Naar aanleiding van een eerdere post - ik wil graag rechtsonderaan de browser een bannertje plaatsen:

De grijze div heeft de volgende CSS:
In #grijs wil ik een aantal andere divjes plaatsen. De vraag is hoe ik dit het beste kan doen. Volgens mij is het zo, dat als ik #blauw, #geel, #rood en #roze kinderen maak van #grijs, ik met een simpele getElementById('#grijs').style.visible = none de hele banner laten verdwijnen (hetgeen dient te gebeuren als iemand op #rood klikt). Maar de vraag is dan: met welke CSS zorg ik ervoor dat al die kinderen ook onderaan de browser komen en blijven als er gescrolled wordt? Moet ik ze allemaal een absolute "position : fixed" meegeven of kan het ook anders?

De grijze div heeft de volgende CSS:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
| #grijs { position: fixed; padding: 10px; width: 140px; height: 200px; right: 20px; bottom: 20px; } |
In #grijs wil ik een aantal andere divjes plaatsen. De vraag is hoe ik dit het beste kan doen. Volgens mij is het zo, dat als ik #blauw, #geel, #rood en #roze kinderen maak van #grijs, ik met een simpele getElementById('#grijs').style.visible = none de hele banner laten verdwijnen (hetgeen dient te gebeuren als iemand op #rood klikt). Maar de vraag is dan: met welke CSS zorg ik ervoor dat al die kinderen ook onderaan de browser komen en blijven als er gescrolled wordt? Moet ik ze allemaal een absolute "position : fixed" meegeven of kan het ook anders?
Ik had per ongeluk al op "verstuur bericht" geklikt voordat de post af was. Had moeten klikken op "Bekijk bericht"Patriot schreef op woensdag 24 september 2008 @ 21:42:
Een vraag is misschien handig, hier kunnen we niets mee. [...]
[ Voor 78% gewijzigd door Reveller op 24-09-2008 21:50 ]
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."