Endian Mini UTM firewall

Pagina: 1
Acties:

• xilent_xage
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-03 20:52
Hoi,

Ben al jaren op zoek naar een betaalbare UTM firewall die goede snelheden biedt en toch passief gekoeld wordt. En nu denk ik em eindelijk gevonden te hebben: De Endian mini. Helaas kan ik hier op het forum / via Google nauwelijks ervaringen vinden met dit apparaat.

Voor ik em halsoverkop koop vind ik dat ik me goed moet orienteren. Mijn vraag is dan ook simpel: Heeft iemand ervaringen met dit product, of het merk in het algemeen?

Daarnaast vraag ik me af of iemand een alternatief voor dit ding weet. Mijn wensen:
  • UTM dus IDS, virusscanner, firewall
  • VPN
  • Zo min mogelijk onderhoud, dus niet zelf gaan pielen met pfSens/IPCop/m0n0wall/iptables
  • Throughput van minimaal 90Mbit/s met alle UTM opties aan
  • Passief gekoeld, dus geen herrie
  • Webinterface
Alvast bedankt!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-03 13:18
En (bv) Sonicwall?

De Pro 1260 doet ook zo'n 90mbit. ( http://www.sonicwall.com/downloads/PROSERIES_DS_US.pdf ) en kost een stuk minder (<600 eur), googlend op dat Endian ding kom ik op bedragen uit van $2000+
alleen dan geen hotspotfunctionaliteit, maar dat zie ik ook niet in de door jouw genoemde eisen.

De 2040 doet 200mbit, en kost iets van 800 eur ofzo.

Overigens vraag ik me af of die Endian ook 90Mbit+ haalt als alle UTM opties aanstaan, gezien de 200mbit throughput onder normale modus, gok ik niet dat ie bij zo'n zware load nog steeds 90 doet.

De 3060 doet ruim 100mbit full UTM (290mbit throughput), maar dan zit je ook op 1600 eur

[ Voor 35% gewijzigd door DJSmiley op 24-09-2008 21:40 ]

• xilent_xage
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-03 20:52
Volgens Endian (WC-Eend-alert) doet de mini bij full UTM nog 90Mb/s. Bji die sonicwalls lees ik 5 danwel 25 Mb/s. Bovendien vraag ik me af of ze wel fanless zijn, als ik het verbruik zie? Overigens heb ik een offerte liggen van Endian voor de mini van 975 euro, exclusief subscription.