• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
Ik heb onder XP het probleem dat de computer heel vaak een een paar seconden blijft hangen. Op zich kan ik de muis wel bewegen maar het actieve venster is gewoon een paar seconden bevroren. Het gebeurt voornamelijk in de windows explorer (dus ook start menu en bureaublad).

Het probleem heeft is begonnen nadat ik:
- een nieuwe harde schijf installeerde
- SP3 installeerde

Ik heb al een chkdsk gedaan, geen problemen. Tool van de fabrikant levert ook geen fouten op. Memtest zegt dat er niks aan de hand is. Op andere computers met SP3 heb ik geen problemen, dus ik denk niet dat het aan SP3 ligt (hoewel dit altijd mogelijk is natuurlijk).

De harde schijf maakt wel veel ratelende geluiden als hij werkt (met af en toe een tik). Ik had hiervoor een andere van hetzelfde type (Western Digital 500 GB) en die deed hetzelfde, dus heb ik hem omgeruild. Omdat deze precies hetzelfde doet dacht ik dat het iets van de harde schijf was.

Ik heb ook de drivers van mijn moederbord (Asus nForce 2 Ultra mobo) geüpdate, ook geen verschil.

Andere voeding doet ook niks. Andere virusscanner ook niet. Volgens mij was dat het wel zo'n beetje :P

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je eens met Process Explorer kijken als er bepaalde processen een enorme load geven als je iets laadt? Kan het ook zo zijn dat je virussen op je systeem heb (alhoewel ik een beetje twijfel over het feit dat een virus je systeem kan laten hangen om een x aantal seconden).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Neko Koneko schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:55:
Op andere computers met SP3 heb ik geen problemen, dus ik denk niet dat het aan SP3 ligt (hoewel dit altijd mogelijk is natuurlijk).
Waarom test je dat niet eens door SP3 te de-installeren. Dan weet je het zeker.

Money for nothin' and your chicks for free

• Neko Koneko
  • Niet online
(overleden)
Omdat ik SP3 geslipstreamed had en dus niet kan verwijderen :'(

Denk dat ik vanavond maar eens met Process Explorer aan de slag ga dan.

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

• Neko Koneko
  • Niet online
(overleden)
Goed, een proces lijkt telkens eruit te springen, vooral als ik dingen doe die met bestanden te maken hebben en dat is de Live Onecare service. Die heb ik nu eens uitgeschakeld, eens kijken wat er gebeurt. Toch vreemd omdat ik ook al last had toen ik nog AVG draaide...