Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

msn meldt zich zomaar aan zonder toestemming

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Weet btw niet of dit het goede forum is maargoed dat hoor ik dan wel

Zat gister film op mn pc te kijken en om niet gestoord te worden heb ik mn MSN afgemeld (niet afgesloten)

Na een 30 tal minuten ongeveer komt ineens vol m'n MSN in beeld en meld zich aan
Hoe kan dit zomaar zonder dat ik er opdracht toe geef ?

Ik werk met Telfort heb een draadloos router en draai met een WPA2 beveiliging
Ben ik gehacked of is er een andere oorzaak ?

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:37
Heb je misschien ingesteld dat hij bij (opnieuw) verbinden zich aan moet melden? Kan zijn dat je netwerk even weggevallen is. Beste wat je kan doen is dan ook niet afmelden, maar gewoon helemaal afsluiten.

Verwijderd

Topicstarter
nee MSN heeft bij mij de instelling dat ie alles handmatig moet aanmelden
emailadres en wachtwoord zijn niet eens opgeslagen

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Het klinkt nog steeds als de optie "allow automatic signin when connected to the internet" in opties->general. Misschien kan je deze optie even nagaan (Alleen is het wel vreemd dat dit kan als je email/ww niet laat onthouden)

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
net gekeken en nogmaals alles staat handmatig

• Xarzo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-11 10:01
Staat je automatisch aanmelden aan?
Kan goed zijn dat je 'n netwerkhikje hebt gehad en dat msn zoiets had van goh ik heb weer netwerk laat ik me eens aanmelden...

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Had je hotmail open staan? Deze zorgt gewoonlijk ook voor een verbinding met MSN/Live Messenger en zou dus misschien de reden kunnen zijn.

☻/
/▌
/ \

• Spinvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 10:52

Spinvis

NICE!

cache, cookies en temporary inet files leegmaken?

Verwijderd

Topicstarter
Kixtart schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:28:
Had je hotmail open staan? Deze zorgt gewoonlijk ook voor een verbinding met MSN/Live Messenger en zou dus misschien de reden kunnen zijn.
nee ik was met een film bezig en in mn processen lijst kwam hotmail niet voor
Xarzo schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:27:
Staat je automatisch aanmelden aan?
Kan goed zijn dat je 'n netwerkhikje hebt gehad en dat msn zoiets had van goh ik heb weer netwerk laat ik me eens aanmelden...
lezen voor je iets tikt

• Spinvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 10:52

Spinvis

NICE!

Volgens mij wil jij graag geholpen worden

Verwijderd

Topicstarter
Spinvis schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:35:
[...]

Volgens mij wil jij graag geholpen worden
sorry maar als je had gelezen dat alles handmatig moet dan had je toch wel kunnen bedenken dat automatisch aanmelden onmogelijk is bij een netwerk hik-up

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
als je wachtwoord nergen is opgeslagen, kan je niet eens automatisch aanmelden :?
Het lijkt me zeer bizar, maar toch: virus/spyware?

Verwijderd

Topicstarter
the_stickie schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:42:
als je wachtwoord nergen si opgeslagen, kan je niet eens automatisch aanmelden :?
Het lijkt me zeer bizar, maar toch: virus/spyware?
geen idee of het een virus is de virusscanner staat op 8 uur vanaaf weer voor de dagelijkse scan dus die wacht ik maar ff af

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-11 12:09
een virus die zijn w8woord en gebruikersnaam invoerd?

How are you doing?

• the_stickie
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:44:
[...]

geen idee of het een virus is de virusscanner staat op 8 uur vanaaf weer voor de dagelijkse scan dus die wacht ik maar ff af
das niet de verstandigste optie: als je virusscanner tot nog to niks vond, zal hij dat waarschijnlijk straks ook niet doen. Probeer eens een scan met een andere scanner en één of andere antispyware-tool.
stftweaker schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:44:
onwaarschijnlijk, ik weet het, maar wie weet?

[ Voor 19% gewijzigd door the_stickie op 24-09-2008 11:46 ]

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

stftweaker schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:44:
Het zou kunnen. Ik weet dat er virussen zijn die een bericht sturen naar al jouw contacts en het is dan ook handig dat deze soms opeens automatisch inlogt. Niemand van jouw vrienden heeft een bericht gehad rond die tijd?

Probeer eens hijackthis als je verwacht dat er iets meedraait.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Kixtart schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:46:
[...]

Het zou kunnen. Ik weet dat er virussen zijn die een bericht sturen naar al jouw contacts en het is dan ook handig dat deze soms opeens automatisch inlogt. Niemand van jouw vrienden heeft een bericht gehad rond die tijd?

Probeer eens hijackthis als je verwacht dat er iets meedraait.
niet dat ik weet maar ik ga niet al mn vrienden lastig vallen of ze rond die tijd een berichtje hebben gehad er waren ongeveer 48 man online op dat tijdstip :9
is dat een gratis progje ?

heb zelf al NOD32, Kaspersky en Spyware doctor draaien

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 11:49 ]

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-11 12:09
Kixtart schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:46:
[...]

ja dat is zo. maar dan moet automatisch inloggen wel aanstaan want het w8woord staat dus opgeslagen op de pc. nu niet.

How are you doing?

Verwijderd

Ik denk dat je Internet verbinding even is weggevallen, als dit gebeurt dan zoek msn weer contact met de server in enkele sec/min. Dit gebeurt ook als je ingesteld heb op alles handmatig.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:51:
Ik denk dat je Internet verbinding even is weggevallen, als dit gebeurt dan zoek msn weer contact met de server in enkele sec/min. Dit gebeurt ook als je ingesteld heb op alles handmatig.
ook als je je wachtwoord en email niet hebt opgeslagen ?

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Volgens mij is het wel duidelijk dat dat vinkje niet aanstaat. Sowieso is het wel erg vreemd dat dit zou kunnen als je niks bewaard :)

Hijackthis is gratis ja (http://www.merijn.org/programs.php#hijackthis)
Hiermee kan je een aantal dingen automatisch laten scannen en daarna de log laten nakijken door ons of op www.hijackthis.de. Je kunt niet blind uitgaan van de resultaten op hijackthis.de, maar het is wel een handig hulpmiddel.

[ Voor 8% gewijzigd door Kixtart op 24-09-2008 11:58 ]

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het vanaaf wel ff proberen bedankt voor de info zover laat het vanaaf wel weten
mochten er nog andere briljante ideeën zijn let me know

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Kleine vraag nog. Als je MSN opstart heb je dan bij het inlogscherm ook 'forget me' staan? Als dat zo is dan is er wel wat onthouden.

[ Voor 78% gewijzigd door Kixtart op 24-09-2008 12:18 ]

☻/
/▌
/ \

• the_stickie
Als het malware is, hoeft er natuurlijk helemaal niks opgeslagen te zijn (via de normale weg), een keylogger is voldoende.

Verwijderd

Topicstarter
Kixtart schreef op woensdag 24 september 2008 @ 12:07:
Kleine vraag nog. Als je MSN opstart heb je dan bij het inlogscherm ook 'forget me' staan? Als dat zo is dan is er wel wat onthouden.
nee dat staat er niet

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Nog een laatste wilde gok:

Misschien is het opgeslagen via .Net Passport:
Configuratiescherm->User Accounts->Advanced ->Manage passwords: Daar even kijken er een Password.net account staat.

Ik weet zo niet of dat de reden kan zijn van auto login, maar het is wel interessant om even te bekijken.

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:53:
[...]

ook als je je wachtwoord en email niet hebt opgeslagen ?
Volgens mij wel, tenminste bij mij gebeurt het af en toe dat draadloos internet uitvalt en zodra het zichzelf herstelt heeft; msn weer opnieuw inlogd. Het enigste wat bij mij onthouden word is de emailadres, dus ja het is mogelijk.

Al geprobeerd om msn opnieuw te installeren?

Ik denk niet dat een een virus/malware is.

• KroontjesPen
  • Laatst online: 20:15

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

oeps :$

[ Voor 91% gewijzigd door KroontjesPen op 25-09-2008 23:35 ]

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan ook met SIW van gtopala kijken of je computer je wachtwoord weet... Bij windows kan je dan wel alles met een GUI doen, maar als je daar een probleem mee krijgt het is onzichtbaar waar het probleem ligt.
Pagina: 1