Toon posts:

[Home Theater Systeem] FireDTV icm Mac Mini

Pagina: 1
Acties:
  • 510 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al aardig wat uurtjes in mijn home cinema system zitten, maar ben nog niet helemaal (helemaal niet) tevreden.
Mijn huidige setup ziet er als volgt uit:

Kabel: Ziggo Digital plus HD pakket
Receiver: Samsung HD ontvanger, via HDMI naar TV
TV: Panasonic PZ-80
PS3, met HDMI naar TV en optical audio naar Surround Set
Surround Set: Panasonic SC-PT560 (met component naar TV)

Ik stream video content via mijn PC (TVersity) naar mijn PS3, maar het lukt mij niet om HD films of DVD's te streamen (>4gb), en ik kan dus ook geen programma's opnemen.

Als nieuwe setup heb ik het volgende bedacht:
Kabel: Ziggo Digital plus HD pakket
Receiver: FireDTV (179 euro) icm Alphacrypt (99 euro), via FireWire naar Mac Mini
Computer: Mac Mini, met PLEX als mediacentre, geschikt voor afspelen films en opnemen programma's, ook in HD kwaliteit, via DVI->VGA naar TV, geluid via optical out -> surround set (hoe weet ik nog niet)
TV: Panasonic PZ-80
PS3, met HDMI naar TV en optical audio naar Surround Set
Surround Set: Panasonic SC-PT560 (met HDMI naar TV)

Heeft iemand ervaring hiermee, of misschien op- of aanmerkingen?
Kan ik bijvoorbeeld beter mijn surround set via component doen (in de nieuwe optie) en iMac via DVI->HDMI? Of maakt dat niet uit?
Weet iemand welke audio verbinding ik het best kan gebruiken tussen mijn iMac en Surround set (optische ingang surround zit PS3 al in...)

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-01 16:08
Ik zou je Mac mini via DVI/HDMI aansluiten. Ik wete namelijk niet wat je voor beeld wilt doorsturen via je receiver, maar dat zal waarschijnlijk om DVD's gaan. Dan is component voldoende. (je kan die DVD's ook via je Mac afspelen via DVI/HDMI).

Wat betreft de audio verbinding zou je kunnen kiezen voor een optisch switch of splitter. Bij de splitter moet je er wel opletten dat maar 1 apparaat tegelijk een signaal mag zenden. Aangezien je waarschijnlijk niet muziek van je Mac zal luisteren tijdens het gamen zal dat waarschijnlijk geen probleem vormen.

Verder zou ik goed uitzoeken met welke Mac software de FireDTV werkt. Kon zo snel 1 bericht vinden over EyeTV 3 dat je erbij kan kopen. Op de website van Plex kan ik niets vinden over Tv-kaart ondersteuning of uberhaupt TV kijk mogelijkheden (wel over video, muziek, foto's en internetstreams).

Succes ermee.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:42
Beste mthijz,

Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.

Note: Kijk eens in het algemene HTPC topic hier in de CSL of in het Apple forum

Dit topic is gesloten.