Toon posts:

[2003] Pervasive - Terminal server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

HP DL360G5
Windows 2003 STD R2 + SP2
Microsoft Terminal Server

Men gebruikt een plan programma (logistiek) dit draait op pervasive, hiermee wordt op de terminal server een w3dbsmgr.exe proces gestart. Dit proces kan maar 1 keer draaien op de server, wanneer gebruiker 1 als eerste die dag inlogt op de server krijgt hij dat proces. Wanneer gebruiker 1 afmeld stopt het proces en kan niemand meer inloggen in het pervasive pakket.

Nu was ons idee, om een service te maken dmv autoexnt.bat die het proces start als Administrator zodat dit altijd netjes op de achtergrond draait.

Dit heeft 2 weken goed gewerkt, maar nu gaat het op een of andere manier fout. Het proces start weer willekeurig onder de 1e gebruiker die inlogt op de terminal server.

Iemand ideeen hoe we dit geintje het beste kunnen oplossen om de pervasive workgroup engine goed te laten draaien op een terminal server?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Waarom draai je de Pervasive-server niet gewoon op een andere server? Bijvoorbeeld erbij op een File- of SQLserver? En dan alleen de client op de TS?
Anders zou ik eens met de leverancier gaan praten over een terminalserver-geschikte toepassing. Want het moet gewoon kunnen, ik heb zelf multiuser-omgevingen gezien met Pervasive en bijvoorbeeld het fysiotherapie-pakket intramed en advocaten @ CCLAW, wat prima ging met de standaardinstellingen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:11

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Check deze link. Lijkt iets zinnigs in te staan.

This footer is intentionally left blank