Starten VMWare-geust geeft VNC Viewer Connection Refused

Pagina: 1
Acties:

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-01 07:13
Ik heb hier een appart probleempje waar ik niet helemaal uit kom..
We hebben een collocated server draaien met daarop Linux Ubuntu 8.04.
Deze is over te nemen d.m.v. VNC Viewer.
Nu hebben we op die machine VMWare Server Free (de oude GSX zeg maar) geïnstalleerd, ook deze werkt en is met de VMWare console zowel lokaal als via het internet te beheren.

Echter is het zo wanneer we een Guest-machine starten (Windows Server 2003) de verbinding met VNC wegvalt, als we daarna proberen te connecten komt de melding 'Connection Refused 10061'. Het is dan wel gewoon mogelijk om de virtual machine d.m.v. de VMWare Client console te bedienen en de Linux machine te pingen. Het is pas weer mogelijk om de Linux server over te nemen wanneer deze een harde reset heeft gehad, het helpt dus niet om de virtuele machine af te sluiten.
Ik heb al ingesteld dat de Guest geen netwerkkaart tot zijn beschikking heeft, maar dat helpt niet.

Het vreemde is dus dat de server nog wel te benaderen is maar niet meer met VNC. VNC Viewer connect via de standaard poort (volgens mij is dat 5900).

Ik weet niet waar ik het probleem kan zoeken..

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Sir_G-nius op 24-09-2008 08:39 ]

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-01 07:13
Een idee dat in me opkwam..

Kan het zijn dat VMWare Server automatisch de ingelogde Linux gebruiker uitlogd?
Via Putty kan ik wel gewoon een nieuwe 'sessie' starten.

Verwijderd

probeer eens in te loggen op de host, dan vmware te starten en vervolgens te kijken of de vnc server nog draait
dat doe je door op de bash prompt te typen: netstat -pan | grep :5900

als dat zo is, denk ik toch dat er iets in de netwerk config niet goed gaat... is het mogelijk dat de vmware guest de host uit het netwerk duwt?

doe anders effe je vmware config file posten