Om bij het begin te beginnen,ik heb me het schompes gezocht via google en search functie en lees een heleboel problemen met oplossingen maar helaas geen herkenning van het probleem wat ik heb.
het gaat om een Toshiba 20gb MK2023GAS 2,5 Notebook harde schijf.
partitie C: met windows XP home en verders weinig data behalve in mijn documenten mappen
partitie D: met hele belangrijke data ( oa foto's geboorte zoontje 3 mnd oud )
------------
mijn laptop crashte vorige week vrijdag
Wat ik hoorde was het aantrekken van de lees/schrijf arm door de magneet ( kloenk dus )
en toen was het stil en het scherm leek wel een printscreen ( van hangemans dus )
toen via hard reset opnieuw opgestart en kreeg zwart beeld met dos achtige meldingen over MAC adress en DHCP met ..... en / lopertje.
2e keer opnieuw opgestart en toen via BIOS maar daar kon ik welgeteld 5 sec on kijken/cursor bewegen en sloeg vast.
vervolgens heb ik de HD uitgebouwd en ben ik verder gegaan op mijn desktop.
de schijf klikt dan ( geluid vergelijkbaar met einde LP ofwel Langspeelplaat ) een 10 seconden en wordt dan weer geruisloos. met het oor ertegen hoor ik wel het spinnen(denk ik ) maar verders niets
dat klikken doet hij telkens als hij vers wordt opgestart
poging 1
als secondary master IDE ( schijf zichtbaar in BIOS als HDD1 )
windows wil NIET booten van HDD0 slaat vast dus.
poging 2
als secondary master IDE ( schijf onzichtbaar BIOS)
windows start gewoon op.
poging3
ultimate boot CD om disc te mounten en via linux te bekijken
helaas hangen
poging 4
bartpe bootdisk
helaas hangen.
zelfde riedeltje als secondary slave en ik heb het idee dat zodra deze schijf aangesloten is dat hij een conflict veroorzaakt dat hij niets toelaat te booten.
toen via USB
poging 1
bingo
ik zag de schijf ( alleen partitie D: was zichtbaar in verkenner )
wat ik zag was mappen en bestanden root maar kon ze niet bereiken

link naar grotere foto : http://jeroenvgfn.dyndns.org/screen1.JPG
en

link naar grotere foto : http://jeroenvgfn.dyndns.org/screen2.JPG
de diverse recovery tools en progjes geprobeerd maar die zagen de schijf NIET of als ze de schijf zagen dan kreeg ik 0 bytes melding en kon er niets recovered worden.
waaronder getdataback voor FAT en kreeg geen connectie met schijf.
vervolgens nog getdataback for FAT meegebakken in bartpe bootdisc en toen kon ik warempel een heuse recovery draaien.
resultaat 0 files en een heleboel foutmeldingen.
Ik heb een datarecoverybedrijf benaderd om een afspraak te maken maar mijn laatste hoop op een goedkopere oplossing ligt bij jullie.
Iemand bekend met dit specifieke HD probleem ?
Je mag me ook mailen voor mijn telefoonnummer als je hulp kunt bieden.
jeroenvgfn at hotmail punt com of jeroenvgfn at gmail punt com
bedankt voor het lezen van bovenstaande en svp niet reageren als je alleen kan vertellen dat het klote voor me is of me de les wil lezen dat ik beter had moeten backuppen.
het gaat om een Toshiba 20gb MK2023GAS 2,5 Notebook harde schijf.
partitie C: met windows XP home en verders weinig data behalve in mijn documenten mappen
partitie D: met hele belangrijke data ( oa foto's geboorte zoontje 3 mnd oud )
------------
mijn laptop crashte vorige week vrijdag
Wat ik hoorde was het aantrekken van de lees/schrijf arm door de magneet ( kloenk dus )
en toen was het stil en het scherm leek wel een printscreen ( van hangemans dus )
toen via hard reset opnieuw opgestart en kreeg zwart beeld met dos achtige meldingen over MAC adress en DHCP met ..... en / lopertje.
2e keer opnieuw opgestart en toen via BIOS maar daar kon ik welgeteld 5 sec on kijken/cursor bewegen en sloeg vast.
vervolgens heb ik de HD uitgebouwd en ben ik verder gegaan op mijn desktop.
de schijf klikt dan ( geluid vergelijkbaar met einde LP ofwel Langspeelplaat ) een 10 seconden en wordt dan weer geruisloos. met het oor ertegen hoor ik wel het spinnen(denk ik ) maar verders niets
dat klikken doet hij telkens als hij vers wordt opgestart
poging 1
als secondary master IDE ( schijf zichtbaar in BIOS als HDD1 )
windows wil NIET booten van HDD0 slaat vast dus.
poging 2
als secondary master IDE ( schijf onzichtbaar BIOS)
windows start gewoon op.
poging3
ultimate boot CD om disc te mounten en via linux te bekijken
helaas hangen
poging 4
bartpe bootdisk
helaas hangen.
zelfde riedeltje als secondary slave en ik heb het idee dat zodra deze schijf aangesloten is dat hij een conflict veroorzaakt dat hij niets toelaat te booten.
toen via USB
poging 1
bingo
wat ik zag was mappen en bestanden root maar kon ze niet bereiken
link naar grotere foto : http://jeroenvgfn.dyndns.org/screen1.JPG
en
link naar grotere foto : http://jeroenvgfn.dyndns.org/screen2.JPG
de diverse recovery tools en progjes geprobeerd maar die zagen de schijf NIET of als ze de schijf zagen dan kreeg ik 0 bytes melding en kon er niets recovered worden.
waaronder getdataback voor FAT en kreeg geen connectie met schijf.
vervolgens nog getdataback for FAT meegebakken in bartpe bootdisc en toen kon ik warempel een heuse recovery draaien.
resultaat 0 files en een heleboel foutmeldingen.
Ik heb een datarecoverybedrijf benaderd om een afspraak te maken maar mijn laatste hoop op een goedkopere oplossing ligt bij jullie.
Iemand bekend met dit specifieke HD probleem ?
Je mag me ook mailen voor mijn telefoonnummer als je hulp kunt bieden.
jeroenvgfn at hotmail punt com of jeroenvgfn at gmail punt com
bedankt voor het lezen van bovenstaande en svp niet reageren als je alleen kan vertellen dat het klote voor me is of me de les wil lezen dat ik beter had moeten backuppen.