Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Map-iconen verdwenen/beschadigd*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers,

Na lang zoeken online heb ik niets kunnen vinden, waardoor mijn hoop geheel op uw schouders rust. Ik run windows vista ultimate, 32bits. Enige tijd geleden verdwenen letterlijk alle icoonplaatjes op mijn desktop, waar de tekst van de icoontjes bleef staan. Een system restore bracht het terug naar beter, maar het probleem is niet geheel opgelost.

Op dit moment worden de folder icoontjes in mijn start menu niet weergegeven. Tevens worden ze ook niet weergegeven in mappen, zodra ik kies voor de 'details' of 'list' view, vergroot ik deze icoontjes dan is het probleem opgelost. Hieronder een afbeelding ter illustratie van het probleem in de start menu;

Afbeeldingslocatie: http://i9.photobucket.com/albums/a87/SWW/icons.jpg

Hopelijk kan iemand mij helpen, voor zover ik weet staat dit probleem nog niet op de GoT, mocht dit wel zo zijn dan mijn excuses.

tgw1986

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
En nieuwe icoontjes aanmaken?

Rechtsklikken/eigenschappen/snelkoppeling/ander pictogram/bladeren

Verwijderd

Topicstarter
heeft ook geen zin, helaas

Verwijderd

hmmm. Vreemd probleem, en ik heb het (Vista Premium) af en toe ook. Vooral IE ging iconen door elkaar gooien en na een tijdje begon ik hetzelfde beeld te zien als in jouw plaatje. Na systeemherstel zag ik geen verbetering.
Heel vreemd was het probleem weg nadat schijfopruiming de nodige tijdelijke bestandjes had weggegooid.
Als ik het nu weer bespeur, (bij mij begint dit feest eens in de zoveel tijd in IE7; op het tablad "tweakers" verschijnt dan bijvoorbeeld het icoontje van "google", die van "google" krijgt het icoontje dat ik hoogstpersoonlijk aan mijn eigen site heb meegegeven, enz.) laat ik Regseeker de boel opschonen en dan is het probleem weer voorbij.

Misschien heb je er wat aan, kijk maar eens.

Verwijderd

Topicstarter
dank voor de reactie, heb Regseeker er op los gelaten maar ook dat heeft niets geholpen. Kan het niet zo zijn dat shell32.dll beschadigd is op de een of andere manier?

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-11 17:47

Edgarz

Tweako-active since1986

Wellicht even de iconcache legen ?
En via TuneUp Utilities en Vista Manager kun je de cache vergroten als ik het goed heb.

Hoe?

"Legen van de icon cache:

· kill explorer.exe

· in een cmd venster, ga naar %USERPROFILE%\AppData\Local

· Tik in: attrib –h IconCache.db <enter>

· Tik in: del IconCache.db <enter>

· Herstart explorer.exe"

PS: Als je instelling automatisch herstarten van explorer hebt hebt aanstaan, dan werkt het 'killen' van explorer.exe niet.

Verwijderd

Topicstarter
Het legen van de iconcache heeft inderdaad geholpen, alles ziet er weer netjes uit en de icoontjes stralen in mijn start menu. Dank iedereen voor de hulp
Pagina: 1