[2003] Office 2007 settings via Group Policies werken niet

Pagina: 1
Acties:

• whistler
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2025
In voorbereiding op een migratie naar Office 2007 ben ik in een test-setup aan het proberen de installatie precies zo te krijgen als ik wil. Ik wil graag via Group Policies een aantal instellingen pushen, zoals het default file format.

Nu heb ik een client met Windows XP en alle laatste updates, waar ik handmatig Office 2007 op geinstalleerd heb zonder customization. Die client zit in een domein waar ik al met Group Policies wat andere software installeer en settings (zoals voor IE7) heb bepaald. De server is een SBS2003R2, ook alle updates.

Via de Microsoft-site heb ik de ADM templates voor Office 2007 gedownload en heb die van MS Word op de server toegevoegd. De opties verschijnen dan onder User Configuration --> Administrative Templates. Vervolgens de setting voor 'Save files in this format' op Office 2003 .doc formaat gezet, apply, sluiten.

Op de client:
Na gpupdate /force en herstart wil Office nog steeds de bestanden als .docx opslaan. Resultant Set of Policies laat bij User Configuration helemaal geen Administrative Templates zien en ook de register-sleutel waar de optie te vinden zou moeten zijn bestaat niet.

Mijn volgende idee was dat ik de ADM templates misschien ook op de client moest toevoegen, hoewel daar niks over in de MS-handleidingen staat. Dat gedaan, weer gpupdate/herstart maar nog steeds geen effect. In RSOP staan de settings ook niet.

Vervolgens lokaal met de GPO editor de settings voor Word ingesteld. Toen hoefde ik niet eens te herstarten, ze waren direct actief. Maar het idee was nu juist dat het via de server werd gepusht.

Wat mis ik? Welke actie die zo vanzelfsprekend is dat ze niet eens meer in de handleidingen staat ken ik niet?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je hebt nog niet vermeld wat je in de logboeken en bijvoorbeeld userenv.log hebt gevonden over het niet toepassen van de policy?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:41
Heb je de GPO wel op een OU met users toegepast?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 15:54

mutsje

Certified Prutser

Office policies zijn User policies. Dus zorg dat je een test OU aanmaakt. Hierin je test gebruiker zet en de configuraties instelt die jij in Office 2007 wilt terug zien. Nu log je met die test gebruiker op de XP machine in en je zult zien dat de policie door gevoerd wordt. Wordt de policie neit doorgevoerd kijk of je DNS instelling van de XP machine wel naar je SBS server verwijst anders kan de XP machine de policy niet vinden :) en kijk je event viewer na op de SBS server als je policy neit doorgevoerd wordt maar ook op de XP client!

RSOP om te zien wat er allemaal door gevoerd wordt.
GPRESULT om te zien welke policies geladen worden
GUPDATE /force (policy hard refreshen kan soms tot uitlog vraag leiden)

• whistler
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2025
Oh duh! Een User Policy --> User OU. Dat was het dus precies, lag zo voor de hand dat ik het niet heb bedacht. Tot nu toe heb ik alleen maar Machine OU's en GPO's gebruikt, users kwamen helemaal niet bij me op.

Getest...en het werkt, bedankt!!