Toon posts:

firewall distro op eee pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai al een tijdje pfsense als dedicated firewall doos in m'n stoppenkast. Nadat nu de tweede oude pII dell machine is stuk gegaan ben ik het een beetje zat en zoek ik naar iets anders.

Voorwaarde voor het systeem: kleine, zuinig en goedkoop. Daarom dacht ik, waarom niet een eee pc laptopje halen voor 200 euro, het lost een hele boel problemen op. voor de mensen die ook zo'n doos in hun stoppenkast hebben, ken je het dat je een probleem hebt maar je moet troubleshooten met modem verbonden en vervolgens loop je te zeulen met scherm en toetsenbord. laptopje zou dus ideaal zijn.
probleem is dat je geen tweede nic hebt. het enige wat je kan doen is een usb nic inpluggen. ik heb alleen geen ervaring met die dingen en weet niet of het wel praktisch is om ze in een servertje te gebruiken.

iemand idee hierover?

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:06

Prx

Ik heb er in het verleden wel eens mee moeten werken (USB NIC). Ben er zelf ook niet zo gecharmeerd van, maar het werkt voor de rest wel goed.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik ben hier zelf ook geintresseerd in alleen dan voor Server 2003.
Alleen als die nic's niet goed ondersteunt worden door je os geef ik weinig kans .

Verwijderd

Het hangt er natuurlijk vanaf in hoeverre die USB NIC de CPU van de EEE gaat belasten, zoiezo is performance verschil merkbaar t.o.v. een Intel CardBus NIC, maar ik dacht niet dat de EEE uitbreidbaar was.

mss EEE configureren als Access Point m.b.v. de draadloze NIC?