Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[VBA] Outlook -> Save attachment

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views

Verwijderd

Topicstarter
Een van mijn collega's krijgt per mail vele facturen (als bijlage) in zijn inbox. Nu wil hij deze graag opslaan in een map van de betreffende crediteur. Dit wil ik graag oplossen door een macro te maken, waarbij de macro om een crediteurennummer vraagt. Dit nummer correspondeert met een naam van een map (van de crediteur).

Één probleem, ik kan niet programmeren met VBA (en andere programmeertalen). Volgens mij moet het vrij eenvoudig op te lossen zijn. Echter ik weet niet hoe.

Ik dacht zelf aan een macro die om het crediteurennummer vraagt, waarna hij de bijlage van de e-mail opslaat in de map C:\crediteuren\{crediteurennr}

Is dit eenvoudig op te lossen? Of wordt het dit erg moeilijk om te maken?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Erg moeilijk zal het niet zijn, maar ik mis nogal een concrete vraag in dit topic. Verder hoort dit topic in OFF (zie Waar hoort mijn topic?) maar ook daar zal dit topic op slot gaan. We gaan er namelijk wel van uit dat je zélf aan het werk gaat; hier in de devschuur (en OFF ook) hebben we het over zélf doen. Kant-en-klare scripts of macro's doen we niet aan en hoewel we je graag de juiste kant op helpen als je al iets hebt kunnen we hier niets mee. Zie ook onze Programming Beleid Quickstart. Omdat je aangeeft zelf niet te kunnen programmeren houdt het hier dus op.

Verdiep je in de materie, maak een begin en zie waar je strandt. En lukt dat niet, of heb je er geen zin in om dat allemaal uit te puzzelen, dan moet je je eens afvragen of het zich loont om het uit te besteden aan iemand die het wél kan. Ieder z'n vak ;)

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 24-09-2008 20:44 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.