W2K partitie extended (HP ACU) maar geen extra vrije ruimte

Pagina: 1
Acties:

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2025

Acmosa

...no comment.

Topicstarter
Hallo,

Ik weet niet hoe ik dit probleem het beste kan zoeken binnen welke zoekmachine dan ook.
Ik heb om het te illustreren een screenshot toegevoegd.
We hebben in onze server een extra hdd gestopt. De raid 5 set extend via ACU en daarna binnen Windows 2000 server met diskpart.exe de partitie (D schijf) extend. In Diskmanagement zie je ook in het onderste scherm dat de extra ruimte erbij is gekomen (totaal 195,68 GB) maar de partitie informatie boven laat zien dat die er niet bij is gekomen. rara hoe kan dat.
Server is al reset, en wat mij nu nog rest is partitie formateren of verwijderen en opnieuw aanmaken en een restore terug zetten.... Maar andere snellere oplossingen zijn ook welkom.

Afbeeldingslocatie: http://www.inkcreations.com/image/hdd_klein.jpg

*edit*
Ik heb inmiddels misschien iets gevonden...
diskpart> extend filesystem (staat niet in de documentatie)
Gaan we proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door Acmosa op 24-09-2008 14:23 . Reden: Meer nieuwe info ]

But then again, I could be wrong..

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Windows 2000 met SP2 of later? 48-Bit LBA Support for ATAPI Disk Drives in Windows 2000
ik vind het wel heel typisch dat 'ie op ongeveer 128 GB blijft hangen...

[ Voor 21% gewijzigd door sanfranjake op 24-09-2008 21:01 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Acmosa

Acmosa

...no comment.

Topicstarter
We draaien netjes de laatste service packs.
Na de backup word straks om 06:00 uur de "extend filesystem" uitgeprobeerd.
I'll let you know.....

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En heb je die optie in Windows 2000 ook expliciet enabled zoals dat artikel vermeldt?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Met ^^ :) SP installeren is niet genoeg, die key moet je echt aanzetten (dat gebeurt niet automagisch).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Acmosa

Acmosa

...no comment.

Topicstarter
OK ff updaten en resumeren. De schijf waar het om ging is een scsi (array controller) dus volgens mij heeft atapi daar geen invloed op (zie signature). Maar om eerlijk te zijn had ik niet gekeken naar de register sleutel, nu wel en die bestaat inderdaad niet.
Nu had ik in 2006 zo'n zelfde probleem alleen wist ik daar de oplossing niet meer van, maar ook die heb ik gevonden. Het bleek dat ik toen een call had geopend bij Microsoft en die hebben me op mijn vriendelijke aandringen het programma fsextend.exe toegestuurd. deze heb ik opgezocht en die loste mijn probleem vanochtend op.

@ sanfranjake: ik weet niet of het gewaardeerd wordt als ik deze exe link, dus wie hem wil hebben kan me mailen..... Mocht het wel gewaardeerd worden dan post hem wel.

Verwijderd

Zou je het mij kunnen mailen aub? Ik ken iemand die het HEEL erg dringend nodig heeft

grtz Maverick ®
Pagina: 1