Toon posts:

black screen, zie video met HD4850

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen,

http://www.youtube.com/watch?v=oUjm85rFD50
http://www.youtube.com/watch?v=Z3rwQYuFMPk

zoals je ziet op de videos heb ik deze probleem, na 5minuutjes spelen krijg ik black screen.
al geprobeerd op: crysis warhead, jericho, death track demo

mijn systeem (nog 3 dagen oud :'( )

CASE + PSU: antec sonata 3 met 500W earthwatts
RAM: 4GB OCZ 5-5-5-18
GPU: Club3D HD4850 512MB (stock speed)
CPU: C2D E8400 (stock speed)
MOBO: MSI Neo-F P45

al geprobeerd:

vista ultimate
vista basic
xp professional
drivers op cd en meest recentste

nu ist in de winkel ( vanmorgen rma gedaan) hopelijk vinden ze waaraan het ligt :'(

mijn vraag is,
1)zijn er mensen die het exact het zelde systeem hebben en hun pc stabiel is?
2) kan het aan overbelasting liggen?
3) kan het aan overhitte liggen?

dank iedereen voor reply

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 22:16 ]

Verwijderd

Temperatuurprobleem? :)

Verwijderd

Topicstarter
nee toen ik crysis speelde werd mn videokaart max 67°C, soms loopt het vast zelfs als het nog koud is :s
en mn cpu: 50 stressed

Verwijderd

BIOS update al gedaan (evt juist een iets oudere versie terugzetten) ? Hielp bij mij met blackscreens en een X1950Pro onder Vista.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 22:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee die had ik niet gedaan, Bios update kan ik niet

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 22:17:
nee die had ik niet gedaan, Bios update kan ik niet
Hoe bedoel je kan ik niet?

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-05 01:40
Probeer eens te googlen op : fan fix hd4850

Bij mij heeft het geholpen.

V-Strom 650

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Xoxol schreef op woensdag 24 september 2008 @ 23:52:
Probeer eens te googlen op : fan fix hd4850

Bij mij heeft het geholpen.
Als hij zegt dat zijn videokaart stressed maar 67 graden wordt lijkt me niet dat het daar aan ligt ;)

• Jasperrr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:04
Zo te zien heb je meerdere problemen, aangezien de eerste geen black screen geeft maar een ordinaire applicatie foutmelding.

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet of dit aan de software ligt of aan de hardware, echt irritan :s

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-05 01:40
Avalaxy schreef op woensdag 24 september 2008 @ 23:56:
[...]

Als hij zegt dat zijn videokaart stressed maar 67 graden wordt lijkt me niet dat het daar aan ligt ;)
Mijn kaart werd ook maar 67-70 graden maar liep telkens vast. Of PC liep maar onnectie tussen videokaart en monitor was weg.

Je kan het altijd ff proberen.

V-Strom 650

Verwijderd

Ik denk dat je gewoon ff je bios moet flashen naar een nieuwere versie, ivm ondersteuning voor hardwaren etc.
je temp zal het wel niet zijn want die zijn redelijk laag, mijn pc word average 70+

edit:
ik las net dat je niet je bios kan flashen, msi heeft daar een tool voor genaamt msi auto update (als ik het goed heb)
bron: http://global.msi.com.tw/...prod_no=1482&maincat_no=1

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2008 14:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zojuist een mail gekregen van aios, en ze zeggen dat probleem ligt aan de mobo in combinatie met hd4850, ze hebben nog meerdere klachten gekregen die hetzelfde combo hebben, ze adviseren me om up te graden naar een asus P5Q.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 15:31:
ik heb zojuist een mail gekregen van aios, en ze zeggen dat probleem ligt aan de mobo in combinatie met hd4850, ze hebben nog meerdere klachten gekregen die hetzelfde combo hebben, ze adviseren me om up te graden naar een asus P5Q.
Ja dat dacht ik al: daarom begon ik gelijk al over een bios update voor je mobo. Waarom kon je eigenlijk je bios niet updaten?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2008 17:03 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, hier een post in het ervaringen topic:
Ik heb al een tijdje een probleem met de HD4870.
Na een tijdje gamen (soms een half uur, soms twee uur) met spellen als Age Of Conan en Warhammer Online slaat de 4870 af, eerst wordt het beeld vervormd (blokken en soms verticale lijnen) en daarna heb ik no signal op mijn monitor.

Ik dacht dat het aan mijn temperaturen lag en heb toen de fans opgekrikt met Rivatuner, maar de temperaturen komen niet boven de 80, met frequencies 790/1050. De stock frequencies(750/900) hebben dit probleem ook.

Ik heb de laatste drivers, een P5Q Pro moederbord, Corsair TWIN2X2048-6400 2GB geheugen, Sapphire HD4870 videokaart, Hitachi Deskstar T7K250 250GB HD en een Corsair 620W voeding, met Windows XP Pro SP2 32bit.

Iemand hier ook last van of iemand die een mogelijke oplossing kent?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 17:03:
[...]

Ja dat dacht ik al: daarom begon ik gelijk al over een bios update voor je mobo. Waarom kon je eigenlijk je bios niet updaten?
daarvoor moet je toch iets in een diskette enzo doen en ik had geen floppy reader

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 17:03:
[...]

daarvoor moet je toch die update in een diskette doen ofzo en ik had geen floppy reader

Verwijderd

MSI heeft daar geen tooltje voor? Asus heeft AsusUpdate bvb. waarmee je dit automatisch kan laten gebeuren..

Verwijderd

Draai is een memtest, brak geheugen kan van alles veroorzaken :)

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-05 16:17
Toeval, heb hetzelfde probleem met crysis, alleen met crysis. Bij mij echter pas na een half uurtje gamen ofzo. Dan hangt de game ineens. Ik probeer dan altijd wat toets combo's om op mijn vista bureaublad te komen. Dat werkt wel maar altijd met de medling crysis reageert niet meer etc etc. (zoals in je eerste filmpje)

Ik gebruik dan niet zulke snelle hardare als jij ( AMD X2 5000+ @ 3ghz, Ati Radeon 3850 @700/750 512 mb gddr3)
maar het blijft super irritant. Ik draaide mijn graka eerst gewoon op 720/800 maar daar crashte de boel ook mee. Nu, op 700/750 nog een leuke bijwerking: hele gedeelten van mijn beeld wordt verneukt door vlakjes en knipperende boom-onderdelen...

Heb al de nieuwste bios e.d, temps zijn oké... Enige wat mij nog rest is XP proberen..

Veel suc6 er iig mee!

één is geen, twee is één

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 18:09:
[...]

daarvoor moet je toch iets in een diskette enzo doen en ik had geen floppy reader
MSI heeft toch LiveUpdate, daarmee kun je toch zonder floppy je bios updaten? Ik tenminste wel...gewoon vanuit XP (en sinds een paar maanden ofzo) ook vanuit Vista.

Verwijderd

Topicstarter
derjuist om pc gegaan , ze hebben er een P5Q ingestoken => krak het zelfde probleem :|
en ik heb 16 euro betaald voor de upgrade waarmee tprobleem zeker zou verdwijnen :s

Verwijderd

Probeer de vbios te flashen, werkt goed bij de 4850 en 4870.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 22:34:
Probeer de vbios te flashen, werkt goed bij de 4850 en 4870.
geprobeerd maar zelfde probleem...

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ervaar met het volgende systeem hetzelfde probleem:

CPU: Intel Core 2 Duo E8500, 3,16Ghz
MOBO: Gigabyte EP45-DS3L
GPU: Club 3D HD4850
RAM: Kingston ValueRAM 4 GB DDR2-800
PSU: Chieftec CFT-560-A12C 560W

Heb het volgende geprobeerd:
Nieuwste drivers
Bios update
Huisfan op open pc kast gericht
Kaart in ander systeem
Andere HD4850 in mijn systeem

De eerste drie zaken hielpen niet. Bovendien gaf mijn kaart in het andere systeem dezelfde fouten, een zwart scherm en een hangende pc.
De andere (sapphire) HD4850 in mijn systeem gaf echter geen foutmeldingen. Zelf denk ik dus dat het aan de kaart ligt en ga nu dus ook contact opnemen met de leverancier.

Verwijderd

Heel veel problemen met de HD4850 zo te lezen, ik heb er ook last van en mijn kaart Sapphire HD4850 gaat terug voor controle.

Is niet leuk om te lezen dat deze kaart veel problemen geeft :(

Verwijderd

Ik moet toch nog even iets rectificeren. Nadat ik getest heb met de andere HD4850 kaart heb ik een oude GF6600 teruggestopt in het systeem, zodat ik de Club3D kaart kon retourneren. Wat blijkt, tijdens een avondje EVE spelen viel de computer ook met deze kaart enige malen zomaar uit.

Ondanks dat deze GF kaart dus wel stabieler lijkt te zijn is het probleem dus helaas nog steeds niet verholpen. Ik heb de fabrikant van moederbord en GPU inmiddels gemaild om te zien of zij een oplossing weten. Als er hier nog mensen zijn met suggesties om uit te proberen hoor ik dat uiteraard graag.
Pagina: 1