Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Photoshop cs3: Tijdelijke "freezes"

Pagina: 1
Acties:

• klomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-11 15:08
Ik heb sinds een aantal dagen het vreemde probleem dat mijn Photoshop cs3 last heeft van lag.

Het geval wil, dat als ik wat grotere bestanden aan het bewerken ben, het programma perodiek besluit om pauze te houden. Het probleem doet zich niet voor bij kleine bestanden, maar bijvoorbeeld wel met bestanden rechtstreeks uit mijn camera's, zowel jpg als raw, en ook bij PSD's

Wanneer ik aan het bewerken ben en bijvoorbeeld de foto over mijn scherm wil slepen besluit photoshop ineens dat ik maar even een halve minuut naar een stilstaand scherm moet gaan staren. Het programma reageerd dan totaal niet meer. Andere programma's op de achtergrond, Adobe Bridge, Winamp, etc reageren wél gewoon. Na een halve minuut ongeveer kan ik ineens gewoon weer vrolijk verder beeldhouwen en dan duurt het vervolgens weer een minuutje of 5 voor het probleem zich weer voordoet.

Overigens doet het probleem zich niet alleen voor bij het slepen van foto's over het werkveld, maar ook bij simpele lichte bewerkingen als laagmaskers toevoegen, contrast verhogen/verlagen, en soms zelfs spontaan bij het in of uitzoomen van een bestand.

Ik werk op een computer met Windows Vista Home Premium, AMD athlon 64X2 5600+, 4GB werkgeheugen, Nvidia GF8600GT.. Reinstalls van zowel photoshop als Vista is al verschillende keren geprobeerd. Haalde niets uit.

Het idiote is dat ik dezelfde cs3 ook op m'n laptop met waardeloze specs gehad heb, op zowel Vista als XP, en daar werkte het gewoon fatsoenlijk.

De Adobe forums heb ik al afgezocht maar ik kom niks vergelijkbaars tegen..

Iemand ervaring en/of tips?