Als ik een cd wil branden met als bron mijn Maxtor 40 gb 7200 rpm dan moet mijn writer steeds zijn Burnproof aanzetten om de 4 seconden wegens het leeggeraken van de buffer. In Nero geraakt de user read buffer nooit onder de 99 %, het is alleen die andere buffer rechtsonder die leeg geraakt. Als ik het goed voorheb, dan wordt de onderste buffer gevoed door de bovenste. Daardoor vraag ik me af wat het probleem zou kunnen zijn.
Als ik aan 12x brand met als bron mijn 20 GB 5400 rpm, dan heb ik geen probleem met de buffer, hij schommelt wel wat rond de 80, maar lager gaat ie niet...
Van mijn Maxtor branden aan 8x geeft ook geen prob.
In nero kan je de snelheid van je hdd laten testen en daar lees ik dat mijn maxtor 25 MB/sec aankan en mijn 20 gb 'slechts' 15 MB/sec
Ik sta voor een raadsel dat ik met de hulp van de tweakers hopelijk opgelost krijg ???
Nog wat info:
Maxtor = master op ide 1
Pletor Writer = master op ide 2
Samsung (20 gb) = master op ide 3
(geen van de ide kannalen heeft slaves)
Bij voorbaat bedankt !
Huisje
Als ik aan 12x brand met als bron mijn 20 GB 5400 rpm, dan heb ik geen probleem met de buffer, hij schommelt wel wat rond de 80, maar lager gaat ie niet...
Van mijn Maxtor branden aan 8x geeft ook geen prob.
In nero kan je de snelheid van je hdd laten testen en daar lees ik dat mijn maxtor 25 MB/sec aankan en mijn 20 gb 'slechts' 15 MB/sec
Ik sta voor een raadsel dat ik met de hulp van de tweakers hopelijk opgelost krijg ???
Nog wat info:
Maxtor = master op ide 1
Pletor Writer = master op ide 2
Samsung (20 gb) = master op ide 3
(geen van de ide kannalen heeft slaves)
Bij voorbaat bedankt !
Huisje
) en ik merk geen verschil, ook al heb ik een 2,1 quantum bigfoot.