Toon posts:

Mijn speedtouch gebruiken als client in WAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een Speedtouch 580 die ik vroeger als modem en access point voor mijn desktop en laptop gebruikte.

Ik heb sinds kort een Davolink DV2020. Draadloos verbinding maken met mijn laptop gaat prima. Mijn desktop heeft geen draadloze netwerkkaart en ik vroeg me af of ik mijn Speedtouch hiervoor kan gebruiken. De speedtouch zit gewoon met een LANkabel aan mijn desktop, maar ik wil dus graag dat de Speedtouch het 'inkomende signaal' van de DV2020 gebruikt in plaats van de 'hardwired' ADSL ingang (die nu dus in mijn DV2020 zit).

Iemand suggesties of een (handige link naar een) walkthrough?

Thanks!

Sander

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Het zal wel kunnen aangezien je via de CLI veel kan instellen. Maar hoe zou ik niet weten.
Stuur een mail naar speedtouch, je krijg meestal wel goeie antwoorden. Ik heb een complete handleiding gekregen hoe ik mijn speedtouch 780 als router kon gebruiken (ADSL functies uitschakelen) waarbij eth4 de wan poort werd.

Maar hoe je dat ding als WLAN client kan laten functioneren zou ik niet weten (neem nl. aan dat je dat bedoeld ipv WAN)

[ Voor 16% gewijzigd door Krypt op 24-09-2008 14:40 ]

Pvouput live

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:29
Begrijp ik het goed dat je de Speedtouch wilt gebruiken als access point die draadloos is verbonden met de Davolink?

Verwijderd

Topicstarter
@cornfed99111

Dat klopt: de verbinding is als volgt:

internet--->Davolink ---> wifi--->ST580--->LANkabel--->desktop

ideeen?

Volgens mij is het het makkelijkst en snelst om een usb wifi ontvanger te kopen , maar ik wil graag weten of het kan op de manier die ik wil.

>>het is dus het stuk tussen de Davolink en de ST580 dat niet wil lukken..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2008 19:05 ]

• Krypt
Wat ik al zei; mail speedtouch hierover. Mijn ervaring leert dat ze dat ze goed weten wat wel en niet kan.

Pvouput live

• cornfed99111
Zover ik weet is het niet mogelijk om een Speedtouch puur als client te laten fungeren.
Je kan een access point kopen die je in bridge modus zou moeten zetten. Maar het meeste eenvoudige en goedkoopste is om een usb wlan adapter te kopen voor je desktop.

• Krypt
De Speedtouch support WDS vanaf een bepaalde firmware. Wireless bridging werkt beide kanten op, dus het zou moeten werken. Alleen is de vraag of die Davolink ook WDS ondersteund.

Als ik een speedtouch over had (heb mijn 2e uitgeleend) had ik het wel voor je willen proberen.

Lees deze manual eens door: http://www.speedtouch.nl/...ide_580_nl_R42730_wds.pdf op pagina 26

[ Voor 15% gewijzigd door Krypt op 25-09-2008 21:21 ]

Pvouput live

• cornfed99111
Dat zou in theorie mogelijk zijn, maar dan moeten alle apparaten over een WDS functie beschikken.
De Davolink heeft definitief geen WDS mogelijkheden. Dus deze optie valt weg.
Pagina: 1