Windows Server 2003 gastaccount

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik moet het gastaccount activeren. Dit heb ik gedaan in de AD Users & Computers. Gast is lid van de groep domeingasten en gasten maar toch kan ik er niet mee inloggen.

Als ik lokaal als gast wil inloggen als gast lukt dit ook niet (heb op de desbetreffende PC de policy gecheckt en gastaccount moet gewoon kunnen inloggen). Toch zegt ie dat het lokale beleid het gastaccount weigerd.

Weet iemand hier een oplossing voor? Het liefste wil ik gebruik maken van het domein gastaccount.

Thanks alvast.

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 21:35
Ik gok dat er een policy in de active directory staat die het inloggen met het gastaccount tegen houd..

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarom maak je niet een nieuwe gebruiker aan waar meerdere mensen mee kunnen inloggen?
Gast account wil je toch helemaal niet gebruiken, qua beveiliging dan.

Verwijderd

Topicstarter
Het is de bedoeling dat mensen als gast kunnen inloggen om enkel toegang tot de internet browser te hebben. Een nieuwe gebruiker aanmaken is niet echt handig, gezien het stricte wachtwoord beleid.

Veel meer kunnen ze toch niet aangezien er niks wordt opgeslagen ofzo.

Ik zal de AD policy nog eens even doorspitten.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 09:01 ]

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 14:31

bord4kop

maximaal 100KB!

Je moet het guest/gast account gewoon laten voor wat het is. Dit account is in weze een system account en standaard disabled (vanaf SP2 in XP).

Maak een (nieuw) gast account aan en geef, of ontneem, de juiste rechten.

Dat is de juiste manier.

| Security Management |

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 09:00:
Het is de bedoeling dat mensen als gast kunnen inloggen om enkel toegang tot de internet browser te hebben. Een nieuwe gebruiker aanmaken is niet echt handig, gezien het stricte wachtwoord beleid.

Veel meer kunnen ze toch niet aangezien er niks wordt opgeslagen ofzo.

Ik zal de AD policy nog eens even doorspitten.
Maar het gaat ook niet erom dat je meerdere accounts maakt voor het internet, maar een account genaamd INTERNET, met als wachtwoord Internet, welke alleen toegang heeft tot internet.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dat klinkt ook wel logisch idd.

Ik zal er mee bezig gaan, thanks.

p.s.: ik moest een wachtwoord instellen voor het gast account, toen deed ie het pas (minimaal 8 characters en verschillende tekens etc. volgens het policy).

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb het account gemaakt en lid gemaakt van de groep domeingasten.

Werkt perfect nu, alleen heb ik nog 1 vraagje: is het mogelijk om voor deze user een ander startpagina in internet explorer in te stellen?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Maak een mandatory profile aan , met daar de vereiste gegevens die hij standaard nodig heeft.
Dan kan hij niks veranderen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
LuckyY schreef op woensdag 24 september 2008 @ 12:05:
Maak een mandatory profile aan , met daar de vereiste gegevens die hij standaard nodig heeft.
Dan kan hij niks veranderen.
Psies. Even profile netjes inrichten en renamen naar .man et voila. Wel zo handig. Zie ook http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb776895(VS.85).aspx voor "super-mandatory" profielen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 24-09-2008 12:11 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 09:21:

p.s.: ik moest een wachtwoord instellen voor het gast account, toen deed ie het pas (minimaal 8 characters en verschillende tekens etc. volgens het policy).
Dus wat is nu nog het verschil met een useraccount die je zelf aangemaakt hebt? ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu bovenstaande adviezen opgevolgd en bij zijn profile path .man erachter gezet.

Verder is er mss weinig verschil met een standaard gast, maar het is de meest stricte groep waar ik em aan toe kon voegen. Enkel domein gasten dus, verder geen enkele groep.

Heb net al ff getest en met dat account kan je idd praktisch niks. Internet explorer werkt wel en daar gaat het om.

Zo nog ff testen of de startpagina ook werkt.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 12:18:
Ik heb nu bovenstaande adviezen opgevolgd en bij zijn profile path .man erachter gezet.

Verder is er mss weinig verschil met een standaard gast, maar het is de meest stricte groep waar ik em aan toe kon voegen. Enkel domein gasten dus, verder geen enkele groep.

Heb net al ff getest en met dat account kan je idd praktisch niks. Internet explorer werkt wel en daar gaat het om.

Zo nog ff testen of de startpagina ook werkt.
Vergeet ntuser.dat niet te renamen naar ntuser.man; ik weet niet of enkel de profiledirectory genoeg is (zou je wel zeggen)...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• St@m
  • Laatst online: 22:22

St@m

@ Your Service

RobIII schreef op woensdag 24 september 2008 @ 12:24:
[...]

Vergeet ntuser.dat niet te renamen naar ntuser.man; ik weet niet of enkel de profiledirectory genoeg is (zou je wel zeggen)...
Ehm.. de profile directory renamen doet niets..
het gaat alleen om de file ntuser.dat deze moet je renamen naar ntuser.man

fout St@m...
Een super-mandatory profile dus :P daar had ik nog niet van gehoord..
Super-mandatory user profiles are similar to normal mandatory profiles, with the exception that users who have super-mandatory profiles cannot log on when the server that stores the mandatory profile is unavailable. Users with normal mandatory profiles can log on with the locally cached copy of the mandatory profile.
Tja, maar dat heeft in dit geval er niets mee van doen.

[ Voor 39% gewijzigd door St@m op 24-09-2008 12:43 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Pagina: 1