[C#] Visual Studio Tool Window Addin maken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:39
Ik wil graag een eigen tool window addin maken voor Visual Studio 2005. Nu staat er in de msdn een prachtig voorbeeld. De link verwijst naar de 2008 versie want in de 2005 versie ontbreekt de voorbeeldcode ( :? ). De 2008 versie is volgens mij ook niet helemaal jofel, gezien deze code:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
        toolWins = (Windows2)_applicationObject.Windows;
        // Create the new tool window, adding your user control.
        toolWin = toolWins.CreateToolWindow2(_addInInstance, 
          asmPath, ctlProgID, "MyNewToolwindow", guidStr, 
          ref objTemp);
        // The tool window must be visible before you do anything 
        // with it, or you will get an error.
        if (toolWins == null)
        {
            toolWin.Visible = true;
        }

M'n addin compileert nu wel, en staat ook in Visual Studio in de lijst met addins, maar volgens de msdn zou het window bij het opstarten direct zichtbaar moeten zijn en dat is hij bij mij niet, ook geen foutmelding ofzo. Heeft iemand hier ervaring met het maken van custom tool windows voor Visual Studio die mij verder kan helpen?

Roomba E5 te koop

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 15:41

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Met deze informatie kunnen we niet zoveel. Hierop gebaseerd zouden er 1000 verschillende problemen kunnen zijn. Het beste is om zelf even de debugger te gebruiken, daarmee vind je het probleem wellicht en kun je het oplossen. Debuggen van een Add-In: http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

Wel wazige code in het voorbeeld trouwens. In vb staat er het omgekeerde.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
        If Not toolWins Is Nothing Then ' != null?
            toolWin.Visible = True
        End If

if (toolWins == null) // is nothing?
        {
            toolWin.Visible = true;
        }

Skill is when luck becomes a habit.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Ik heb absoluut geen verstand van Visual Studio add-ins ofzo, maar volgens mij klopt je code toch niet helemaal.

C#:
1
2
3
4
        if (toolWins == null)
        {
            toolWin.Visible = true;
        }

Volgens mij levert dit gewoon een exception op namelijk.
Wat eek ook al aangeeft, probeer er eens het volgende van te maken:
C#:
1
2
3
4
        if (toolWins != null)
        {
            toolWin.Visible = true;
        }

Een object waarvan je net bepaald hebt dat het null is proberen op visible te zetten lijkt me beetje vreemd :P

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• sig69
Dat is toch ook wat in de TS zeg? Volgens mij klopt het voorbeeld op msdn voor geen meter. Ik weet hoe ik een addin kan debuggen, maar er gaat gewoon niks fout. ToolWin wordt netjes gemaakt, visible is false en wordt op true gezet en... Niks...
Heeft iemand dit voorbeeld werkend?

Roomba E5 te koop

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
sig69 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 08:03:
Dat is toch ook wat in de TS zeg? Volgens mij klopt het voorbeeld op msdn voor geen meter. Ik weet hoe ik een addin kan debuggen, maar er gaat gewoon niks fout. ToolWin wordt netjes gemaakt, visible is false en wordt op true gezet en... Niks...
Een Visual Studio plugin kun je debuggen met... Visual Studio! :P Ga naar de properties van het project, Klik op het tabblad debug en selecteer 'Start external program' Selecteer vervolgens
C:\Program Files\Microsoft Visual Studio 9.0\Common7\IDE\devenv.exe afhankelijk van de versie die je hebt van Visual Studio (Dit is 2008 btw) En draaien die handel.

http://hawvie.deviantart.com/

• sig69
HawVer, lees m'n post nog eens goed? Of zal ik mezelf even quoten:
sig69 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 08:03:

Roomba E5 te koop

• BassieBulk
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ter leering ende vermaeck....Wat ben je aan het maken?

• sig69
Niks nog eigenlijk, beetje experimenteren. Heb wel wat in m'n hoofd wat ik misschien wil gaan doen als m'n experimentjes er beelbelovend uit zien. Tot nu toe schiet het nog niet echt op dus :|

Roomba E5 te koop

• sig69
Niemand hier met ervaring met het maken van custom toolwindows? Zou anders iemand het voorbeeld van msdn ook even kunnen proberen om te kijken of het bij hem wel werkt? Ik ben nog geen steek verder gekomen...

Roomba E5 te koop

Pagina: 1