VPN in router, welk router

Pagina: 1
Acties:

• desmodus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2023
Hi,

Wij zijn op zoek naar een router welke VPN voor ons kan afhandelen. Het moet wel L2TP zijn, en dus met OSX machines prima werken. We hebben nu een Draytek, maar die geeft problemen met de verbinding met OSX machines. De router hoeft verder niks te doen dus, behalve als VPN 'server' verbindingen uit te delen aan OSX gebruikers van buitenaf.
Ook zou hij verbindingen vanaf de iPhone goed af moeten kunnen handelen.

Thanks

[ Voor 22% gewijzigd door desmodus op 24-09-2008 13:56 ]

• laurxp
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-01 18:23
Kijk eens naar een Linksys WRT54GL.
Standaard is deze router niet zo bijzonder, maar met custom firmware kan je er verschrikkelijk veel mee!

VPN howto's:
DD-WRT
OpenWRT

Het voordeel van deze router is dat, hoewel het een gewone cunsumentenrouter is, er linux op draait.
Hierdoor kan praktisch alles wat op linux kan, dus ook op deze router!
Kikj voor meer informatie over DD-WRT hier en voor meer informatie over OpenWRT hier.

Verwijderd

laurxp schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 06:53:
Kijk eens naar een Linksys WRT54GL.
Standaard is deze router niet zo bijzonder, maar met custom firmware kan je er verschrikkelijk veel mee!

VPN howto's:
DD-WRT
OpenWRT

Het voordeel van deze router is dat, hoewel het een gewone cunsumentenrouter is, er linux op draait.
Hierdoor kan praktisch alles wat op linux kan, dus ook op deze router!
Kikj voor meer informatie over DD-WRT hier en voor meer informatie over OpenWRT hier.
Ik zweer bij mijn cisco RV082..

Handelt alles perfect af mijn mac's + pc's + iphone + vpn

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:05
als je linux server dan wel linux router hebt dan kun je poptop gebruiken voor vpn met iphone. Hiermee heb ik het zelf aan de praat gekregen. Zie hier voor beschrijving

Freelance Drupal Developer

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 11:19
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 12:19:
[...]

Ik zweer bij mijn cisco RV082..

Handelt alles perfect af mijn mac's + pc's + iphone + vpn
Ben zelf ook erg te spreken over deze router; heb hem draaien in een 100+ users omgeving en heeft mij of de gebruikers nog nooit in de steek gelaten :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Als het zakelijk is, kan je ook eens kijken naar de Cisco 870 of Cisco 880 SOHO routers.
Deze zijn prijstechnisch wel iets duurder (reken op +/- 600~800 euro) maar erg feature-rich en berestabiel.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• desmodus
Ik ga even kijken naar die RV082. Hij hoeft naast VPN helemaal niks te doen. We hebben een andere router (en ander IP adres) die iedereen met internet verbinden.
We hebben dus de volgende setup: Een router van onze ISP die verbonden is met internet (en 5 WAN IP adressen heeft). Daaraan zit een Router die verbonden is met een OSX server (welke een DHCP-range uitdeelt). Waar we naar op zoek zijn is dus een apparaat dat als VPN server fungeert en een kleine (vrije) reeks IP-adressen uitdeelt aan de VPN gebruikers in hetzelfde subnet.

• Uberprutser
desmodus schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:57:
Ik ga even kijken naar die RV082. Hij hoeft naast VPN helemaal niks te doen. We hebben een andere router (en ander IP adres) die iedereen met internet verbinden.
We hebben dus de volgende setup: Een router van onze ISP die verbonden is met internet (en 5 WAN IP adressen heeft). Daaraan zit een Router die verbonden is met een OSX server (welke een DHCP-range uitdeelt). Waar we naar op zoek zijn is dus een apparaat dat als VPN server fungeert en een kleine (vrije) reeks IP-adressen uitdeelt aan de VPN gebruikers in hetzelfde subnet.
Dan heb je meer dan genoeg aan dat ding zelfde idee heb ik ook draaien.
p.s. Zie nu pas dat jij het bent O-)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• desmodus
geeft niet hoor, ik zie het ook nu pas.
Maar dan kan ik dus ook de goedkopere RV042 nemen... er hoeven maar max 5 gebruikers simultaan gebruik te maken van de VPN verbindingen. Zo te zien is dat het enige verschil.

• Uberprutser
desmodus schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 14:13:
geeft niet hoor, ik zie het ook nu pas.
Maar dan kan ik dus ook de goedkopere RV042 nemen... er hoeven maar max 5 gebruikers simultaan gebruik te maken van de VPN verbindingen. Zo te zien is dat het enige verschil.
De RV042 heeft geen 19" rackmount de RV082 wel.
Heb geen ervaring met de RV042 maar qua prijs zullen ze niet ver van elkaar af liggen.

• desmodus
Nou, ik heb hier de RV082 voor mij staan. Is er iemand die een Proof of Concept instelling heeft om verbinding te maken met OSX en de iPhone?

-----ik maak er even een nieuwe post van

[ Voor 199% gewijzigd door desmodus op 09-10-2008 17:13 ]

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
desmodus schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:57:
Waarom niet de VPN server die in Mac OS X server edition ingebouwd zit gebruiken?
Pagina: 1