Externe dvd wordt verkeerd herkend

Pagina: 1
Acties:

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-02 08:58
Vandaag via ebay in bezit gekomen van een mooie slimline externe dvd-brander. Helaas loop ik tegen een probleem aan, wanneer ik de brander dmv usb aansluit op de pc wordt deze na lang zoeken (naar drivers) geinstalleerd alleen staat deze in apparaatbeheer als cdrom speler. In de eigenschappen wordt weergeven dat het apparaat correct werkt. Daarnaast wordt de schijf ook niet weergegeven in 'mijn computer'. Enig idee waar dit aan kan liggen? ben al op zoek geweest naar drivers maar kon niets vinden.

Ik draai Windows Vista 64-bit home premium.
DVD brander: LG GWA-4082N

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:49
Omdat het hier om een interne dvdbrander gaat, moet je denk ik eerst drivers zoeken voor de bay waar hij in zit. Hoogstwaarschijnlijk wordt 'ie daarna wel goed herkend.

• Sjors81
Mr.Qips schreef op woensdag 24 september 2008 @ 21:34:
Omdat het hier om een interne dvdbrander gaat, moet je denk ik eerst drivers zoeken voor de bay waar hij in zit. Hoogstwaarschijnlijk wordt 'ie daarna wel goed herkend.
enig idee waar ik die drivers kan vinden? De bay is van onbekende chinese makelij!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:49
Ach er zou toch ergens een naampje ofzo op moeten staan... Trouwens; je hebt hem van iemand; vraag eens aan die persoon hoe je het aan de praat moet krijgen.

• Sjors81
Mr.Qips schreef op woensdag 24 september 2008 @ 22:56:
Ach er zou toch ergens een naampje ofzo op moeten staan... Trouwens; je hebt hem van iemand; vraag eens aan die persoon hoe je het aan de praat moet krijgen.
Nee niets en verkoper reageer niet

• Sjors81
iemand nog een idee?

• Sjors81
nou ben er denk ik al achter wat het probleem is, op het moment dat de drive leeg is, wordt hij wel zichtbaar in 'deze computer', op het moment dat ik er een dvd/cd in doe, loopt de pc vast. Zoals het nu trekt hij op dat moment te veel stroom eruit (is nu alleen aangesloten dmv usb). Zal straks even proberen of hij het met een externe voeding wel doet.

Modbreak:Kicken binnen 24 uur zien we liever niet. Heb je nog wat toe te voegen aan je post binnen 24 uur, gebruik dan de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/got/images/icons/edit.gif-knop om je laatst geplaatste bericht aan te passen.

[ Voor 27% gewijzigd door TERW_DAN op 25-09-2008 20:45 ]

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-11-2025

rGz

Op wat voor USB aansluiting heb je hem zitten? Een directe 2.0 poort in de pc of via bijvoorbeeld je toetsenbord?
Wel vaker meegemaakt dat er niet genoeg stroom over de lijn heen gaat.

Staat hij wel in schijfbeheer?

• Sjors81
rGz schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:30:
Op wat voor USB aansluiting heb je hem zitten? Een directe 2.0 poort in de pc of via bijvoorbeeld je toetsenbord?
Wel vaker meegemaakt dat er niet genoeg stroom over de lijn heen gaat.

Staat hij wel in schijfbeheer?
had hem op een directe usb aansluiting. maar het probleem is inmiddels opgelost, nadat ik de voeding had aangesloten waren alle problemen opgelost!!
Pagina: 1