Toon posts:

ATI Radeon HD 2900XT Connectoren

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoT ers

Ik heb een dringende vraag ik heb sinds vandaag een Ati Radeon HD 2900XT (512Mb), en heb een 365W voeding.
Nu is het volgende aan de hand, de kaart vraagt blijkbaar om een
6 pins connector en een 8 pins, nu heb ik een verloop stekkertje gehaald
om van een molex naar 6 pins te krijgen en heb deze aangesloten.
Alleen draait de koeler wel op de kaart maar verder heb ik geen beeld of iets en ook niet dat windows hem heeft gevonden.
Waar ligt dit aan?
Is het mijn voeding, of moeten en de 6 en de 8 pins erop aangesloten worden ( de 6 pins zit er al op ) of miss weer iets anders ??

Alvast bedankt ( heb btw nog niks geprobeerd )

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
ze moeten er uiteraard allebij op, anders zouden er geen 2 op zitten denk... denk ook niet dat je voeding het aan gaat kunnen, dus je zal aan een nieuwe voeding moeten

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Je kunt 1x6 pins + 1x8 pins aansluiten, of 2x6 pins. Met een connector gaat de kaart inderdaad niet werken.

Verder heeft de 2900XT een TDP van 215Watt. Dat komt al erg dicht in de buurt van de capaciteit van je voeding en dan moeten al je andere onderdelen er nog bij. Ik zou er niet vanuit gaan dat je voeding dat trekt.

In plaats van een nieuwe voeding kopen, zou ik als ik jou was overwegen je 2900XT te verkopen en een HD3870 of zelfs een HD4850 aan te schaffen. Beide kaarten leveren betere prestaties dan de 2900XT en hebben een TDP van rond de 100Watt.

specs

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:10

PD2JK

ouwe meuk is leuk

De 2900XT is zo'n beetje de meest inefficiënte videokaart ooit als het gaat om energieverbruik. Ik hoop dat de voeding het aan kan, 365 Watt is nogal mager.

De enige functie van die extra 2 pinnetjes van de 8-pins connector is de Overdrive functie, zodat je via CCC je kaart kunt overclocken.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

heb btw nog niks geprobeerd
Doe dat dan eerst. Het is hier geen helpdesk, GoT helpt Tweakers die zichzelf helpen :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.