Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Extern display, layout icons

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb regelmatig mijn laptop op een beamer aangesloten staan. Deze beamer kan niet de hoge resolutie aan van de laptop en beiden schakelen terug naar een lage resolutie. Neveneffect hiervan is dat ook mijn totale icon layout op de desktop wordt vernield, en hij blijft zo zelfs nadat de laptop weer is teruggekeerd op de hogere resolutie.

Is er een manier om deze icon layout te forceren, zodat niet Windows voor mij probeert te bedenken waar ze het beste thuishoren?

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
Ik heb dual screen, maar bij mij onthoudt Ultramon de icoonpositie wel.

Verwijderd

Ik heb een klein programma geschreven wat hierbij helpt.
onthoudtbij overschakelen per resolutie de icon posities, en zet ze ook weer terug (automatisch).

DesktopIcons

(zit nog keuze in om op te slaan en herstellen, maar die heb je in principe niet meer nodig)
is gewoon een losse executable, ff in opstarten map plaatsen met de hand.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 22:01 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 21:53:
Ik heb een klein programma geschreven wat hierbij helpt.
onthoudtbij overschakelen per resolutie de icon posities, en zet ze ook weer terug (automatisch).

DesktopIcons

(zit nog keuze in om op te slaan en herstellen, maar die heb je in principe niet meer nodig)
is gewoon een losse executable, ff in opstarten map plaatsen met de hand.
Zoiets ben ik al jaren naar op zoek!

Ben benieuwd of het ook werkt met extern bureaublad. Als ik met mijn PC via extern bureaublad verbinding maak schakelt de boel vaak over naar een lagere resolutie ivm met beperkingen van de ander computer/beeldscherm. Als ik dan terug kom naar mijn PC zijn de icons messed up. En ik heb echt tientallen icons op mijn bureaublad, die allen op een bepaalde manier gerangschikt zijn.

Edit: Ik heb het even getest, en het werkt. Helaas moet ik wel eerst op "save icon position" klikken, anders onthoudt ie het niet. Werkt het misschien met een interval waarop het programma de posities (automatisch) opslaat? (WinXP)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 22:13 ]

Verwijderd

als het goed is werkt dat ook gewoon.
heb het vorig jaar voor oa voor die reden gemaakt, ook voor draaien van VM's etc, het reageert gewoon op een windows message voor veranderen van resolutie.
Gebruik het nu ook onder vista, en het werkt gewoon.
source heb ik nog dus eventuele (kleine) wijzigingen kunnen nog altijd gemaakt worden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het de komende dagen ook eens uitproberen. :) Thnks.

Verwijderd

Voor de test (zie aanvulling op mijn vorige bericht) heb ik vanaf mijn Windows Mobile 6.1 telefoon met Remote Desktop (RDP Finster of zoiets) verbinding gemaakt met mijn Windows XP Pro SP3 systeem.

Verwijderd

ik check het ff na, zou automatisch moeten gaan/kunnen.
kan zijn dat ik nog een andere versie heb liggen waar dat wel automatisch gaat.

Verwijderd

Als ik een bepaalde indeling maak, ik druk op "save" daarna wijzig ik de indeling, en ik druk op "restore", dan gaat ie terug naar de indeling van toen ik op "save" klikte. De oorzaak ligt dus niet in het gebruik van remote desktop.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 22:16:
Ik ga het de komende dagen ook eens uitproberen. :) Thnks.
Als je dan toch even wil aangeven welke Windows versie het om gaat?
Je weet wel waarom ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 22:22:
Als ik een bepaalde indeling maak, ik druk op "save" daarna wijzig ik de indeling, en ik druk op "restore", dan gaat ie terug naar de indeling van toen ik op "save" klikte. De oorzaak ligt dus niet in het gebruik van remote desktop.
maar terug, naar "oude" resolutie gaat vanzelf (dus het restoren van de icon posities) ?.

Heb ff zelf getest :) restoren gaat automatisch, opslaan 'nog' niet.

Ik kijk v/d week ff, maak ik wel ff opties voor automatisch opslaan/restoren.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2008 00:34 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 00:29:
[...]

maar terug, naar "oude" resolutie gaat vanzelf (dus het restoren van de icon posities) ?.

Heb ff zelf getest :) restoren gaat automatisch, opslaan 'nog' niet.

Ik kijk v/d week ff, maak ik wel ff opties voor automatisch opslaan/restoren.
Ja, restoren gaat inderdaad automagisch. Opslaan niet, dat hoort dus zo. Het zou wel fantastisch zijn als je zo een feature kunt inbakken. Bijvoorbeeld 1x per X uur/minuten opslaan of iets dergelijks.

Verwijderd

kan ik wel doen, en eventueel auto opslaan bij wisselen resolutie.

Verwijderd

Heb je er nog naar kunnen kijken?

Verwijderd

yep, maar had ff wat problemen met nieuwere Delphi versie.
met beetje geluk is er vanavond een update.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan Iconoid proberen. Die heeft een optie om per resolutie je icoonlocatie op te slaan. Zie www.sillysot.com voor het programmatje. Behoeft geen installatie :). Hij hersteld ook automatisch na veranderen van resolutie.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

SourceCode die ik heb liggen is veel ouder dan de executable, dus duurt nog ff :)
(lang leve het gebruik van sourcecontrol thuis :) )

Verwijderd

Hopelijk kun je hem vinden :)
Pagina: 1