HDMI geeft niet altijd output?

Pagina: 1
Acties:

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Weet niet zo goed hoe ik dit probleem moet noemen, vandaar de generieke topictitel.

Ik heb de volgende apparaten in serie op elkaar aangesloten middels HDMI:

HTPC ---- Receiver ---- TV

Eigenlijk niks bijzonders. De HTPC geeft beeld en geluid door aan mijn receiver op de HDMI input. Deze verwerkt het geluid en zet het 1080p (beeld)signaal door naar mijn LCD TV via de HDMI output (passthrough).

Het onderstaande kan ik niet verklaren:
Wanneer ik via Winamp een mp3 afspeel (geluid komt via receiver over de boxen) en ik zet mijn TV uit, dan stopt het geluid. Als ik mijn TV weer aanzet zie ik een foutmelding dat het geluidsdevice niet beschikbaar is (was). Kortom, om slechts muziek te spelen moet ik mijn TV aan laten staan. Is dit normaal of heb ik hier terecht het gevoel dat dit onlogisch is?

Receiver: Harman/Kardon AVR247
TV: Sony 40W4000

Verwijderd

Heb je HDMI-CEC/Bravia Sync aan staan? Dat zorgt er bij mij namelijk voor dat als de TV aan gaat, de AV ook aan gaat en dat als de TV uit gaat, de AV ook uit gaat. Dat is voor mij wenselijke functionaliteit omdat ik het geluid van de TV naar de AV doorsluis, maar je kunt het ook uitzetten voor jouw situatie. Ik weet alleen niet of je het op de TV, op de receiver of op beide uit moet zetten, gewoon proberen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2008 17:54 ]