Onlangs op een rondreis geweest door China. In 5 weken tijd vanuit thuisbasis Shanghai een rondje gemaakt via Xi'an, Urumqi - Turpan - Kanas (Xinjiang), Lanzhou, Chengdu - Leshan - Emei Shan (Sichuan) en tot slot Lijiang - Tiger Leaping Gorge - Shangrila - Dali - Xishuangbanna en Kunming (Yunnan). Van de vele fotos heb ik hier een selectie landschappen gemaakt.
Mijn eigen kritiek: als serie niet consistent, zowel qua stijl als bewerking. En qua belichting en lijnenspel af en toe nog simpel. Omdat ik een druk programma had (ruim 16000 km met de trein en vele uren en km's in de bus) en het weer niet mee zat (vele dagen regen, en vaak tevergeefs om 6 uur het bed uit voor een zonsopkomst) heb ik niet overal het maximale eruit kunnen halen qua fotografie. Echte top of the bill landschapsfotos vragen meer verkenning, planning en toewijding. Er zullen ongetwijfeld ook mensen zijn die niet zo van vignetting houden, ik vind het op het moment erg mooi. Hoop desondanks dat jullie het leuk vinden te delen in mijn ervaringen en de platen interessant vinden om te bekijken.
Geschoten met Nikon D80, Tamron 17-50 en hier en daar een Hoya polarisatiefilter. Bewerking afwisselend. Onderweg af en toe met google Picasa, verder PS en wat plug-in filters, en de rest met LR (1.4 en sinds vandaag 2.0) Alles klikbaar voor groot!

1. Xinjiang - Kanas - Moonbay

2. Xinjiang - Kanas - River

3. Yunnan - Tiger Leaping Gorge - Upcoming clouds

4. Yunnan - Tiger Leaping Gorge - Waterfall

5. Sichuan - Emei Shan - House on a cliff

6. Xinjiang - Tian Chi - High view

7. Xinjiang - Tian Chi - Snow mountain view

8. Xinjiang - Ghost village

9. Sichuan - Emei Shan - Early morning fog

10. Xinjiang - Kanas - Climbing

11. Yunnan - On the way to the tiger leaping gorge

12. Xinjiang - Rainbow park
Mijn eigen kritiek: als serie niet consistent, zowel qua stijl als bewerking. En qua belichting en lijnenspel af en toe nog simpel. Omdat ik een druk programma had (ruim 16000 km met de trein en vele uren en km's in de bus) en het weer niet mee zat (vele dagen regen, en vaak tevergeefs om 6 uur het bed uit voor een zonsopkomst) heb ik niet overal het maximale eruit kunnen halen qua fotografie. Echte top of the bill landschapsfotos vragen meer verkenning, planning en toewijding. Er zullen ongetwijfeld ook mensen zijn die niet zo van vignetting houden, ik vind het op het moment erg mooi. Hoop desondanks dat jullie het leuk vinden te delen in mijn ervaringen en de platen interessant vinden om te bekijken.
Geschoten met Nikon D80, Tamron 17-50 en hier en daar een Hoya polarisatiefilter. Bewerking afwisselend. Onderweg af en toe met google Picasa, verder PS en wat plug-in filters, en de rest met LR (1.4 en sinds vandaag 2.0) Alles klikbaar voor groot!

1. Xinjiang - Kanas - Moonbay

2. Xinjiang - Kanas - River

3. Yunnan - Tiger Leaping Gorge - Upcoming clouds

4. Yunnan - Tiger Leaping Gorge - Waterfall

5. Sichuan - Emei Shan - House on a cliff

6. Xinjiang - Tian Chi - High view

7. Xinjiang - Tian Chi - Snow mountain view

8. Xinjiang - Ghost village

9. Sichuan - Emei Shan - Early morning fog

10. Xinjiang - Kanas - Climbing

11. Yunnan - On the way to the tiger leaping gorge

12. Xinjiang - Rainbow park