Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] herhaaldelijke "USB Device Not Recognized" melding

Pagina: 1
Acties:

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-11 23:52
Op mijn macbook met daarop win xp sp3 (native, via bootcamp. dus geen virtualisatie) krijg ik sinds kort herhaaldelijk (eigenlijk vrijwel continu) de foutmelding "USB Device Not Recognized" in zo'n irritant ballonnetje rechts onderin het scherm, met daarbij zo'n vervelend "plop" geluidje.
even de rest van de omstandigheden:
  • Ik heb geen USB apparaten verbonden
  • De ingebouwde USB apparaten van de laptop doen het voor zover ik kan nagaan naar behoren.(ToBo, trackpad, webcam, infrarood ontvanger (BT doet het ook, weet niet of dat via usb gaat)).
  • Als ik op het balonnetje click, dan krijg ik een leeg schermpje ("the location of the device is shown in bold type", met daaronder een wit (leeg) schermpje)
  • druk ik dan vervolgens op close, dan gaat ie weer, ieder vijf seconden "plop", "USB Device Not Recognized"
  • In de device manager wordt geen enkele waarschuwing gegeven, enkel nadat ik "show hidden devices" had aangevinkt war er een serial controller die een melding gaf, deze heb ik disabled.
  • op aanraden van google (continuously "USB Device Not Recognized") heb ik de USB root hubs proberen te de-installeren. Tis niet bij allen gelukt, (input gaat immers via usb), maar het heeft ook niet geholpen. Enkel was het zo dat mijn trackpad na een reboot niet meer aan de praat te krijgen was (ook na na juiste driver opnieuw te installeren). Na een system resotre deed ie het wel weer.
  • heb ook de USB serial bus to PCI (oid) eruit gegooid, zelfde resultaat.(nog steeds meldingen, en trackpad wordt niet meer goed geïnstalleerd)
  • bij een reboot in OSX krijg ik geen meldingen, lijkt alles het goed te doen. Heb alleen een hekel aan werken in OSX. (wil hier verder geen discussie over, heb een macbook gekocht omdat A. dat zo goed als de enige degelijk 13 inch was die destijds op de markt was, en B. omdat ik osx een wou uitproberen (en ik geef nog steeds de voorkeur aan XP)
Iemand een idee wat te doen? Is dit een hardware fout of een windows ding?
Mijn vermoeden is dat het windows gemekker is, en dat eed clean install wonderten zal verrichten. Alleen is het voor de rest nog niet echt tijd daarvoor (windows loopt verder nog prima), en doe ik dat liever niet als het ook eenvoudiger kan worden opgelost. Als het HW is, dan heeft dat ook geen zin, en moet ik er maar mee leren leven. Iemand een idee hoe ik die meldingen kan onderdrukken, danwel dat geluidje uitzet?

heb dit overigens gepost in windows clients omdat het probleem me meer iets met XP dan een hardware probleem lijkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Damsplaat op 24-09-2008 10:46 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als je het ballonnetje krijgt, zou je dan misschien eens kunnen zoeken naar gewijzigde apparaten. Misschien dat er een popup komt met nieuwe drivers voor bepaalde onderdelen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Damsplaat
in de device manager zijn geen gewijzigde apparate te zien. alleen blijft ie bij iedere ballon popup wel de lijst verversen.
met scan for hw changes krijg ik niks terug, behalve dan dat ie tijdens het scannen geen popups geeft.

[ Voor 14% gewijzigd door Damsplaat op 24-09-2008 10:49 ]

• Damsplaat
even een update:
blijkt toch iets raars met de bluetooth drivers te zijn. Heb het nog niet gefixt, maar door bt te disable-en, stopt ie in eder geval met de meldingen.