Toon posts:

Studio PC?

Pagina: 1
Acties:
  • 422 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb een vraagje, ik maak muziek en gebruik programma's als cubase en fruityloops,
ook doe ik opnamens.

Nou wil ik een nieuwe pc aanschaffen die snel is veel geheugen heeft etc etc, nou is het zo dat iemand voor mij een nieuwe pc wil samenstellen en adviseert mij het volgende:

Intel Core2Quad Q6600 (4 x 2.4 GHZ)

4 GB DDRII 800 MHZ geheugen

2 x 320 GB harde schijf Sata 7200rpm

NVidia Geforce 7100 GS grafisch chip(256 MB) VGA, DVI-D en HDMI.

Creative XiFi Elite pro geluidskaart

Multi CD/DVD brander

En dit voor de prijs van € 839,- :?

Ik vind het nogal prijzig wat denken jullie hiervan en is dit goed voor een studio?!

bedankt!

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Als je een pc voor een (geluids)studio nodig hebt, moet je vooral letten op de koeling. Overigens vind ik de genoemde prijs (839 euro) niet echt veel voor die specificaties. Wel zou ik een betere videokaart nemen, een radeon 4850 oid.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 12:49
Kijk eens naar de multimediacomputer van de Best Buy Guide van Tweakers.net: deze geeft al voorbeelden van leuke hardware, en heeft globaal ook zo'n budget.

Zorg in ieder geval voor leuke geluidskaart, bijv. die inderdaad, en stille koelers zijn ook welkom. Videokaart is niet belangrijk, en die heb je dan ook niet echt al te luxe.

Prijs is niet abnormaal, al zou ik gaan voor een Q9550 tegenwoordig. Je vergeet een OS overigens.

Verder, als je liever lager budget hebt, dan moet je ook minder prestaties verwachten: de specs kunnen best omlaag, en dan kan het nog steeds een prima studio zijn.

Tip, lees het beleid, probeer je vraag wat specifieker te maken voordat er maatregelen komen.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
De prijzen kan je zelf na zoeken in onder andere de pricewatch, en de bekende winkels.

Je wilt een systeem dat snel is. en veel geheugen heeft en etc.. etc..
Dit zijn eisen die door iedereen anders geïnterpreteerd kunnen worden, dus als ik jou was zou ik zelf gaan bedenken wat je precies wilt.

Als laatste, of dat het prijzig is of niet hangt af van je budget/eisen.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-01 06:06
als het puur voor een studio moet zijn, en je werkt alleen met geluid(sbewerking), dan heb je niet echt een goede graka nodig hoor...

maar idd, goed opletten op de koeling (geluidsproductie daarvan bedoel ik dan)

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-08-2025
Ik zou voor een slechtere videokaart gaan. Als je puur software als Cubase draait heb je aan elke grafische kaart genoeg. Dan kun je bijvoorbeeld voor een 'silent' versie gaan, zonder fans. Koeling is erg belangrijk inderdaad, voor een studiopc wil je een stille pc... Ga dus voor veel 12cm fans die langzaam draaien (dat is het stilst maar koelt nog wel aardig). Verder wil een goede kast ook wat helpen (airflow, geluidsafscherming),

2 harde schijven is voor muziek inderdaad een goed plan. Kijk ook naar de buffers van de harde schijf (hoger = beter).

Geluidskaart is niet gemaakt om opnames mee te maken, moet je misschien ergens anders kopen.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Voor een studio pc zou ik zeker geen Creative xifi kaart nemen, dan kun je beter een m-audio oid kopen

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-01 06:06
en al gedacht aan studiomonitoren? (of heb je die al? :X)

voor degenen die dat neit weten: studiomonitoren zijn geen schermen, maar audioboxen. vraag niet aan mij waarom ze het dan in godsnaam monitoren noemen :X

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Amplified schreef op woensdag 24 september 2008 @ 19:57:
voor degenen die dat neit weten: studiomonitoren zijn geen schermen, maar audioboxen. vraag niet aan mij waarom ze het dan in godsnaam monitoren noemen :X
offtopic:
Als men het jou niet vraagt geef ik het antwoord, tenminste Wikipedia: Monitor doet dat. Wat blijkt, er zijn nóg méér monitoren.

ARME AOW’er

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02-2025
euheuh een geluidsstudio en dan een creative kaart? dan zou ik toch nog even verder kijken naar geluidskaarten want die is zo ongeveer het belangrijkst...

en daarnaast, heb je nu een computer waarmee je alles kan doen wat je wilt? waarom wil je een nieuwe?

[ Voor 25% gewijzigd door El_Hefe op 24-09-2008 20:14 ]

Verwijderd

Werken al die programma's wel goed multicore? Anders is het niet zo nuttig een quadcore te nemen.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:42
Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.