Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Tool om code te bewaren

Pagina: 1
Acties:

• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2024
Hi allemaal,

ik zit met het volgende probleem.
Ik begin een redelijke collectie aan veel gebruikte stukjes code te verzamelen. Dat kan varieren van een hele simpele regel tot complete functies. In meerdere talen.

Nou wil ik die zooi allemaal een beetje leuk bij elkaar houden.
Op mijn vorige werk deed ik dat (redelijk omslachtig) met Microsoft One Note, maar dat hebben ze op m'n huidige werk niet.

Weet iemand hier toevallig een heel mooi stukje software om je code een beetje leuk bij elkaar te bewaren? Liefst met code-coloring optie, maar dat is niet persee nodig :)

Alvast bedankt.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Zelf gebruik ik daar een aparte SVN tree voor, met voor elke snippet een aparte file.

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:01

beany

Meeheheheheh

Ehm, bedoel je een source-safe/cvs/svn achtig iets?? Kan je ook nog oude versies terug halen en zo.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11 13:35

Stoffel

Engineering the impossible

Volgens mij meer een soort knowledgebase, of niet? Met SVN wordt het al weer redelijk omslachtig om te sorteren en zoeken in je snippets/categorieën enzo.

[ Voor 50% gewijzigd door Stoffel op 24-09-2008 09:44 ]

• Cryothic
Ik hoef niet echt oude versies terug te halen.

Ik wil gewoon inderdaad een soort van tree view met talen, en daaronder veel gebruikte stukken code.

om even een voorbeeldje te noemen:
ASP Classic
- string altering
---- html characters strippen
---- vervangen ubb code door html
- server variables
---- huidige .asp pagina opvragen

Actionscript
-XML
---- XML bestand inladen
---- XML bestand webschrijven

dat soort dingen.

het zou opzich wel mogelijk zijn om dat simpelweg met de verkenner te doen, en gewoon mappen aan te maken, en tekstfiles ofzo, maar dat werkt ook omslachtig.

Voor een "aparte SVN tree" moet ik een SVN programma gaan installeren neem ik aan?

edit: ja, idd, knowledgebase is het correcte woord.
als het te sharen is zou het natuurlijk helemaal tof zijn :)

[ Voor 7% gewijzigd door Cryothic op 24-09-2008 09:47 ]

• DemonTPx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-10 15:40
Wij gebruiken daarvoor dokuwiki. Heeft highlighting voor aardig wat talen.

Zie:
http://www.dokuwiki.org/dokuwiki
http://www.dokuwiki.org/syntax#non-parsed_blocks

[ Voor 56% gewijzigd door DemonTPx op 24-09-2008 09:48 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:59
Cryothic schreef op woensdag 24 september 2008 @ 09:37:
Hi allemaal,

ik zit met het volgende probleem.
Ik begin een redelijke collectie aan veel gebruikte stukjes code te verzamelen. Dat kan varieren van een hele simpele regel tot complete functies. In meerdere talen.

Nou wil ik die zooi allemaal een beetje leuk bij elkaar houden.
Op mijn vorige werk deed ik dat (redelijk omslachtig) met Microsoft One Note, maar dat hebben ze op m'n huidige werk niet.

Weet iemand hier toevallig een heel mooi stukje software om je code een beetje leuk bij elkaar te bewaren? Liefst met code-coloring optie, maar dat is niet persee nodig :)

Alvast bedankt.
Wat doe je met al die code-snippits ? Is het om er in te zoeken, en dan een stukje code te gebruiken (copy paste in je project) als je het nodig hebt ?
Indien dit het geval is, is het dan geen idee om een project / solution te maken waarin je al die stukjes code / methods / classes / whatever in verzameld, dat evt in een source-control system steken, en die DLL dan te gaan gebruiken als reference in je andere projecten ?

https://fgheysels.github.io/

• Cryothic
Het zou een idee kunnen zijn, maar het gaat hier om meerdere talen.

Momenteel werk ik vooral met ASP classic op m'n werk.
En dat is een hell om in visual studio te doen.

Een aparte DLL is opzich wel een mooie oplossing, maar gaat net iets te ver.
Ik gebruik het meer als aantekeningen systeem zeg maar. Niet per definitie allemaal losstaande complete functies.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Cryothic schreef op woensdag 24 september 2008 @ 09:54:
Ik gebruik het meer als aantekeningen systeem zeg maar. Niet per definitie allemaal losstaande complete functies.
Dan is wellicht een wiki opzetten hiervoor het handigst :)

• Cryothic
Maar met een wiki heb je weer niet zo handig snelle tree aan de zijkant, toch?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-11 11:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ikzelf heb mijn eigen janoz-utils project waarin ik dit soort stukken code heb. Deze importeer ik dan gewoon. Grote voordeel is dat ik aan dat project zelf ook unittests en versioning heb hangen. Ben ik in project X bezig en blijkt er toch een bugje in de code te zitten, dan kan ik die gelijk voor al mijn projecten fixen door het in het utils project aan te passen.

Tot slot heb ik het buildscript (waarmee ik de libraries maak) zo uitgebreid dat ik voor een specifiek project een subselectie uit alle functionaliteit kan maken. Hierdoor wordt voor een specifieke usenet tool de newzbin delen meegenomen terwijl bij spelletje waar ik mee bezig ben juist alleen het graphics deel meegenomen wordt.

Door constant maar meuk te lopen copy pasten raak je binnen notime het overzicht kwijt .

-edit @ reactie hierboven--

In een wiki ben je natuurlijk volledig vrij om zelf de content te bepalen. Een tree is dan ook niks anders dan een list van lists (van lists van lists.....)

[ Voor 10% gewijzigd door Janoz op 24-09-2008 10:56 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1