Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] WMI Herkenning x86 en x64*

Pagina: 1
Acties:

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Wij gebruiken in ons netwerk de 64-bit versie en 32-bit versie van Windows XP.
Bij de uitrol van de AntiVirus-pakketten lopen we echter tegen problemen aan.

Omdat er een 32-bit en 64-bit versie bestaat van deze AV-client dienen we deze dus d.m.v. WMI-filtering uit te rollen.
Wat ik begrepen heb is dat de Win32_OperatingSystem-class het verschil tussen 32-bit en 64-bit besturingssystemen kan zien.
Omdat dit toch wat complex is vraag ik me af of er iemand is die hetzelfde probleem gehad heeft en dus misschien de oplossing heeft.

Deze query heb ik reeds geprobeerd maar zonder enig effect:
code:
1
2
root\CIMv2; 
SELECT * FROM Win32_OperatingSystem WHERE OSArchitecture = "64-bit"

Kan iemand me hier een stukje mee op weg helpen?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
WMI heb ik geen kaas van gegeten maar kan je niet kijken of de program files(x86) folder aanwezig is ?

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-10 16:59
Ik doe ze altijd gewoon in twee verschillende ou's en klaar :)

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Iemand die met WMI filters werkt gebruikt die toch al - wat voegt je post nu daadwerkelijk toe?

Werkt x64 niet met een ander build nummer dan 5.1.2600 ? Dan zou je daar nog op kunnen filteren eventueel.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Gebruikt inderdaad de 5.2.3790.1830 (RTM) en so on van Server 2003 :)

Tegelijk vraag ik me ook af waarom XP iets met servers temaken heeft:

Windows Servers en Server-software > Windows Clients

[ Voor 42% gewijzigd door sanfranjake op 24-09-2008 15:42 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
alt-92 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 15:12:
[...]

Iemand die met WMI filters werkt gebruikt die toch al - wat voegt je post nu daadwerkelijk toe?
op zijn minst de correcte syntax van de WMI objecten; daar heb ik al heel wat mensen over zien struikelen, terwijl het wel goed gedocumenteerd is.
Het is/was me ook niet helemaal duidelijk waar TS vastzit. Als je de WMI classes correct toepast in het filter zou er toch geen issue mogen zijn?
Pagina: 1