen van de PC geen stekker verkeerd zat: Allemaal gechecked en ook van binnen in de PC zit alles nog goed.
-Of ik de beta drivers wilde installeren: Gedaan niets geholpen.
-Of ik de meegeleverde drivers weer wilde installeren: Gedaan maar nog steeds het probleem.

Ik wacht nu op een reactie van hun maar dacht ik post het hier misschien weet een van jullie een oplossing...
Het gekke is dat ik bv Age of Empires 3 speel zonder problemen, ook alle CoD games draaien goed.
Maar Age of Mythology...blauw scherm op verschillende tijden tijdens het spelen, de ene keer tijdens het intro filmpje, de andere keer tijdens het spel.
Two worlds eigenlijk hetzelfde, de intro draait goed maar zodra ik begin met spelen...de eerste keer na 5 seconden...de tweede keer na 10 seconden...het is elke keer anders.

Weet een van jullie iets?????

Thanks...pfoe wat een typ werk :)

• JWubs
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 00:08:
-Of ik de PC verplaatst had : Ja dat is zo maar hij staat nu helemaal vrij en due kan hij zijn warmte makkelijk afvoeren lijkt mij.
Ik moet de PC resetten om hem weer aan de gang te krijgen, dan blijft de fan op max snelheid draaien tot windows opstart.
-Heb je het ook gecontroleerd? Mijn GPU (ook XFX) werd met stock settings soms al te heet (moet toegeven dat de airflow niet optimaal was, maar toch).
-PSU goed aangesloten? geen rare splitters gebruikt oid?

Vergeet het bijna, maar wat is de bsod code? 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door JWubs op 25-09-2008 00:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
JWubs schreef op donderdag 25 september 2008 @ 00:19:

-Heb je het ook gecontroleerd? Mijn GPU (ook XFX) werd met stock settings soms al te heet (moet toegeven dat de airflow niet optimaal was, maar toch).
-PSU goed aangesloten? geen rare splitters gebruikt oid?

Vergeet het bijna, maar wat is de bsod code? 8)7
Ja heb het gechecked...ik zag hier op het forum iets over een tool : GPU-z oid en die heb ik nu draaiend...de max temp tijdens AoE2 was 63 graden en fan speed op 45 % dit lijkt mij geen probleem maar ik ben wat dat betreft een leek....

PSU? je bedoelt de grafische kaart? netjes op de voeding dmv de speciaal daarvoor bestemde stekker.

enne....wtf is een bsod code??? |:(

Verwijderd

Topicstarter
Nog wat extra info...

Gisteren de demo van code of honor gespeeld en halverwege weer het probleem, GPU fan snel draaien blauw scherm en ik kon opnieuw opstarten.
Nu had ik op de achtergrond het progje GPU-z draaien en er een log van laten maken, die registreert dus helemaal niks, elke seconde werkt ie de log bij en de laatste seconde was de temp 59C en fan speed 41%....

Misschien ligt het dus niet aan de GPU????

Verwijderd

Topicstarter
niemand...ik heb memtest gerunned voor 5 uur en geen probleem, ook orthos gedraaid voor 11 uur en geen probleem.....

Verwijderd

PSU = Power Supply Uni (dont mind the grammart) oftewel je voeding.
Het kan zijn en voornamelijk op oudere voedigs dat hij te weinig wattage doorgeeft naar je GPU die dus je pc laat crashen.

een BSOD code is de error code die je ziet bij een blue'tje staat meestal boven aan en erboven en onder zijn een vlak vrij en daarna weer tekst, hier een plaatje als voorbeeld klikker Driver_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL is hier de bsod code die aangeeft wat er nu eigenlijk mis is.

als je dat post kan de rest je sneller helpen.

• JWubs
WTSnacks bespaard je nu wat google werk, maar als je beide afkortingen in google in had getikt had je het ook gewoon kunnen vinden. Misschien dat we je iets beter kunnen helpen als je die bsod code voor ons hebt. Zoals je zelf ook al aangaf is het namelijk erg vreemd dat je het bij de ene game wel hebt en bij de andere niet. Nog iets te weten gekomen bij XFX?

Verwijderd

Topicstarter
Nee met XFX ben ik er nog niet uit...sorry dat ik daar niet aan gedacht heb via google.
De voeding id vernieuwd toen ook de rest van de pc geupgrade is...het is een coolermaster 520W zie deze link http://www.alternate.nl/h...Voedingen&l3=tot+600+Watt
Volgens Alternate en de doos van de kaart goed genoeg.

Verder krijg ik geen BSOD code...alleen een leeg blauw scherm.

Verwijderd

Topicstarter
btw net met two worlds handmatig alle video options op low gezet toen bleef ie het gewoon doen...heb een tijd gespeeld met everest home op de achtergrond...twee rapporten gemaakt tussendoor van de sensors.
Op lage res GPU temp: 51C en later video options wat hoger gezet temp: 55C dus dat valt op zich mee....

• JWubs
Als je dat blauwe scherm krijgt start je computer dan zelf opnieuw op? Ja:
When you are running Windows XP, you may have noticed that every so often (rarely) that Windows reboots without you asking it to. This tends to be caused by a Blue Screen error. If you want to see what this error is, you will have to check the error log list because Windows reboots too quickly for you to read what happened. Well with this tip you can disable the Auto-Reboot so you can finally read, and see the blue screen error.

1. Go to Start -> Control Panel -> System
2. Go to Advanced
3. Under the Startup and Recovery section, click Settings...
4. Under System Failure un-check "Automatically restart"

[ Voor 81% gewijzigd door JWubs op 29-09-2008 08:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al uitgezet en nee start niet opnieuw op...alleen blauw scherm en verder niks.
Moet hem zelf resetten...

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het probleem in een driver oid zat want na directx opnieuw erop te zetten en de drivers van nvidia erop te zetten kon ik het spel spelen, op lage res en video opties...tijdens spelen elke keer wat omhoog gezet en gekeken of ie bleef werken en het lijkt erop dat alles het nu blijft doen.
Vind het een raar iets en van XFX hoor ik ook niks meer....wat vinden jullie?
Pagina: 1