Verwijderd

Topicstarter
Help mensen, mijn computer piept.... uit ervaring weet ik dat het niet goed is maar ik weet niet wat deze keer het probleem is. Ik heb het al twee maal voorgehad met mijn grafische kaart die was losgekomen door de computer te verplaatsen maar deze keer is het iets anders (ander geluid ook).

Computer start nog wel op maar blijft piepen. Ik heb het geluid opgenomen en hier geupload.

BIOS:
American Megatrends Inc.
P1.80
04/26/2006

Moederbord:
ASrock 939Dual-SATA 2

Kan iemand me helpen?
Ik heb men pc al eens afgezet en standaard BIOS waarden geladen....
Van oververhitting is denk ik ook geen sprake (speedfan geeft normale waarden aan).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 18:29 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Devver waagt zich ook eens in PMG :X
Is het misschien je CPU temp of een andere temp warning?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-05 22:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

http://bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm

[quote]

• 1long, 2 short: Video adapter error Either video adapter is bad or is not seated properly. Also, check to ensure the monitor cable is connected properly.

• Repeating (endless loop): Memory error Check for improperly seated or missing memory.

• 1long, 3short: No video card or bad video RAM Reseat or replace the video card.

• High frequency beeeps while running Overheated CPU: Check the CPU fan for proper operation. Check the case for proper air flow.

• Repeating High/Low: CPU Either the CPU is not seated properly or the CPU is damaged. May also be due to excess heat. Check the CPU fan or BIOS settings for proper fan speed

Xbox Live ID:Notna8310

• unglaublich
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-03-2025
Blijkbaar een temp warning. Wat zijn de temperatuur waarden in het bios? Wat is de waarschuwings temperatuur. Begint het piepen al vanaf dat je de aan knop indrukt of komt het later?

Probeer eens je koeler van je CPU te verwijderen om hem er daarna weer op te zetten.

• ilo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-05-2025

ilo

De bios codes die door Notna gepost zijn, zijn voor een AWARD BIOS,
Aangezien Fre4k een AMI bios heeft, zullen deze niet kloppen
Hier staan de beep codes van AMI.

Wat ik zelf in zo'n geval probeer, is om eerst alle randapparatuur af te koppelen,
en dan een boot poging doen. Werkt dat niet dan haal ik nog meer hardware eruit, hierbij denk ik dan aan
alle insteek kaarten, inclusief de grafische kaart, geheugen, en processor

Als je nu start zul je meestal alleen de systemfans horen. Nu zet je de computer weer uit, en plaats je de processor en het geheugen weer terug. computer starten, en wachten op de beep codes voor de grafische kaart.
systeem uitzetten en gragische kaart weer insteken. enz...

Dit is een methode die ik vaak heb gebruikt, voor moederborden die volgens anderen niet meer te redden waren.
en hiermee had ik verrassend vaak succes. :)

Succes ermee