Toon posts:

Videokaart voor Media Centre PC

Pagina: 1
Acties:
  • 595 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben momenteel bezig om een in de woonkamer een windows media centre te maken.

De computer die ik daar voor wil gebruiken is ongeveer een jaar oud. (AMD+ 2800 met 512ram)
(momenteel zit er een onboard videokaart in)

Aangezien ik de tv en een TFT-scherm als beeld scherm wil houden, zal er een videokaart bij in moeten. (De PC wordt aangesloten dmv een scart aansluiting)

Met de computer wil ik éénvoudig films kunnen afspelen (HD films) en muziek. (gamen zou hiernaast een leuke optie zijn). (Over een jaar zal er een TV komen met HDMI aansluiting, is het slim om daar nu al rekening mee te houden met de aanschaf van een video kaart?)

Mijn budget ligt rond de 100 euro. Door het grootte aanbod van de verschillende kaarten kan ik er geen wijs meer uit worden.

Ik hoop dat iemand me kan helpen een goede kaart te vinden voor deze PC met media centre.
(Hiernaast, op welke features van een kaart moet ik specifiek letten?)

Mvg,
Proximus

tevens de vraag of deze kabel geschikt is; http://www.allekabels.nl/Scart-Kabels/82/3237/S-video-%3E-Scart--professioneel.html

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 21:13
AGP ? PCI ? PCI-X ? PCI-e ?

Wat voor slot heeft jouw moederbord voor videokaart?

Verwijderd

2600pro(voor agp) of een 4650(pci-e) is een mooie keus. Goeie media ondersteuning en kunnen ook nog wel een gamepje spelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 12:28 ]

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 13:40

Mojo

The Power Within

Met een dergelijke CPU is HD sowieso al uit den boze. Met een ATi kaart geef ik je nog een kans, maar het is lastig om HD daarop aan de praat te krijgen.

Overigens kan elke zelfrespecterende grafische kaart gewoon 2 outputs aan hoor. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Mojo schreef op woensdag 24 september 2008 @ 12:32:
Met een dergelijke CPU is HD sowieso al uit den boze. Met een ATi kaart geef ik je nog een kans, maar het is lastig om HD daarop aan de praat te krijgen.
Media Player Classic Home Cinema komt tegenwoordig een eind. Zowel op m'n systeem met een 8800gt als m'n systeem met een onboard Ati werkt het gewoon :) CoreAVC is ook hard bezig om het geimplementeerd te krijgen als het goed is :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 12:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties!,

Ik zal vanavond even het antwoord zoeken op onderstaande vraag. (Hoe kan ik dit het beste zien? Gewoon bij apparaat beheer ofzo?)
Silver7 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 12:23:
AGP ? PCI ? PCI-X ? PCI-e ?

Wat voor slot heeft jouw moederbord voor videokaart?
Heeft iemand misschien een site/info over hoe dat precies zit met grafische kaarten?! dan heb ik het over een overzicht van de oudste(minder goede) --> Nieuwste (best presterende) kaarten.

In welke volgorde zijn al die die kaarten van ATI en Nvidea uitgekomen?! Ik kan het nergens vinden namelijk.. (onder welk nummer vallen de nieuwste enz..)

ZO heb ik bijvoorbeeld geen iddee wat de kaarten, boven genoemd,;

2600pro(voor agp) of een 4650(pci-e) is een mooie keus. Goeie media ondersteuning en kunnen ook nog wel een gamepje spelen.

kunnen en of ze recent zijn enz.. (waarom deze kaarten en b.v geen 9800ofzo?)

Bedankt voor jullie begrip van mijn onbegrip ;)

Thnks voor de hulp :)

Verwijderd

Als je dat niet weet, dan google je dat toch.

Wikipedia: Comparison of Nvidia graphics processing units
Wikipedia: Comparison of ATI graphics processing units

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 13:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op welke kenmerken van een kaart moet ik specifiek letten zodat hij (voor mij) voldoet?!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry beste mensen, ik heb me vergist.. In deze Computer ligt:

Intel Celeron CPU 420 @ 1.60GHz 1.60GHz
Geheugen (RAM): 447 MB
Type Computer: 32-bits besturing

Momenteel zit erin:
ATI Radeon Xpress 1100

Deze kaart zal denk ik momenteel niet schikken ofwel?!
Op welke kenmerken van een kaart moet ik specifiek letten zodat hij (voor mij) voldoet?!

Welke kaarten raden jullie mij aan (en waarom)? (budget +-100)

ps: Kunnen er met deze processer (en eventueel de bijgekozen video kaart) HD films afgespeeld worden? of is hij hiervoor te sloom? (met een grafische kaart die binnen het budget past) Dit zou zeer welkom zijn, maar geen pré..

Alvast bedankt

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:13
Je processor is relatief nieuw (Socket 775), de 1.6ghz van deze celeron kan 720p films zonder problemen afspelen (Ik had er ook een in mijn mediacenter, maar wel overclocked naar 2.4ghz), met full HD zal hij wat problemen hebben.

Voor 100e raad ik je aan (als het tenminste mogelijk is met je moederbord) een dualcore processor te kopen in de richting van een E2200 (kost 60,95) of een E5200 (kost 66,45) . Deze kunnen full HD over het algemeen wel goed aan. Koop van het overgebleven geld bijvoorbeeld wat extra geheugen, al is de hoeveelheid die je hebt vast geen probleem bij het afspelen van een film.

Ik begin nu wel over een processor terwijl je om een videokaart vraagt.. Het resultaat is echter gelijk: HD films spelen soepel af. Het voordeel is dat de codec van je film niet zonodig ondersteund hoeft te worden in de video decoder (of driver daarvan) van je videokaart.

Edit:
Achteraf lees ik dat je ook een TV-out nodig hebt en wilt gamen. De Radeon HD3450, HD3650 of een GF8500GT zijn dan misschien een optie om naast een nieuwe processor te nemen.

[ Voor 9% gewijzigd door slacksoff op 24-09-2008 19:15 . Reden: beter lezen :-) ]

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor je reactie!

Hm, een nieuwe processor is niet egt de bedoeling, het gaat er idd ook (zoals je ook in je edit vermeld) om een TV uitgang.

Stel:
Als ik het hele game en HD verhaal uit mijn hoofdzet, is de pc zelf (processor) dan geschikt voor een Mediacentre (dus afspelen muziek en films (geen hd))

Ik moet een videokaart kopen vanwege de tv-out. (de onderstaande foto voldoet nu niet toch?!)

Afbeeldingslocatie: http://img510.imageshack.us/img510/3927/dsc00318bn6.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img510.imageshack.us/images/thpix.gif

Als het danweinig zin heeft om een kaart van 100 euro te kopen, kan ik dan niet beter een goedkopere kopen?! (aanraders?) Wel wil ik kwaliteit behouden!!

STEL:
Ik wil wel hd films af kunnen spelen. Is dit mogelijk met een video kaart van rond de 100 euro met mijn huidige processor?!

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat het miss beter is om een goedkopere kaart te kopen om zo wel de basisfuncties van een mediacentre te hebben en aan te sluiten op mijn pc..dan wanneer ik er 1 koop van 100 euro welk weinig verschil maakt (met de huidige processor) bij het kijken films (HD)..

Hoor graag

Bedankt voor alle hulp!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 19:37:
Allereerst bedankt voor je reactie!

heel verhaal.......
als je hem als media center gaat gebruiken, dan zou ik toch niet aanraden hem via een tv out aan te sluiten, dit ivm het beroerde beeld wat dat oplevert (tenzij hij via de s video naar component is aangesloten) Ik zou hem via vga, en liefst nog via dvi/hdmi aansluiten, dan krijg je tenminste mooi beeld

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik moet een videokaart kopen vanwege de tv-out. (de onderstaande foto voldoet nu niet toch?!)
Heb je je ook maar een beetje van tevoren in de materie verdiept :?

Welke signalen heb je voor TV-out? Over wat voor connectoren gaan die? Herken je dan zulke connectoren?

Dit geldt voor dit hele topic - je vraagt om zaken die gewoon op wikipedia te vinden zijn, er ademt geen poging zelf op zoek te gaan uit welke post die je hier ook doet, je stelt alleen maar vraag na vraag.

GoT is geen helpdesk, GoT helpt tweakers die zichzelf helpen.

Dit topic gaat nadrukkelijk niet dicht omdat je niet genoeg weet, maar omdat je blijk geeft niet genoeg te doen om meer te weten te komen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.