Ik heb met behulp van tutorials een klasse gemaakt om een verbinding op te zetten naar een database om daar vervolgens tabellen e.d. mee uit te kunnen printen.
Nu zit ik al een tijd vast op de volgende error "No database selected". Op een of ander manier wordt de database niet geselecteerd. Nu heb ik een if statement gebruikt om daar juist op te controleren. Volgens mij zit het probleem in dat de database niet goed wordt meegegeven. Ik zie het niet meer dus als iemand mij een duw in de juist richting kan geven
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
| class dbConnection { public $db = "fd"; public $dbhost = "localhost"; public $dbuser = "root"; public $dbpass = ""; public $link; public $result; public $query; public function __construct($db=""){ $this->database = $db; $this->link = mysql_connect($this->dbhost, $this->dbuser, $this->dbpass); if ($this->link) { if(mysql_select_db($db, $this->link)) { return true; }else { mysql_error(); return false; } }else { mysql_error(); return false; } } public function setQuery($query){ if (!empty($query)) { $this->query = $query; $this->result = mysql_query($query,$this->link) or die (mysql_error()); return $this->result; }else{ return false; } } public function fetch($result=""){ if (empty($result)){ $result = $this->result; } return mysql_fetch_row($result); } public function __destruct(){ mysql_close($this->link); } } |
Nu zit ik al een tijd vast op de volgende error "No database selected". Op een of ander manier wordt de database niet geselecteerd. Nu heb ik een if statement gebruikt om daar juist op te controleren. Volgens mij zit het probleem in dat de database niet goed wordt meegegeven. Ik zie het niet meer dus als iemand mij een duw in de juist richting kan geven