Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn systeem bestaande uit:

CPU: Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775
Mainbord: GigaByte GA-965P-DS3, Retail Rev 3.3
MEM: Team TXDD2048M800HC4DC-D, 2048 MB, DDR2, PC6400 (2x)
VGA: Asus EN8800GTS, 320 MB, GDDR3, PCI Express
HDD:Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB, 7200 RPM en eenHitachi Deskstar T7K500, 500

Behoorlijk game systeem toch?

Besturingssysteem is Vista 64 Ultimate, en game nogal regelmatig. Games zoals Grid, Crysis Warhead dit zou ik toch makkelijk op zijn hoogste moeten kunnen spelen? War warhead lukt dit al niet, en dan heb ik AA nog uit staan. Want als ik dit ergens aanzet, kan ik niks meer spelen.

Raden jullie mij aan om terug te gaan naar XP met sp3, of kan dit een andere oorzaak zijn.

Drivers en bios updates al gedaan.

• Brian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-11 18:46
edit: nvm, ik slaap nog half :z

[ Voor 86% gewijzigd door Brian op 24-09-2008 17:31 ]

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02 17:22
Crysis kan bijna geenéén systeem op high spelen, dus ik zou daar ook niet naar kijken als ik jou was. Maar wat betreft Grid, zou je die toch op een redelijke fps moeten/kunnen spelen.

Heb je alle drivers wel geinstalleerd, en zou je ook kunnen vermelden van wat je al gedaan hebt en of het hielp of niet etc.

Woops, beter lezen :X

[ Voor 29% gewijzigd door ZalmanLuci op 24-09-2008 17:41 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:28

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Die 8800GTS 320MB is anders al redelijk over de high-end datum heen.

Verwijderd

Topicstarter
Hier nog wat screens van mijn cpu en mem settings volgens cpuz

Afbeeldingslocatie: http://img378.imageshack.us/my.php?image=cpuiu8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img205.imageshack.us/my.php?image=memmf8.jpg

Ja oke vga kaart is dan wel weer jaar oud bijna, maar dan nog moet ik alles toch makkelijk kunnen spelen?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 17:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
ZalmanLuci schreef op woensdag 24 september 2008 @ 17:26:
Crysis kan bijna geenéén systeem op high spelen, dus ik zou daar ook niet naar kijken als ik jou was. Maar wat betreft Grid, zou je die toch op een redelijke fps moeten/kunnen spelen.

Heb je alle drivers wel geinstalleerd, en zou je ook kunnen vermelden van wat je al gedaan hebt en of het hielp of niet etc.
Gaat niet om de oude crysis game, maar om de nieuwe.

Zoals ik al zei heb alle drivers geinstalleerd. Chipset, bios, vga drivers. DX10. Vista is onlangs al opnieuw geinstalleerd. Wat ik ook al met regelmaat doe om pc snel en schoon te houden.

Onzin services al uitgeschakeld in vista, zoals prefech en supersearch.

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02 17:22
Nu ik nog eens kijk naar je systeem, moet ik Ed_L wel een beetje gelijk geven. Het systeem dat je hebt is niet "high-end" maar ook weer niet slecht, dus ik zou denken dat je de nieuwere spelletjes niet volop meer trekt en dus een stapje lager moet gaan in je settings.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:49
wat ook nog interresant is welke resoluties game je in?
Want die 8800GTS in nou niet echt high end meer zoals eerder genoemd.
Daarnaast kan niemand Crysis op high spelen en zoveel meer performancewinst is er in warhead nou ook weer niet gehaald.
Bij Grid is de hit op AA best groot, check hier maar eens: klik

Computer says no

Verwijderd

Je had een high end systeem, en je hebt nu nog steeds wel high end hardware, alleen van 2 jaar geleden :P Welke res gebruik je sowieso? 1920*1080@High kun je wel vergeten, zeker in games als Crysis en grid.

Met mijn systeem (sig) kan ik Grid op 1440*900 met alles vol open sowieso spelen, volgens mij (tijdje geleden alweer) met 2x AA. Crysis warhead lukt in het begin nog wel @1280*800 met het meeste op enthousiast en sommige settings op Gamer, maar dat wordt in de ijs levels wel anders. Daar moet ik terugvallen naar alles op gamer, sommige dingen op mainstream en AA uit.

Mijn CPU overpowered die van jou al dik, en ik heb exact dezelfde videokaart... ben bang dat het voor ons toch weer eens tijd wordt voor een upgrade :)

En dan draai ik XP32 SP3, dus dan heb ik het in warhead nog over DX9 en nieteens 10

Verwijderd

Topicstarter
Game vooral op res 1024 * 768. Bij grid heb ik dan wel alles op zijn hoogst, alleen AA uitstaan. Mocht ik de High grapichs mod bij grid toevoegen en dan nog alles hoger dan is gamen totaal niet mogelijk.

Wat voor upgrade zouden jullie mij aanraden mocht het aan mij systeem liggen, wil niet elke 2 jaar aan nieuwe upgrade vast zitten namelijk.

Alles spelen lukt ook nog wel, maar wil toch wel keer games op zijn Allerhoogste kunnen spelen.
Daarom dacht ik er zelf ook eerst aan om stap terug te doen naar xp, dan moet ik toch veel hogere fps kunnen halen of zal dat meevallen? Heb wel 4gb aan geheugen dus dan heb ik weer niks aan xp.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 18:12:
Game vooral op res 1024 * 768. Bij grid heb ik dan wel alles op zijn hoogst, alleen AA uitstaan. Mocht ik de High grapichs mod bij grid toevoegen en dan nog alles hoger dan is gamen totaal niet mogelijk.

Wat voor upgrade zouden jullie mij aanraden mocht het aan mij systeem liggen, wil niet elke 2 jaar aan nieuwe upgrade vast zitten namelijk.

Alles spelen lukt ook nog wel, maar wil toch wel keer games op zijn Allerhoogste kunnen spelen.
Daarom dacht ik er zelf ook eerst aan om stap terug te doen naar xp, dan moet ik toch veel hogere fps kunnen halen of zal dat meevallen? Heb wel 4gb aan geheugen dus dan heb ik weer niks aan xp.
Als je alles op het allerhoogst wil kunnen spelen zit je toch wel elke 2 jaar aan een upgrade te denken ben ik bang.

In jouw geval is je systeem redelijk in verhouding, de CPU en videokaart passen vrij goed bij elkaar qua performance. Kijk eens in de Toms Hardware VGA charts, daar kun je een prima vergelijking vinden van alle moderne videokaarten getest in grafisch intensieve games.

Hier: http://www.tomshardware.c...3-2008/benchmarks,30.html

Ik denk persoonlijk dat je met een CPU overclock en een nieuwe videokaart het verst komt op dit moment. De HD4870 en GTX260 ontlopen elkaar niet zoveel in prijs en het is stuivertje wisselen welke in welke game het beste uit de bus komt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info, dan weet ik zeker dat het nu dus niet aan mijn systeem ligt dat ik niet op high kan spelen alles.

CPU overclock, wil ik ook nog doen. Maar is mij nog niet helemaal gelukt mij de juiste settings.

Naar mijn weten kon ik mijn vga ook overclocken tot de 640mb, zoiets staat mij nog bij uit de tijd dat die kaart net geleverd word. Aangezien dit model en de 640 model nogal werden vergeleken met elkaar.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:49
en by the way, overstappen naar xp scheelt je hooguit maar een paar fps (lees 1 tot 5), verwacht geen tientallen fps meer hoor ;)
Verder nieuw 3d kaartje en je kan weer 2 jaar verder.

Computer says no

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:28

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Probleem is een beetje dat TS op een heel slecht moment een nieuwe graka heeft gekocht. De serie liep al op zijn achterste benen. Dit blijft toch een beetje de achilleshiel van pc-gaming.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:00
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 18:36:
Naar mijn weten kon ik mijn vga ook overclocken tot de 640mb, zoiets staat mij nog bij uit de tijd dat die kaart net geleverd word. Aangezien dit model en de 640 model nogal werden vergeleken met elkaar.
Ja natuurlijk, je verschuift een slidertje en er worden door onzichtbare elfjes extra geheugenchips op je kaart gesoldeerd :')

Het probleem is dus gewoon die 320MB RAM, te weinig. Probeer eens de textures op low te zetten, waarschijnlijk draait het dan wel goed.

En waarom game je trouwens in godsnaam op 1024x768 :X Ik dacht dat we alweer 8 jaar verder waren sinds 2000...

Verwijderd

Topicstarter
Avalaxy schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:56:
[...]

Ja natuurlijk, je verschuift een slidertje en er worden door onzichtbare elfjes extra geheugenchips op je kaart gesoldeerd :')

Het probleem is dus gewoon die 320MB RAM, te weinig. Probeer eens de textures op low te zetten, waarschijnlijk draait het dan wel goed.

En waarom game je trouwens in godsnaam op 1024x768 :X Ik dacht dat we alweer 8 jaar verder waren sinds 2000...
Game hier al jaren op:) Wat zou nog meer goeie resolutie zijn voor mijn pc?

Monitor is trouwens een Samsung 22inch 226BW.

Heb al door dat ik mijn vga kaart dus in ieder geval kan vernieuwen. Moet ik nog ff sparen:)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:16:
[...]

Game hier al jaren op:) Wat zou nog meer goeie resolutie zijn voor mijn pc?

Monitor is trouwens een Samsung 22inch 226BW.

Heb al door dat ik mijn vga kaart dus in ieder geval kan vernieuwen. Moet ik nog ff sparen:)
'Nog meer goeie resolutie'? De enige goede resolutie is je native resolutie! (zeker op widescreen :X). 1680x1050 dus.

Holy shit zeg, ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je al die tijd op 1024x768 hebt gegamed :X :P

[ Voor 10% gewijzigd door Avalaxy op 25-09-2008 14:36 ]

• Clush
  • Registratie: November 2004

Clush

Do as I say...

Edmin schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:52:
Probleem is een beetje dat TS op een heel slecht moment een nieuwe graka heeft gekocht. De serie liep al op zijn achterste benen. Dit blijft toch een beetje de achilleshiel van pc-gaming.
Dat is niet waar. De 8800 GTS 320 was en is een prachtige kaart, die zeker in die tijd een ongekende prijs/kwaliteit verhouding had. Dat er nu, 2 jaar na dato, weer nieuwere en betere kaarten zijn weet je van tevoren, maar dat doet niets af aan de klasse van de kaart.

Als de eerste maanden dat de 8800GTS op de markt was geen goed moment was om je graka te vervangen weet ik het echt niet meer.

De GTS is overigens nooit een high-end kaart geweest. Dat de prestaties wel verrassend dicht in de buurt kwamen van die van zijn grotere broertjes is leuk voor ons als consument, en spreekt zeker voor de kaart.

Ik heb nagenoeg hetzelfde systeem als TS, en game er nog naar volle tevredenheid op. Al moet ik toegeven dat ik de laatste tijd niet echt nieuwe games heb gespeeld. Voor mij is het wachten op GTA4, Fallout 3 en Diablo 3. Mocht de performance van die games tegenvallen op mijn systeem zal ik weer eens over upgraden gaan nadenken.

... not as I do.

Verwijderd

Topicstarter
Er mag van mij slotje op het topic, weet dat ik toe ben aan een nieuwe vga maar wacht nog wel jaartje.

Ga in ieder geval eerst maar eens op de hogere resoluties gamen.
Pagina: 1