Beeld "knippert" de hele tijd

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Topicstarter
Mijn monitor wordt heeft de laatste tijd kuren. De scherpte van het beeld verandert de hele tijd en af en toe knippert het beeld. Dit is vooral goed merkbaar op een zwarte achtergrond. Deze wordt dus af en toe iets minder zwart. Af en toe heb ik er ook urenlang geen last van.
Ik heb mijn monitor ook al op mijn laptop aangesloten. Daar vertoonde hij geen kuren. Ik laat de monitor dus op precies dezelfde plaats staan als ik mijn laptop eraan hang (en alle apparaten om mijn pc heen laat inclusief de pc zelf laat ik gewoon aanstaan.)
Volgens mij ligt het dus aan mijn videokaart, maar hoe het probleem ontstaan is en hoe ik het op moet lossen, weet ik niet :(

Heeft iem. een idee??

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:36

Exirion

Gadgetfetisjist

Test 'm op een andere monitor. Als ie dan ook flikkert dan moet je er mee terug gaan. Er zijn trouwens zeldzame gevallen van bepaalde typen monitoren die niet goed overweg kunnen met de signaaltiming van de NVidia chips, en zodoende niet compatible zijn met deze kaarten. Maar het lijkt me waarschijnlijker dat er een defect in je kaart zit.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• irondog

irondog

Topicstarter
Op donderdag 22 februari 2001 12:11 schreef Exirion het volgende:
Test 'm op een andere monitor. Als ie dan ook flikkert dan moet je er mee terug gaan. Er zijn trouwens zeldzame gevallen van bepaalde typen monitoren die niet goed overweg kunnen met de signaaltiming van de NVidia chips, en zodoende niet compatible zijn met deze kaarten. Maar het lijkt me waarschijnlijker dat er een defect in je kaart zit.
Zeker een goed idee. Dan kan ik tenminste écht uitsluiten dat het aan mijn monitor ligt. Die huisgenoten van mij willen hun monitor écht wel ff ruilen.
19" rulez :)

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 12:28
Stomme vraag natuurlijk. Heb je de videokaart al eens ff aangedrukt of ff druit en drin gedaan ?

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Hier http://www.geforcefaq.com/ staat dit :

Q. I have Windows 2000 / NT 4 and I get a flickering display. How can I fix it?

Try going into the troubleshooting tab of the advanced settings of your video card (Windows 2000) or System Control Panel / Performance / Graphics (Windows NT 4) and setting the Hardware Acceleration slider one notch down. This may also make your system faster and more stable, but it is possible that you will not be able to overclock so far.

This may occur in Windows 2000 when the mouse pointer shadow is enabled. Disable it by going into Control Panel / Mouse / Pointer and deactivating the mouse shadow.

You may also need to reset your mouse pointer scheme to 'None' in Control Panel / Mouse / Pointer.

If you have a USB mouse that can be moved to PS/2, try using the PS/2 port instead. It may fix the problem without having to perform any of the above solutions.

Oeps, ik ga er vanuit dat je Windows 2000 gebruikt, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet...

• irondog

irondog

Topicstarter
Op donderdag 22 februari 2001 21:23 schreef Jake Blues het volgende:
Hier http://www.geforcefaq.com/ staat dit :

Q. I have Windows 2000 / NT 4 and I get a flickering display. How can I fix it?

Try going into the troubleshooting tab of the advanced settings of your video card (Windows 2000) or System Control Panel / Performance / Graphics (Windows NT 4) and setting the Hardware Acceleration slider one notch down. This may also make your system faster and more stable, but it is possible that you will not be able to overclock so far.

This may occur in Windows 2000 when the mouse pointer shadow is enabled. Disable it by going into Control Panel / Mouse / Pointer and deactivating the mouse shadow.

You may also need to reset your mouse pointer scheme to 'None' in Control Panel / Mouse / Pointer.

If you have a USB mouse that can be moved to PS/2, try using the PS/2 port instead. It may fix the problem without having to perform any of the above solutions.

Oeps, ik ga er vanuit dat je Windows 2000 gebruikt, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet...
Op mijn pc heb ik geen win 2000, maar millenium.
Op donderdag 22 februari 2001 12:21 schreef Crazy A het volgende:
Stomme vraag natuurlijk. Heb je de videokaart al eens ff aangedrukt of ff druit en drin gedaan ?
Nog niet geprobeerd. Ik zal het uit wanhoop wel ff proberen.

Pagina: 1