Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen. Ik ben een tijdje aan het googlen geweest en zoeken hier op het forum, maar ik kan het niet echt vinden.

Ik heb vorige week een nieuw systeem gekocht, op de videokaart na dan. Ik heb een Antec kast met 380 voeding, gigabyte GA-EP45-DS3R moederbord, Intel 8400 erin met originele koeler, 2x2Gig Kingston geheugen en mijn oude 6600 videokaart.
Nu kan ik van het moederbord niet de 8 pins stroomconnector gebruiken omdat de voeding slechts 4 pinnen heeft. Volgens de locale computerboer moest ik de 4 pins aan de rechterkant aansluiten en dan zou het ook werken. Ik zou alleen problemen krijgen als ik slide zou draaien.
Nu loopt alles prima, alleen de spellen lopen snel vast. Nu dacht ik dat het aan Vista 32 bit lag in combinatie met 4 Gig, maar bij controle bleek de fan van mijn videokaart het niet te doen.
Ik heb hem op twee punten aangesloten gehad op het moederbord, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ligt dit nu aan de 4 pins aansluiting ipv 8 pins of zit mijn probleem ergens anders. Wie kan me zeggen wat ik nog kan doen?

* sorry, topic titel is niet duidelijk, maar ik kan dit niet meer veranderen? * 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 18:20 ]

Verwijderd

De fan van de videokaart heeft toch gewoon een connector voor de fan? Is deze wel goed aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 18:24:
De fan van de videokaart heeft toch gewoon een connector voor de fan? Is deze wel goed aangesloten.
Er komt gewoon een draadje uit de fan, de connector heb ik op het moederbord aangesloten. Maar draaien doet ie niet, en dat deed ie wel in het oude systeem.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-05 22:37
Probeer eens een andere connector op het moederbord, of een molex naar 3-pin converter als je dat hebt.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Wat sluit je waar nu op aan? Hebt je 8 pins moederbord stekker in de 4 pins gedaan(dat is goed)? Je fan doet het niet, maar waar heb je de connector voor de fan op aan gesloten? En eigenlijk waarom? Normaal zit die op je videokaart zelf aan gesloten en niet op je moederbord. RTFM is het enige wat ik kan zeggen want je probleem omschrijving is totaal onduidelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Malantur schreef op woensdag 24 september 2008 @ 18:30:
Probeer eens een andere connector op het moederbord, of een molex naar 3-pin converter als je dat hebt.
Een andere connector op het moederbord werkt niet, maar een molex heb ik zelf ook al aan zitten te denken. Morgen ff halen bij de computerboer hier.

Verwijderd

Dat je een 4-pins hebt gebruikt ipv. een 8-pins mag niet uitmaken. Ik heb bijna dezelfde setup hier en gebruik enkel de 4-pins. De extra 4 pinnen zijn ook pas nodig als je een Extreme processor (130watt ?) hebt.

De fan van je vid. kaart zou ik dan maar ook eens bekijken, die zit op de vid. kaart zelf aangesloten.

p.s. ook de extra power van je vid. kaart niet vergeten? (voor zover een 6600 die nodig heeft)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 23:00

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je systeem kan prima met de 4-pins connector op het moederbord draaien, je hoeft niet per se 8 pinnen te gebruiken. En als het goed is, past deze maar op één manier in het moederbord.

Het lijkt me meer een videokaartprobleem. Heb je een andere liggen?

[ Voor 16% gewijzigd door PD2JK op 24-09-2008 18:34 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 18:31:
Wat sluit je waar nu op aan? Hebt je 8 pins moederbord stekker in de 4 pins gedaan(dat is goed)?
Een 4 pins stekker in de 8 pins gedaan. (8 pins is 24V en 4 pins 12V)
Je fan doet het niet, maar waar heb je de connector voor de fan op aan gesloten?
Op het moederbord waar Sys-Fan1 bij staat en geprobeerd bij PWR_Fan
En eigenlijk waarom? Normaal zit die op je videokaart zelf aan gesloten en niet op je moederbord. Is een externe voeding, wordt niet gepakt via de videokaart.
RTFM is het enige wat ik kan zeggen want je probleem omschrijving is totaal onduidelijk.
RTFM heb ik gedaan

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 18:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
PD2JK schreef op woensdag 24 september 2008 @ 18:33:
Je systeem kan prima met de 4-pins connector op het moederbord draaien, je hoeft niet per se 8 pinnen te gebruiken. En als het goed is, past deze maar op één manier in het moederbord.

Het lijkt me meer een videokaartprobleem. Heb je een andere liggen?
Videokaart is prima, maar het zou kunnen dat de fan is overleden. Ik zal morgen even een andere halen om te testen.
Maar goed om te weten dat het niet aan die 4-pins ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Hij werkt nu! Ik heb de videokaart in de andere PCI-express gedaan en nu loopt de fan wel!

Er kan dus een slotje op.

Bedankt voor de reacties 8)
Pagina: 1