Netwerk (internet) raakt verbinding kwijt. (hick-ups)

Pagina: 1
Acties:

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 16:09
Tijdens het internetten raakt mijn pc de verbinding kwijt. Soms heeft hij enig tijd later weer verbinding.

In de eerste instantie gaf ik de schuld aan mijn provider. Nu heb ik het vermoeden dat het aan mijn pc ligt. Als ik namelijk bij het kwijt raken van mijn verbinding mijn internet verbinding 'herstel' (config-Netwerken-herstellen), schoont hij het een en ander op en krijg ik zonder problemen weer verbinding.

Nou is het punt dat ik niet om de 3/4 minuten mijn verbinding wil herstellen, ik ben dus op zoek naar de permanente oplossing. wat zie ik over het hoofd?

- Browser FF3 /IE7
- XP SP3
- Onboard Lan (Herinstall driver bood geen soelaas)
- Provider (Online (was orange/wanadoo))
- Geen router -> Modem diverse malen herstart

UPDATE: Online geeft aan dat het signaal wel juist het huis binnen komt, Alleen dat de ruisverhouding tussen ISRA punt en Livebox vrij hoog is. Deze is 16DB ipv 10DB. Hij adviseerde de kabel te vervangen. Echter ben ik van mening dat dit niet van de een op andere dag een probleem is.
er is m.i. een ander probleem. Namelijk een windows setting.

Wat gebeurt er precies bij het 'herstellen' van een internet verbinding? Da het herstellen werkt alles namelijk weer.

[ Voor 30% gewijzigd door mcsluis op 24-09-2008 11:46 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:41

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Router al eens gereset of al eens een firmwareupdate gegeven?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Anoniem: 274110

Dit probleem heb ikzelf ook eens gehad, toen lag het aan de snelheid van het ADSL verbinding. Kennelijk had ik een te hoge abbo. dus de provider zende wel de gewenste snelheid alleen de lijnen konden dit niet aan. Abbo verlaagt en sindsdien werkt alles goed.

Dus staat de modem vlakbij de ISRA punt? eventueel router opnieuw configureren en firmware updaten.

Je kan ook jouw provider bellen en of zij een lijncheck willen doen.

• mcsluis
Anoniem: 274110 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:02:
Dit probleem heb ikzelf ook eens gehad, toen lag het aan de snelheid van het ADSL verbinding. Kennelijk had ik een te hoge abbo. dus de provider zende wel de gewenste snelheid alleen de lijnen konden dit niet aan. Abbo verlaagt en sindsdien werkt alles goed.

Dus staat de modem vlakbij de ISRA punt? eventueel router opnieuw configureren en firmware updaten.

Je kan ook jouw provider bellen en of zij een lijncheck willen doen.
Het punt is dat ik hier al een half jaar woon en nog nooit problemen heb gehad met de verbinding.
De modem/router(livebox) staat naast het ISRA punt. er zit geen andere router tussen.
Een snelheidsverlaging lijkt mij niet de juist oplossing.

UPDATE: Online geeft aan dat het signaal wel juist het huis binnen komt, Alleen dat de ruisverhouding tussen ISRA punt en Livebox vrij hoog is. Deze is 16DB ipv 10DB. Hij adviseerde de kabel te vervangen. Echter ben ik van mening dat dit niet van de een op andere dag een probleem is.
er is m.i. een ander probleem. Namelijk een windows setting.

Wat gebeurt er precies bij het 'herstellen' van een internet verbinding? Da het herstellen werkt alles namelijk weer.

[ Voor 22% gewijzigd door mcsluis op 24-09-2008 11:46 ]

mcsluis schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:31:
[...]

Bij het herstellen word de hardware in feite disabled en dan weer enabled. Vervolgens zoekt het dan weer contact met internet.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:50

r0b

Anoniem: 274110 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 12:28:
[...]

Bij het herstellen word de hardware in feite disabled en dan weer enabled. Vervolgens zoekt het dan weer contact met internet.
Uh, ik dacht dat er alleen een ipconfig release & renew + arp cache dump uitgevoerd werd?

Wat is de leasetijd die je krijgt van je modem? Staat dat wellicht heel kort? Dit kan je in ipconfig /all vinden. (Vergezocht, maargoed)

Overigens kan het ook best aan de hardware liggen. "Ja maar ,vroeger werkte het wel gewoon!!11" is de meest gehoorde klacht op diverse ISP helpdesks wereldwijd. Totdat het inderdaad aan de hardware blijkt te liggen :)

• mcsluis
r0b schreef op woensdag 24 september 2008 @ 12:32:
[...]

Uh, ik dacht dat er alleen een ipconfig release & renew + arp cache dump uitgevoerd werd?

Wat is de leasetijd die je krijgt van je modem? Staat dat wellicht heel kort? Dit kan je in ipconfig /all vinden. (Vergezocht, maargoed)

Overigens kan het ook best aan de hardware liggen. "Ja maar ,vroeger werkte het wel gewoon!!11" is de meest gehoorde klacht op diverse ISP helpdesks wereldwijd. Totdat het inderdaad aan de hardware blijkt te liggen :)
Hardware probleem is uiteraard mogelijk. echter voordat ik dat kan constateren dien ik software problemen uit te sluiten. Ik heb namelijk geen extra 'livebox' liggen om het eventuele hardware probleem uit te sluiten.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:50

r0b

mcsluis schreef op woensdag 24 september 2008 @ 13:34:
[...]

Hardware probleem is uiteraard mogelijk. echter voordat ik dat kan constateren dien ik software problemen uit te sluiten. Ik heb namelijk geen extra 'livebox' liggen om het eventuele hardware probleem uit te sluiten.
SNR ratios is meestal de bekabeling zelf; en in sommige gevallen je modem. Je zou bijvoorbeeld de lengte na kunnen kijken, knopen / breuken, eventueel even test met een 30cm korte telefoonkabel tussen je IS/RA en modem, etc.

Maargoed, je hebt inderdaad gelijk omdat de symptomen (release / renew verhelpt het tijdelijk) inderdaad op een software-matig issue wijzen. :)

Heb je de leasetime ook nagekeken? Zijn er toevallig meerdere client's (pc's)? Hebben die er ook last van?

Ethernet kaart driver update?

Het kan ook een instelling zijn op de ethernetkaart.

Computer management --> eigenschappen ethernetkaart. Hieronder staan verschillende mogelijkheden

• mcsluis
Problem solved op de ouderwetse manier: clean install!
Pagina: 1