Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Update tracker forum op FP toont niet alle active topics

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views

Verwijderd

Topicstarter
Wat mij opvalt is dat de update tracker van het forum op de FP een aantal actieve topics op GoT niet weergeeft. Blijkbaar is dit een algemene update tracker, m.a.w. alleen met topics die voor iedereen toegankelijk zijn?

Waarom wordt dit niet user specifiek gemaakt?

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:50
Volgens mij toont de tracker alleen 'tech-topics', omdat dat immers de corebusiness is van Tweakers. Als je alle zichtbare topics voor iedereen zou tonen dan zou W&L er ook in komen, en ik kan me voorstellen dat men dat niet nodig vindt.

Verder: nu is het veel eenvoudiger om iedereen hetzelfde lijstje te serveren, als je bij elke pageview weer een koekje moet gaan uitlezen, rechten checken, lijstje samenstellen en dan pas serveren, dan kost dat veel meer serverkracht ;)

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

→ LD :) .

DM!

Verwijderd

Topicstarter
Carpento schreef op woensdag 24 september 2008 @ 07:53:
Verder: nu is het veel eenvoudiger om iedereen hetzelfde lijstje te serveren, als je bij elke pageview weer een koekje moet gaan uitlezen, rechten checken, lijstje samenstellen en dan pas serveren, dan kost dat veel meer serverkracht ;)
Ik vraag me af of dat nog een issue is in deze moderne tijden (met hardware die bijna niets meer kost).

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ach gelukkig gaan wij als users daar niet over. ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:50
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:14:
[...]

Ik vraag me af of dat nog een issue is in deze moderne tijden (met hardware die bijna niets meer kost).
Er wordt nog altijd een afweging gemaakt tussen de kosten die gemaakt moeten worden, en dat wat het oplevert ;) Voorbeeldje daarvoor is het 'bolletje' op de forumindex bij SeM (zie de offtopic discussie hier). Dat is soms rood terwijl je als user geen nieuwe dingen ziet. Die check zou teveel rekenkracht kosten in verhouding tot het 'probleem'. Mogelijk geldt dat voor dit ook wel.

Maargoed, dat is inderdaad niet aan ons, maar ik durf wel een inschatting te maken :)

[ Voor 17% gewijzigd door Carpento op 24-09-2008 10:58 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:14:
[...]
het zal je verbazen wat de \volgende' stap van een server als Apollo moet kosten hoor ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04:53

Speedmaster

Make my day...

moto-moi schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:59:
[...]

het zal je verbazen wat de \volgende' stap van een server als Apollo moet kosten hoor ;)
oftopic:
Is dat dan een virtuele bak of toch echte hardware

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Tuut-Tuut schreef op donderdag 25 september 2008 @ 22:18:
[...]

oftopic:
Is dat dan een virtuele bak of toch echte hardware
kijk naar de specs en probeer zelf maar eens een voorbeeld te verzinnen ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Abonnees kunnen een link naar de active topics RSS (met feedID) opnemen als tracker-item waarmee ze in feite gepersonaliseerde AT's hebben (met als nadeel dat die minder vaak gerefreshed wordt dan de default AT-lijst).

In de toekomst willen we wel gaan kijken naar opties waarmee de inhoud van bepaalde trackers meer te personaliseren is, maar daarbij moet ook gekeken worden naar onderhoudbaarheid, performance en schaalbaarheid en dat afgezet tegenover de extra voordelen voor gebruikers.

Voor nu blijft de tracker van de forum AT zoals die is.

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.